Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-15, 00:36
  #13
Avstängd
Leif.Svannelundas avatar
Klarna är i hemskhet och lika ondskefulla som ISIS. Undvik!
Citera
2016-11-15, 00:49
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HUNDRALAX
Jag anger det rätta personnumret, en random email, och ett telefon nummer som inte är kopplat till ett namn.


oM personen vars personnummer du anger handlat på klarna förr och du nu helt plötsligt anger helt andra nummer/email/etc så är det väl klart att deras bedrägerikontroll stoppar det?
Citera
2016-11-15, 01:02
  #15
Avstängd
JohnnyDeppigs avatar
Han har beställt ifrån klarna innan och då använt sig utav ett telenr och en adress som klarna har knutit till hans konto efter de har kört en UC prövning. Såldes kan du inte beställa de på de sättet du vill.
Citera
2016-11-15, 01:11
  #16
Medlem
Okej, tack för alla svar hittils.

Det är nämligen så att jag har försökt att beställa i minst 5 st olika personers namn som inte har skulder, tror inte heller att dom ska ha använt sig av faktura köp tidigare. Ursäkta om jag låter strulig, har 30 graders feber hehe.

Så med andra ord, om jag hittar en person som inte har några skulder, inte gjort några tidigare köp via klarna, bor i närheten av IP:n jag beställer från -- Så ska allt fungera?
Citera
2016-11-15, 08:14
  #17
Medlem
förstår inte riktigt syftet med detta. Du ska beställa varor på faktura, eftersom du beställer varor mot faktura skickas denna vara aldrig till annan adress än den folkbokföringsadress som "beställaren" har. I varje fall om det är en seriös sida du handlar från. Om du nu skulle lyckats med detta ändå hur hade du då tänkt att det skulle fungera när du hämtar ut varan, du kan inte hämta ut varan om den är beställd i "kompisens" namn utan dennes legitimation.
Sen till er som svamlar om att mailen och personuppgifterna är kopplade till en IP-adress, lägg ner svamlandet, klart som fan att det inte är så, jag beställer ofta från olika ip-adresser, använder nästan alltid faktura eftersom det känns bättre än att ge ut sina kortuppgifter.
Citera
2016-11-15, 08:37
  #18
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
förstår inte riktigt syftet med detta. Du ska beställa varor på faktura, eftersom du beställer varor mot faktura skickas denna vara aldrig till annan adress än den folkbokföringsadress som "beställaren" har. I varje fall om det är en seriös sida du handlar från. Om du nu skulle lyckats med detta ändå hur hade du då tänkt att det skulle fungera när du hämtar ut varan, du kan inte hämta ut varan om den är beställd i "kompisens" namn utan dennes legitimation.
Sen till er som svamlar om att mailen och personuppgifterna är kopplade till en IP-adress, lägg ner svamlandet, klart som fan att det inte är så, jag beställer ofta från olika ip-adresser, använder nästan alltid faktura eftersom det känns bättre än att ge ut sina kortuppgifter.



Troligtvis är det okynnesbeställningar till folk som TS sysslar med.
TS beställer säkert sexprylar och sådant trams till andra människor "som hämnd för att "den" har skämt ut mig" alternativt "för att det är roligt att röra om i grytan hos folk så att de börjar bråka" Sluta upp med tramset TS och låt folk vara i fred
Citera
2016-11-15, 09:29
  #19
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Troligtvis är det okynnesbeställningar till folk som TS sysslar med.
TS beställer säkert sexprylar och sådant trams till andra människor "som hämnd för att "den" har skämt ut mig" alternativt "för att det är roligt att röra om i grytan hos folk så att de börjar bråka" Sluta upp med tramset TS och låt folk vara i fred
Titta på hans posthistorik bara nio stycken och alla handlar om kriminellt skit.
Tråden han fick slängd i papperskorgen av mod tidigare idag handlade om hur man skulle göra för att jävlas med någon ordentligt...
Citera
2016-11-15, 22:52
  #20
Medlem
Söker mer svar!
Citera
2016-11-17, 00:05
  #21
Medlem
Har försökt att beställa i över 20 olika personers namn via klarna. Utan resultat. Jag blir varje gång nekad trots att jag har deras personnummer, adderas osv. Kan det ha med det anonyma telefonnummer jag anger som "telefon" eller den anonyma emailer jag anger som "email"?
Citera
2016-11-17, 00:11
  #22
Medlem
Kan det bero på summera jag försöker mig på? Har Klarna någon sorts begränsning på hur mycket man kan krita av dom?
Citera
2016-11-17, 07:26
  #23
Medlem
JackSm1ths avatar
Ditt ip-nummer är spärrat hos Klarna. Försök beställa i ditt eget namn och se om det går igenom.

Eller så finns dina offer i Kronofogdens register och de är därmed spärrade hos Klarna.
Lägg ner. Du kommer bara att åka fast. Livet går vidare.
Citera
2016-11-17, 11:48
  #24
Medlem
Vad har du för källa på att klarna skulle kunna spärra på addreser?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback