2016-11-17, 20:09
Medlem
Ja, att Difs ekonomi är som den är behöver man ju knappast vara frågande till. Om det här stämmer att man nu ska pröjsa nån mille till Nouri så är det nog det pinsammaste jag någonsin hört. Nästan så Bosse borde avgå om så är fallet? För det kan väl inte vara ok att bara skänka en säck med pengar till en galgare eller vad säger ni Difare?
2016-11-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Läste 3,5 miljoner, vad stämmer?

Oavsett vad så är det i särklass den absolut sämsta investeringen jag nånsin hört talas om i fotbollsväg

Snacka om att Brwa tilldelelas lättförtjänta pengar på DIF´s bekostnad

Man behöver ju inte köpa agentplacerade nyheter. Klart agenten säger att det är miljoner - det är hans jobb att dra in pengar till sin klient.

Om det håller juridiskt beror ju helt på hur ett eventuellt avtal ser ut. Vad har signats? Har inget signats utan det är ett muntligt avtal är nog Nouris case ganska svagt. Finns det ett avtal med summor kommer naturligtvis inte Nouri få alla de pengarna, utan snarare mellanskillnaden mot det avtal han får istället. Så några 3,5 millar rör det sig knappast om för DIF.

Och för övrigt bevisar Nouris beteende här att det var helt rätt att inte signa honom. Inte bara är han en råtta som våldtar barn, han är också en girig råtta som våldtar barn.
2016-11-17, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det har ju varit känt länge iom att det var den fastställda summan för köp redan när vi lånade honom. Vålerenga kan inte trott mycket på honom direkt...

Själv känner jag att det är själva fan att varje medlemsmöte (6e dec nästa gång) ligger där jag absolut inte kommer loss...Hade varit intressant att höra om det hela där.

Ekonomerna är väl (frånsett nye kassören som jag anser är duktig) lika rötna som marknadsavdelningen...

I övrigt ryktas Tom Pettersson till Östersund. Känns som ett långskott. Han är ju rätt fast här iom att hans fru Johanna Almgren har tränaruppdrag i Kungsbacka i damernas serie under allsvenskan (vad den nu heter). Att flytta utan frugan vore en sak men dom har ju en liten parvel med som han garanterat inte lämnar.
Jag har sagt det innan att jag helst ser ett mittfält med Tom i en gurra-roll och Mads framåt nästa år om Mads blir kvar.

Vet du något om ryktet att 10M "försvunnit" i Engwall affären?
Har IFK % på Ludde? Tydligen ett färdigt kontrakt W Bremen har han.
2016-11-17, 21:57
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zio86
Jag har hört att Galotta och Segui via bolag säkrat upp en viss procent av Isak-försäljningen. Anser det låter helt befängt, men med Galotta och Segui vet man ju aldrig. Någon gnagare som hört samma rykten?

Låter osannolikt med tanke på att båda var skickade iväg när hans kontrakt skrevs, han hade typ 500kr/mån innan han signade nytt så oklart varför någon skulle behöva ta andelar av det.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ägarintresse för deras del är väl förbjudet? Deras namn hör man ofta när det något oklart i AIK så det
är väl i omöjligt att de vill ha en del av kakan.

Vad har Galotta för funktion i AIK?

Galottas roll är parasit på namnet och organisationen.
2016-11-17, 22:44
Medlem
Hade gärna sett honom i klubben. Ofattbart agerande av Dif.
2016-11-18, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick

10-15% på Ludwig. När/om han säljs så får man hoppas att FCK tar så bra betalt som möjligt, eller ja, det gör dom ju, men hoppas att det blir en fet transfer. Samma med Samba-Sam.

10-15% på summan som överskrider det dom köpte honom för alltså.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-11-18 kl. 00:33.
2016-11-18, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enokw
Man behöver ju inte köpa agentplacerade nyheter. Klart agenten säger att det är miljoner - det är hans jobb att dra in pengar till sin klient.

Om det håller juridiskt beror ju helt på hur ett eventuellt avtal ser ut. Vad har signats? Har inget signats utan det är ett muntligt avtal är nog Nouris case ganska svagt. Finns det ett avtal med summor kommer naturligtvis inte Nouri få alla de pengarna, utan snarare mellanskillnaden mot det avtal han får istället. Så några 3,5 millar rör det sig knappast om för DIF.

Och för övrigt bevisar Nouris beteende här att det var helt rätt att inte signa honom. Inte bara är han en råtta som våldtar barn, han är också en girig råtta som våldtar barn.
Har man signat ett avtal så är det med största sannolikhet så att Dif måste köpa ut honom ur det. Att betala mellanskillnaden om han skriver på för en mindre klubb kan ju inte heller anses vara bra. Oavsett om det är 1kr eller en mille så skänker man ju pengar till Nouri för absolut ingenting. Om uppgifterna stämmer så måste det vara den sämsta spelaraffären en svensk klubb någonsin gjort.
2016-11-18, 01:11
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Galottas roll är parasit på namnet och organisationen.

För tillfället pumpar Galotta in deg i AIK-bandy och står med sedelbuntar kors och tvärs och försöker köpa ett lag.

Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Hade gärna sett honom i klubben. Ofattbart agerande av Dif.

Är du Djurgårdare? Jag är fan villig att lägga en rejäl slant av de där 3,5 millarna för att inte ha honom i DIF. Ett sådant vider ska inte representera DIF, och tillslut fattade även ledningen att man inte kan gå hur långt som helst. Hur mycket han får eller inte får låter jag vara osagt då jag inte har koll på om något skrivits (stor risk att det är en agent-nyhet och bara lite brus i media).

Och jag fattar inte heller vafan BoA har för jävla mentala problem när han ska plocka in en massa jävla sorkar.. Den där jävla Thomas Lagerlöf har det ju varit brus om att han finns i diskussionen som ny DIF-tränare. Det ska mycket till om man någonsin ska klappa händerna åt honom och jag tror han får ett galet bemötande av sina gamla sorkvänner också. Det känns helt jävla tappat.
2016-11-18, 01:19
Medlem
Som sagt: Kevin Walker, Andreas Johansson osv. Sportsliga resultat bör prioriteras i alla lägen. Djurgården ska vara ett vinnarlag. Med Radetinac och Mrbati borta stup i kvarten behövs förstärkningar av klass oavsett härkomst.
2016-11-18, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
10-15% på Ludwig. När/om han säljs så får man hoppas att FCK tar så bra betalt som möjligt, eller ja, det gör dom ju, men hoppas att det blir en fet transfer. Samma med Samba-Sam.

10-15% på summan som överskrider det dom köpte honom för alltså.

Tack
Men detta med Engwall har du inte hört något om?
2016-11-18, 09:08
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Jag ser ingenting i Tom som antyder att han är bra nog för att spela i Gurra-rollen. Han + hans glappkäftiga agent får hemskt gärna dra.

Tom är ovårdad, usel i positionsspelet, usel förstatouch som gör att han nästan jämt måste glidtackla sig in i nästa situation för att kompensera och där någonstans antingen vinna bollen eller vara helt bortspelad.

Då ser jag hellre att man spelar Sabah Lawson där, han är också ovårdad men är mycket mer bolltrygg och framtiden för sig. Samt enormt mycket lägre lön.

Tyvärr är det ju som bekant inte ens på kartan att Sabah får spela i den rollen så länge JL tränar oss. Tom är givetvis inte ett fullgott alternativ mot Gurra men som jag hört handlar det om en tillfällig ersättare i Gurras roll under nästa säsong innan han själv kommer hem till 2018.

Jag hade gärna sett Sabah där så länge men vi har sett att JL tror lika mycket på det som jag tror på JL som mannen som ska föra oss till kvartsfinal i CL...
Tom blir då således alternativet till att inte ha Seb och Mads ihop vilket uppenbarligen inte fungerar (vilket ju även JL erkänt) och då måste vi ha en defensiv mittfältare där. I nuvarande trupp finns två som kan hantera den rollen, Tom och Sabah och då blir det Tom är närmast enligt tränarteamet.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick

Det har "försvunnit" pengar ja. Det är inte 25 mille som trillat in på kontot som sagts av Gren och man skall också minnas att det var sagt att det skulle vara 25 mille in till oss EFTER att diverse arvoden till agenter och bidrag till andra klubbar var betalda.
Galen summa i sig dock.
Min teori är att det är en "avbetalningsplan" dock. Enda alternativet i övrigt är det mer logiska att det skulle blivit 25 mille om t.ex. Engvall skjuter upp laget i PL, om han gör 20 mål etc. Så skulle det inte vara var det sagt men det är ju troligt att det ändå är så.

Ja, Ludde skall ju enligt tydligen ha ett förkontrakt med Bremen som dock kan brytas om dom åker ur. Känns lite vanskligt att göra så då han låser sig vid Bremen och om dom då åker ur kan andra intressenter ha dragit tillbaka sitt intresse och funnit sin lösning annorstädes. 10% är en trolig peng till oss. Nån procent högre för Sam är väl troligt men det rör sig kring 10-12.
2016-11-18, 10:06
Medlem
zio86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Som sagt: Kevin Walker, Andreas Johansson osv. Sportsliga resultat bör prioriteras i alla lägen. Djurgården ska vara ett vinnarlag. Med Radetinac och Mrbati borta stup i kvarten behövs förstärkningar av klass oavsett härkomst.

Visserligen men vi ska inte sjunka så lågt att vi ta in Nouri, samme Nouri som är mest känd "invigningsskandalen" med galgar och annat. Jag tycker det är oberört klumpigt av Bosse att skriva kontrakt med Nouri. Han borde veta bättre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in