2016-11-18, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
När detta gäng med raketforskare väl är ute i friheten igen, efter förhoppningsvis många, långa,
svåra år bakom galler, så lär det bli knepigt värre för nån av dem att lyckas knyta till sig nån ny vänlig, godtrogen själ att plocka kosing av.
Man vet liksom vad som kan vänta i slutändan...
Betala tillbaka??? Finns inte på kartan. Nej, det är alla gånger bättre att lösa det hela
med ett litet mord. Är man sen flera om det så går det lätt som en plätt.

Skitsamma om man sen åker fast. Då vankas ju i så fall gratis logi och käk på några av
statens små trevliga bekvämlighetsinrättningar ett antal år. Och kan också komma att medföra
ett visst ökändisskap, säkert uppskattat av åtminstone nåt av dessa lågliv.
Tusan vad tuffa de nu har varit som lyckats ha ihjäl en människa som hjälpt dem så länge.
De är säkert mycket stolta över vad de har hittat på att göra.

Vad var det nu den där ena bruden sa efter att man häktat henne? Hon som tydligen intar en framträdande roll i detta lindrigt uttryckt dysfunktionella gäng? BH är väl initialerna på donnan?
Att nu när hon berättat om sin delaktighet i mordet på M så kunde man släppa henne fri igen
för nu hade hon fått vara med om det hon velat, få död på denna M, och det var ingen fara
att ha henne ute i samhället när detta nu väl var fixat och klart? Var det inte nåt i den stilen?

Det var ingen skuld på några futtiga hundralappar direkt som drev fram mordet.
Det ska visst ha rört sig om så mycket som 100 000 laxar som man var skyldiga mordoffret.

Har hon lånat ut hundra miljoner åt gänget?
Citera
2016-11-18, 13:00
Avslutad
Madde verkar ha varit en rent usel fader. Hur fan är det möjligt att en av ungarna inte ens visste att hon bytt kön? Då har man ju bevisligen ansträngt sig nada för att ha kontakt med sina barn.
Citera
2016-11-18, 13:07
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Finns ju lite fina historier i förhören med

Som denna:
Någon brud som förhörs hatar ju Madde då brudens kille inte kan låta bli att hångla med Madde så fort det är fest. Bruden deklarerar att hon gjorde slut med killen efter ett par sådana incidenter, men i förhöret berättar hon även att hon förlåtit killen och att de sen en dag är lyckligt förlovade

En annan tokig incident:
En man som är någons ex som berättar för polisen att han hört att det gömmer sig två killar och en tjej i området som har med mordet att göra. När polisen ringer och frågar om var han hört detta kom han visst på att han drömt det.

Jag såg det och tolkade det som att det var Hessling som var killen. Läser du senare ett samtal mellan BH och Daniel så säger Benita att Hessling vill ligga med henne och Daniel svarar att Hessling vill ligga med honom med. Hessling verkar således gå both ways, så att säga. Senare säger dem att det inte är aktuellt att ligga med någon som varit med Jismo. Man vet aldrig vilka sjukdomar hon har.
Citera
2016-11-18, 13:13
Medlem
Hur tänkte de när de påstått att de knappt kände Madde när hon redan för flera år sedan bodde hemma hos Martin och hans fd flickvän?
Känns som troligt att rykten gått om att Madde hade en del pengar och att de tagit kontakt med henne när hon exempelvis suttit på krogen. Benitas mamma var vän med Madde och då kanske det inte är så konstigt att någon som återfallit i missbruk, inte har någon egen bostad, är långtidssjukskriven osv. blir tacksam att få lite umgänge.
Citera
2016-11-18, 13:15
Medlem
Haha jag får la ta skammen då, men jag gör det! Upp med bilderna på trosorna och fillingarna! Haha
Citera
2016-11-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KHR
Har hon lånat ut hundra miljoner åt gänget?

