2016-11-17, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Ja, vad har hänt med Per??? Eller har han fel damer på sin gård.

Skillnaden mellan hur har var i presentationsvideon och hur han är nu är helt otrolig. Jag var helt säker på att han skulle vara en glad och positiv mysgubbe som inte kunde hålla tassarna borta från sina damer. Jag hade fel
Citera
2016-11-17, 09:08
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio

Jag personligen känner inte Sigrid men jag tycker hon framstår som rent av en vidrig människa och totalt känslolös och avsaknad av empati. Så länge det inte är en häst som föder eller en ny sadel som kommer till den lokala hästhopen.

Hon är kall och självcentrerad. Har hon någonsin frågat männen om deras intressen eller vad de tycker om situationen ?

Hon gnäller om att männen inte tar för sig av henne, men Sigrid fundera lite över vilka signaler du sänder ut: Stel, ointresserad, självupptagen.

Citat:
Årets säsong av Bonnläpp söker Blygdläpp tar alla rekord av dålig produktion och innehållslösa personer.

Årets säsong är den sämsta någonsin. Finns ingen kemi mellan någon av deltagarna. Helt avslaget och dött program, dags att lägga ner Bonde söker fru.
Citera
2016-11-17, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Skillnaden mellan hur har var i presentationsvideon och hur han är nu är helt otrolig. Jag var helt säker på att han skulle vara en glad och positiv mysgubbe som inte kunde hålla tassarna borta från sina damer. Jag hade fel

Nämen samma här!! Trodde han var en kul gubbe, skulle bli många skämt och skratt på hans gård. Men ack ack... Han sitter ju mest o ser uttråkad ut...
Citera
2016-11-17, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Hon är kall och självcentrerad. Har hon någonsin frågat männen om deras intressen eller vad de tycker om situationen ?

Hon gnäller om att männen inte tar för sig av henne, men Sigrid fundera lite över vilka signaler du sänder ut: Stel, ointresserad, självupptagen.

Årets säsong är den sämsta någonsin. Finns ingen kemi mellan någon av deltagarna. Helt avslaget och dött program, dags att lägga ner Bonde söker fru.

Jo, håller med om Sigrid. Hon har noll intresse för sina karlar. Eller korrektion, hon har endast intresse för en sak, att rumla runt i sänghalmen .... Men sånt sällskap kunde hon väl ha hittat utan BSF?
Citera
2016-11-17, 09:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Linda har ju sagt att den omtalade natten kommer få konsekvenser, kanske berättar Jennifer hur det ligger till för tjejerna på gården nästa avsnitt?!?

Något är det ju med den historien, eftersom TV4 valde att visa detta just för att det skulle få följder. När det gäller Jennifers killar, herrejävlar vilka stolpskott alla tre, särskilt den tafatta som satt i soffan och inte vågade ta för sig. Fattar inte att Jennifer ens kan vara en gnutta intresserad av någon av dom. Hon verkar inte ha några krav på utseende heller.

Per uppfattas som totalt bortkommen och ointresserad i mitt tycke...

Var det inte även lite klipp på hur tjejerna på Eriks gård reagerar i nästa avsnitt? Det tolkade jag som att dom får veta vad som hänt på slottet. Är det förresten inte första gången två bönder möts med sina dejter under programmets gång? (ja,frånsett på slottet då).

Jennifer är fortfarande go i mina ögon men det är uppenbart att hon valt killarna till gården efter vad hon vill att hon ska vilja ha men inte efter vad hon de facto kan känna attraktion till.
Lite som att man ibland kan känna som singel att man borde bli tillsammans med sin bästa kvinnliga vän för att man alltid är överrens om allt och stormtrivs ihop men verkligen inte kan uppbringa annat än vänskapliga känslor.
Man måste välja en del efter attraktion också, även om personligheten är otroligt viktig med.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det var väl fryst lax han opponerade sig emot? Inte lax i allmänhet?

Precis, och alla som ätit färsk fisk (speciellt bra tillagad) och kan jämföra med frysta varianter inser att skillnaden är som natt och dag.

Citat:
Ja, vad har hänt med Per??? Eller har han fel damer på sin gård.

I gårdagens avsnitt var det tämligen uppenbart att han 1. Saknade Thorild och 2.Inte egentligen ville ha tillbaka Annelie.
Sedan vill han antagligen i nuläget också bara bli ensam med Carola så dom får testa livet på allvar. Det känns inte otroligt att han i nästa avsnitt efter ett samtal där han testar Carolas känslor (eller vice versa) skickar hem dom övriga två.
Citera
2016-11-17, 09:42
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Erik har verkligen sin typ klar: Det måste vara en "sprallig" tjej, det får inte vara en blyg tjej.

Till Linnéa var det mer eller mindre en uppmaning att: "sluta vara så blyg och tyst, bli mer glad, sprallig"

Sigrid måste vara den kåtaste slynan nånsin, nån av dom borde bara greppa tag i henna, slänga henne i sängen och köra - det verkar vara det enda hon vill ha... allt hon yttrar handlar om det.

Nu vet jag inte hur man klippt programmet. Det är mycket mygel med sånt. Men jag kan förstå att hon blev ledsen faktiskt. Om det gick till som det såg ut i programmet. Först snackar Erik med henne och hon får en tillrättavisning att hon ska vara glad. Samtidigt säger man med det att den andra ska investera känslomässigt, det är så det blir när man ska öppna sig och lite på någon som man tycker om. Sedan försvinner han ut med andra tjejen, hon som är så glad och sprallig och sen när de kommer hem så ber han dom andra två att gå och spela kort. Rätt dryg snorunge denna Erik. Självgod, tråkig jävel. Han är ju dock söt.

