2016-11-18, 02:39
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Vart finns förhöret med denna "Flum"? För han måste väl ha hörts i utredningen?

I vilket fall: betala tillbaka, eller gör upp en avbetalningsplan, istället för att agera WT deluxe, liksom. Det framgår ju också att MD betalat det mesta av krognotor etc. och aldrig begärt tillbaka pengar.

Lätt för dig att säga att man bara kan betala tillbaka, för någon som inte ens förstår att man kan göra upp en avbetalningsplan är det omöjligt att veta hur man gör. Vi vet inte hur Madeleine agerade när det gäller den här saken, men att försöka leja en torped verkar ju ...

Du har heller ingen aning om vad som kan ha rört sig i kulisserna (inte jag heller). Att ha en fasad utåt (generös med krognotor) är en sak, vad som händer bakom lyckta dörrar, en annan.
Citera
2016-11-18, 02:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NontoxicPlaydoh
Dom kan lika gärna prata om hur många paket man får i FarmVille, jag har slutat att bli förvånad för längesen när det gäller dessa personerna.

Ja, det är i sanning farsartat, mitt i det tragiska skall tilläggas.

Någon dom läst hela FUP, hur kom de åt koderna till offrets kort?
Citera
2016-11-18, 02:43
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Lätt för dig att säga att man bara kan betala tillbaka, för någon som inte ens förstår att man kan göra upp en avbetalningsplan är det omöjligt att veta hur man gör. Vi vet inte hur Madeleine agerade när det gäller den här saken, men att försöka leja en torped verkar ju ...

Du har heller ingen aning om vad som kan ha rört sig i kulisserna (inte jag heller). Att ha en fasad utåt (generös med krognotor) är en sak, vad som händer bakom lyckta dörrar, en annan.

Jo, jag tror faktiskt jag vet en del mer än dig, eftersom jag följt detta ärende från dag ett och läst stora delar av hela förundersökningen.
Citera
2016-11-18, 02:45
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Som jag förstår det, hade MD hade anförtrott koderna till delar av gänget av lite olika anledningar. Hjälp med att handla, exempelvis.
Citera
2016-11-18, 02:45
Medlem
Citat:

Ja, det är i sanning farsartat, mitt i det tragiska skall tilläggas.

Framgår rätt tidigt. DM hade hjälpt Madde att föra över pengar en gång på kontot, det är så han fick veta hennes kod.
Citera
2016-11-18, 02:46
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Det hotet framstår som ganska harmlöst, såvitt jag kan bedöma. I deras WT-tankevärld kanske det såg annorlunda ut.

Pris på ditt huvud och få tänderna utslagna, harmlöst? Försök, bara för en kort stund, känna dig in i dessa hot.
Senast redigerad av Passepartout 2016-11-18 kl. 02:55.
Citera
2016-11-18, 02:48
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Pris på ditt huvud och få tänderna utslagna, harmlöst? Försök bara för en stund, känna dig in i dessa hot.

Nu tar jag ned tavlan som du inramar.
Citera
2016-11-18, 02:50
Bannlyst
Klassiker: https://minfil.org/lcm7q0beb1/jisses.jpg

Lär ha varit en kryddig doft. Klart hon gör anspråk, fatta hur lång tid det tar att få till dom.
Senast redigerad av UrbanSpaceman3 2016-11-18 kl. 02:54.
Citera
2016-11-18, 03:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Klassiker: https://minfil.org/lcm7q0beb1/jisses.jpg

Lär ha varit en kryddig doft. Klart hon gör anspråk, fatta hur lång tid det tar att få till dom.
Jasså, är det hennes trosa, trodde den tillhörde någon av matronorna. Har du läst hela FUP finns trosan med i något viktigt sammanhang eller har den hållits utanför utredningen så gott som det har gått?

Kan vi föra trosan åt sidan?
Citera
2016-11-18, 03:04
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det är alltså ett mordhot från Madeleine! Vilka kontakter kan hon ha haft som gjorde att MGM tog hotet på allvar och skred till handling?

Äntligen kommer någon form av förklaring till hela den här absurda historien. Mörda eller mördas.
Påstått av en mordåtalad, ja.
Långt ifrån säkert att det är med sanningen överensstämmande.

Förmildrande omständigheter har man förstås behov av att försöka mobilisera i det
här prekära läget som man befinner sig i och då kan man således haspla ur sig saker
som att man upplevt sig som allvarligt hotad och därför skyndat sig att agera med ett
litet mord innan man själv råkade illa ut.

MD hade nog tröttnat på att bli utnyttjad av dessa skamlösa parasiter, gjort klart att
det var slut nu med flera lån, och gärna såg att man började betala tillbaka men utan
att hota med nånting så förskräckligt som mord ifall de trilskades.

Men där fanns verkligen ingen lust det minsta att pröjsa tillbaka nånting. Ingen lust.
Ingen betalningsförmåga det ringaste.
Vad då göra istället? Jo, man väljer att fixa bort tanten för gott.
Existerar sedan inga skulder längre. Jippi.

Och sen gick livet vidare som vanligt för alla dessa sköningar. Med Big Mac och sponken.

Det var som ingenting det där med att släcka ett liv. Tog man inte särskilt illa vid sig av.
En baggis.
Citera
2016-11-18, 03:06
Bannlyst
Citat:

Kan vi föra trosan åt sidan?

Helst inte.
Citera
2016-11-18, 03:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Påstått av en mordåtalad, ja.
Långt ifrån säkert att det är med sanningen överensstämmande.

Förmildrande omständigheter har man förstås behov av att försöka mobilisera i det
här prekära läget som man befinner sig i och då kan man således haspla ur sig saker
som att man upplevt sig som allvarligt hotad och därför skyndat sig att agera med ett
litet mord innan man själv råkade illa ut.

MD hade nog tröttnat på att bli utnyttjad av dessa skamlösa parasiter, gjort klart att
det var slut nu med flera lån, och gärna såg att man började betala tillbaka men utan
att hota med nånting så förskräckligt som mord ifall de trilskades.

Men där fanns verkligen ingen lust det minsta att pröjsa tillbaka nånting. Ingen lust.
Ingen betalningsförmåga det ringaste.
Vad då göra istället? Jo, man väljer att fixa bort tanten för gott.
Existerar sedan inga skulder längre. Jippi.

Och sen gick livet vidare som vanligt för alla dessa sköningar. Med Big Mac och sponken.

Det var som ingenting det där med att släcka ett liv. Tog man inte särskilt illa vid sig av.
En baggis.

Jag går all in på din linje, den enklaste förklaringen till det där med mordhot.

Helt ärligt så tror jag att den som påstod att M har hotat någon med våld har drömt det, finns tecken som tyder på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in