Tittar man på kontoutdragen så har ungefär 200 000 kr av försäkringspengarna gått åt sedan dessa betalades ut, Madde hade dessutom en bra ersättning från NAV varje månad
Citera
2016-11-18, 13:23
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Finns ju lite fina historier i förhören med

Som denna:
Någon brud som förhörs hatar ju Madde då brudens kille inte kan låta bli att hångla med Madde så fort det är fest. Bruden deklarerar att hon gjorde slut med killen efter ett par sådana incidenter, men i förhöret berättar hon även att hon förlåtit killen och att de sen en dag är lyckligt förlovade

Haha vart kan en läsa detta? Vanligt problem bland trash dock. Nån kille beter sig illa men tjejen är sådant behov av bekräftelse att denne förlåter allt killen gör och säger.

verkar ju ha varit ett jävla strul i gänget. Nån har legat med den som legat med den och allt vad det kan vara.
Citera
2016-11-18, 13:26
Medlem
barkeepers avatar
Varför är polisen så intresserad av vilken sång som spelades?`
Är det för att säkerställa tidslinjen? Eller är det för at se om det är "planerat"?

Är det int emärkligt att alla kommer ihåg sången? Låter lite inövat?

Eller har jag missat något?
Citera
2016-11-18, 13:27
Medlem
Motor_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
WTF hur i helvete lyckas man finna hela 11 sådana här läskiga psykfall under samma tak

Enligt säker källa skall flera av dem vara "arbetskamrater" på SAMHALL.
Senast redigerad av Motor_666 2016-11-18 kl. 14:04.
Citera
2016-11-18, 13:32
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Varför är polisen så intresserad av vilken sång som spelades?`
Är det för att säkerställa tidslinjen? Eller är det för at se om det är "planerat"?

Är det int emärkligt att alla kommer ihåg sången? Låter lite inövat?

Eller har jag missat något?
Det är väl ett steg i ledet att få fram hur stämningen var i bilen.

Man kan föreställa sig hur hennes sista timmar var. Sitta inklämd i ett litet baksäte mellan dessa förväxta stirriga mongon, Forever Angel på repeat och full volym och gänget på allsång sittandes och titta på varandra efter den "gemensamma signalen", det kan inte heller ha luktat tårta i den bilen. Och stackars Madde verkar ha varit nykter.

Hon var mindre än jag trott, bara 165 cm, måste ha varit rena dvärgen som man, troligen har det bidragit till dennes längtan bort från sin manskropp.
Citera
2016-11-18, 13:45
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Delbom var nog en besvärad och vilsen människa som genom livet verkar ha haft svårt att komma till ro med identitet. (Oj vad jag drar slutsatser).

Tänker på att hon (då han) skaffar sig ett gäng ungar som han inte stannar hos och sen i hög ålder byter kön. Men även efter det verkar hon haft svårt att få ett vettigt socialt umgänge. Det är enda anledningen jag kan finna som förklarar att hon hamnat bland detta samhällets bottensats.

I "skuldboken" förekommer "Verners" lite här och var. För den som inte vet det är Verners definitionen av sunkhak. Borlänges low-life hänger där och ingen vettig människa skulle få för sig att sätta sin fot där. Jag har faktiskt varit där en gång då det var det enda stället jag kunde hitta som visade fotboll på tv. De timmarna spenderades inte så mycket på att titta på matchen utan istället till att studera människorna som var där.

Haha jag har också besökt verners en gång. Jag och killen hade varit på aqua nova och badat och ville äta och ta några bärs. Vi letade runt och antingen var ställena stängda eller fulla så det fick bli detta hak. Vi studerade också de som satt där och förundrades. Bland annat ett riktigt wt gäng som väsnades och lovordade den otroliga plankan. Sen satt det två snubbar som ögnade min kille och verkade tycka han var lite av en "stropp" han hade kavaj så de var väl där skon klämde.
Citera
2016-11-18, 13:49
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Det är väl ett steg i ledet att få fram hur stämningen var i bilen.

Man kan föreställa sig hur hennes sista timmar var. Sitta inklämd i ett litet baksäte mellan dessa förväxta stirriga mongon, Forever Angel på repeat och full volym och gänget på allsång sittandes och titta på varandra efter den "gemensamma signalen", det kan inte heller ha luktat tårta i den bilen. Och stackars Madde verkar ha varit nykter.

Hon var mindre än jag trott, bara 165 cm, måste ha varit rena dvärgen som man, troligen har det bidragit till dennes längtan bort från sin manskropp.

Fast sitter förhörsledaren och tänker på sådant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in