Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Jag ser ingenting i Tom som antyder att han är bra nog för att spela i Gurra-rollen. Han + hans glappkäftiga agent får hemskt gärna dra.
Tom är ovårdad, usel i positionsspelet, usel förstatouch som gör att han nästan jämt måste glidtackla sig in i nästa situation för att kompensera och där någonstans antingen vinna bollen eller vara helt bortspelad.
Då ser jag hellre att man spelar Sabah Lawson där, han är också ovårdad men är mycket mer bolltrygg och framtiden för sig. Samt enormt mycket lägre lön.
Tyvärr är det ju som bekant inte ens på kartan att Sabah får spela i den rollen så länge JL tränar oss. Tom är givetvis inte ett fullgott alternativ mot Gurra men som jag hört handlar det om en tillfällig ersättare i Gurras roll under nästa säsong innan han själv kommer hem till 2018.
Jag hade gärna sett Sabah där så länge men vi har sett att JL tror lika mycket på det som jag tror på JL som mannen som ska föra oss till kvartsfinal i CL...
Tom blir då således alternativet till att inte ha Seb och Mads ihop vilket uppenbarligen inte fungerar (vilket ju även JL erkänt) och då måste vi ha en defensiv mittfältare där. I nuvarande trupp finns två som kan hantera den rollen, Tom och Sabah och då blir det Tom är närmast enligt tränarteamet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jeremy Roenick
Vet du något om ryktet att 10M "försvunnit" i Engwall affären?
Har IFK % på Ludde? Tydligen ett färdigt kontrakt W Bremen har han.
Det har "försvunnit" pengar ja. Det är inte 25 mille som trillat in på kontot som sagts av Gren och man skall också minnas att det var sagt att det skulle vara 25 mille in till oss EFTER att diverse arvoden till agenter och bidrag till andra klubbar var betalda.
Galen summa i sig dock.
Min teori är att det är en "avbetalningsplan" dock. Enda alternativet i övrigt är det mer logiska att det skulle blivit 25 mille om t.ex. Engvall skjuter upp laget i PL, om han gör 20 mål etc. Så skulle det inte vara var det sagt men det är ju troligt att det ändå är så.
Ja, Ludde skall ju enligt tydligen ha ett förkontrakt med Bremen som dock kan brytas om dom åker ur. Känns lite vanskligt att göra så då han låser sig vid Bremen och om dom då åker ur kan andra intressenter ha dragit tillbaka sitt intresse och funnit sin lösning annorstädes. 10% är en trolig peng till oss. Nån procent högre för Sam är väl troligt men det rör sig kring 10-12.