Han passar bra ihop med den där spralliga dryga tjejen som absolut inte kunde förstå att Linnea blev ledsen. Linnea gjorde ingen stor grej av att hon var ledsen. Klandrade inte de andra tjejerna, utan gick iväg. Hur känslokall kan man bli att man blir sur på Linnea för det? Det känns som att den här spralliga tjejen verkligen hittat sin nisch med Erik och känner att det funkar och att han gillar det. Hon känns rätt stöddig nu.

Med tanke på hur det blir när en av huvudpersonerna favoriserar och hamnar nära en så förstår man varför de i dom andra gängen är lite avvaktande och har svårt att närma sig sin storbonde. Det är inte så kul att som man bli avvisad i TV och kanske ses som en slemmig jävel heller. Det förstår nog inte kvinnorna som bara tycker att en man ska va si och så och ta för sig. Men bara ta för sig under vissa förhållanden så klart. Kvinnan ska va intresserad och känna för det just då. Det ska va lite romantiskt osv. Inte så lätt det där.
Senast redigerad av mahutma_homo 2016-11-17 kl. 09:47.
Citera
2016-11-17, 10:47
Medlem
Citat:
Det är solklart att Erik och Sigrid har knullat som galna grisar på natten! Det har nog stönats och skrikits så hela slottet vaknat inklusive spöken. Allt annat är ju löjligt om man tänker efter... Sigrid sitter och kåtar upp sig för hon passerar 1 promille i alkohol. Tar första bästa som hon kan tänka sig, gubben var ju inget alternativ utan lillgrabben fick sin dröm uppfylld som han läst om så många ggr i Fib Aktuellts noveller.

Jag personligen känner inte Sigrid men jag tycker hon framstår som rent av en vidrig människa och totalt känslolös och avsaknad av empati. Så länge det inte är en häst som föder eller en ny sadel som kommer till den lokala hästhopen.
Killarna fattar ju ingenting, hon är totalt ointresserad av dom. Finns inget!! Hon är död i känslor för dom, tycker bara det skall bli skönt att de reser hem och inspelningarna slutar. Det hon dock önskar var att någon av dom tog initiativet och satte på hon som Erik (SlottsRocco) gjorde.. Så hon kan få sin "lover" på nätterna och på dag tid sitta likt Janne Banan i Torsk på Tallin och dricka Redbull till Findus Sjömansbiff med Bea i frysförpackning.

Årets säsong av Bonnläpp söker Blygdläpp tar alla rekord av dålig produktion och innehållslösa personer.

Känner inte heller Sigrid men delar din bild av henne. Har nog aldrig ogillat någon bonde mer och tycker denna säsongen är förstörd mycket på grund av henne.

Hon söker inte kärlek, bara sex...tycker synd om männen hos henne, i synnerhet den sympatiske Anders. Hoppas TV4 aldrig tar med den här typen av kvinnliga bönder igen!! Marlene och Ann-Katrin var iaf riktiga bönder, och tycker det var roligare att följa dem än den här avdankade modellen.
Citera
2016-11-17, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzzii
Jo fruktansvärt ohövligt av honom, hade ifrågasatt vad han håller på med..

Man fick verkligen en HELT annan bild av Per när dom hade presentationerna, då verka han framåt, glad,positiv rolig osv.. vad hände är min fråga?...

Troligen nåt i hans förflutna...han verkar ju nere...behöver enligt egen utsago en hjärnskrynklare.....han verkar ej må bra.
Citera
2016-11-17, 10:51
Medlem
Citat:
Ja du har så rätt!! Förstår inte heller varför hon inte gav honom chansen att laga lite god mat? Men OM det är så att hon VERKLIGEN inte bryr sig om mat, finns ju såna också . Tycker hon verkar lite enkel faktiskt, uppskattar inget annat än sina hästar och att rulla runt i halmen, eller? VAD är det hon vill ha? Knappast en livspartner?

Sigrid är enbart ute efter sex tror jag och inte en livspartner. När hon kört slut på en man så ska det säkert komma dit någon annan för att bli hennes "förnämliga älskare". Hon är en vedervärdig person som jag hoppas det går riktigt illa för. Passar inte i BSF alls.
Citera
2016-11-17, 10:53
Medlem
Citat:
Håller med om detta!! Anders har för mycket djup, han vill ha annat i livet än ett snabbt skjut med en vacker kvinna. Tänker mig honom i köket, lagandes en utmärkt gourmetmiddag, ett gott vin till, djupa diskussioner därtill... Sigrid har inte tid med sånt tjafs!! Hon har sprungit ut till stallet innan han stekt biffen färdig!

Anders har alla kvaliteter en kvinna kan önska i en man men det duger ju inte åt Sigrid som bara styrs av sin kåthet och egna intressen. Han bör åka hem till Gbg och hitta en kvinna som uppskattar gourmetmat och intressanta samtal.
Citera
2016-11-17, 10:59
Medlem
Citat:
Nämen samma här!! Trodde han var en kul gubbe, skulle bli många skämt och skratt på hans gård. Men ack ack... Han sitter ju mest o ser uttråkad ut...

Trodde jag med men där hade man fel. Tror Anette drar nästa vecka...hon verkar smått trött nu på Per.
Citera
2016-11-17, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna

Han är väl dels ledsen över att Thorild åkte, sen över hur han ska hantera Annelie som nu är tillbaka. Men sen finns det säkert annat i bagaget också. Plus att jag tror han kan ha starkt intresse för Carola som han ej vågar visa just nu.

Men det är inte Per från presentationen....detta är en man som verkar vara nere i en depression. Kanske inte lägligt att leta efter en relation om man mår dåligt som han verkar göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in