2016-11-17, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Dif får punga ut över en mille till Brwa Nouri som alltså var klar för Dif.

Hela Sverige skrattar över hur dåligt skött det är.

Pinsamt.
2016-11-17, 12:45
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Lite beklämmande hur enkelt det är för media att plantera diverse sanningar, detta är ju inte den första gällande Isak heller. En amerikansk sportsajt som skriver om en svensk talang och ett bud som skulle slå alla Allsvenska rekord? Jag kan givetvis hoppas att det är de summorna de talas om, men uttrycket sitt ned i båten har väl aldrig passat bättre.

Häromveckan gick Wesström ut och sade att summorna i media var långt ifrån verkligheten, detta kan givetvis ha förändrats sedan dess men det är väl knappast troligt. Det är dessutom över en månad kvar till januarifönstret.
Exakt!

Ger lika mkt för ESPN-ryktet som valfri engelsk skvallertabloid
Det ska till något alldeles unikt för att Isak ska säljas för de summorna. Troligast är 40-60
2016-11-17, 13:42
Medlem
zio86s avatar
Jag har hört att Galotta och Segui via bolag säkrat upp en viss procent av Isak-försäljningen. Anser det låter helt befängt, men med Galotta och Segui vet man ju aldrig. Någon gnagare som hört samma rykten?
2016-11-17, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zio86
Jag har hört att Galotta och Segui via bolag säkrat upp en viss procent av Isak-försäljningen. Anser det låter helt befängt, men med Galotta och Segui vet man ju aldrig. Någon gnagare som hört samma rykten?

Med den klubben och de två så låter det rimligt.
2016-11-17, 15:05
Medlem
Så var det bekräftat att Jakob Lindström går från ÖIS till Häcken.

http://fotboll.ois.se/jakob-lindstrom-lamnar-klar-for-hacken/
2016-11-17, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zio86

Ja det låter befängt, om dom nu inte på något sätt är involverade i en potentiell transfer och får ersättning för det, dom har väl så att säga inte något ägarintresse i Isak, det är ju inte så att han värvats in till klubben av externa investerare, han är ju varit i AIK från blöjbarnsåldern och uppåt.
2016-11-17, 15:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja det låter befängt, om dom nu inte på något sätt är involverade i en potentiell transfer och får ersättning för det, dom har väl så att säga inte något ägarintresse i Isak, det är ju inte så att han värvats in till klubben av externa investerare, han är ju varit i AIK från blöjbarnsåldern och uppåt.

Ägarintresse för deras del är väl förbjudet? Deras namn hör man ofta när det något oklart i AIK så det
är väl i omöjligt att de vill ha en del av kakan.

Vad har Galotta för funktion i AIK?
2016-11-17, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ägarintresse för deras del är väl förbjudet? Deras namn hör man ofta när det något oklart i AIK så det
är väl i omöjligt att de vill ha en del av kakan.

Som jag förstått det hela så är tredjepartsägande förbjudet men inte vinstandelar, teoretiskt är det alltså möjligt att investerare x ska ha y% av övergångssumman.
2016-11-17, 16:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Som jag förstått det hela så är tredjepartsägande förbjudet men inte vinstandelar, teoretiskt är det alltså möjligt att investerare x ska ha y% av övergångssumman.

OK. Jag trodde det gällde hela köret.
2016-11-17, 17:37
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Horunge. Hedersmedlem
2016-11-17, 18:19
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det har ju varit känt länge iom att det var den fastställda summan för köp redan när vi lånade honom. Vålerenga kan inte trott mycket på honom direkt...

Själv känner jag att det är själva fan att varje medlemsmöte (6e dec nästa gång) ligger där jag absolut inte kommer loss...Hade varit intressant att höra om det hela där.

Ekonomerna är väl (frånsett nye kassören som jag anser är duktig) lika rötna som marknadsavdelningen...

I övrigt ryktas Tom Pettersson till Östersund. Känns som ett långskott. Han är ju rätt fast här iom att hans fru Johanna Almgren har tränaruppdrag i Kungsbacka i damernas serie under allsvenskan (vad den nu heter). Att flytta utan frugan vore en sak men dom har ju en liten parvel med som han garanterat inte lämnar.
Jag har sagt det innan att jag helst ser ett mittfält med Tom i en gurra-roll och Mads framåt nästa år om Mads blir kvar.

Jag ser ingenting i Tom som antyder att han är bra nog för att spela i Gurra-rollen. Han + hans glappkäftiga agent får hemskt gärna dra.

Tom är ovårdad, usel i positionsspelet, usel förstatouch som gör att han nästan jämt måste glidtackla sig in i nästa situation för att kompensera och där någonstans antingen vinna bollen eller vara helt bortspelad.

Då ser jag hellre att man spelar Sabah Lawson där, han är också ovårdad men är mycket mer bolltrygg och framtiden för sig. Samt enormt mycket lägre lön.
2016-11-17, 19:29
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Dif får punga ut över en mille till Brwa Nouri som alltså var klar för Dif.

Hela Sverige skrattar över hur dåligt skött det är.

Läste 3,5 miljoner, vad stämmer?

Oavsett vad så är det i särklass den absolut sämsta investeringen jag nånsin hört talas om i fotbollsväg

Snacka om att Brwa tilldelelas lättförtjänta pengar på DIF´s bekostnad

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in