Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-14, 22:12
  #1
Medlem
Hej, jag har under dom senaste dagarna försökt att beställa en tröja i min kompis namn på en sida som använder sig av Klarna.

Har vänner som har beställt problemfritt ifrån Klarna tidigare.

Hur som helst, när jag försöker beställa från Klarna så blir jag nekad.

Jag anger det rätta personnumret, en random email, och ett telefon nummer som inte är kopplat till ett namn.

Vad är det som hindrar mig från att kunna beställa via Klarna?
Citera
2016-11-14, 22:22
  #2
Medlem
Rätt adress?
Citera
2016-11-14, 22:27
  #3
Medlem
man kan spärra klarna om nån jävlas... din "kompis" kanske har gjort detta

person nummer, skriven adress, måste åtminstone matcha! detta för att undvika sådant som du håller på med...

Hoppas du åker in!
Citera
2016-11-14, 22:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VHONS
Rätt adress?

Japp, allt stämmer 100%. Förutom att jag då har ett anonymt telefon nummer och en anonym email addres.
Citera
2016-11-14, 22:41
  #5
Avstängd
swekredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HUNDRALAX
Hej, jag har under dom senaste dagarna försökt att beställa en tröja i min kompis namn på en sida som använder sig av Klarna.

Har vänner som har beställt problemfritt ifrån Klarna tidigare.

Hur som helst, när jag försöker beställa från Klarna så blir jag nekad.

Jag anger det rätta personnumret, en random email, och ett telefon nummer som inte är kopplat till ett namn.

Vad är det som hindrar mig från att kunna beställa via Klarna?

Din ipadress.

Bara så du vet så kan du inte hämta ut en tröja i annans namn såvida du inte har din väns idkort samt ditt.
Citera
2016-11-14, 22:42
  #6
Avstängd
swekredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HUNDRALAX
Japp, allt stämmer 100%. Förutom att jag då har ett anonymt telefon nummer och en anonym email addres.

Men din ipadress avslöjar.
Citera
2016-11-14, 22:43
  #7
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HUNDRALAX
Japp, allt stämmer 100%. Förutom att jag då har ett anonymt telefon nummer och en anonym email addres.
Har du funderat på att ta ett jobb och betala dina inköp med egna pengar?
Citera
2016-11-14, 22:55
  #8
Medlem
appletimes avatar
Vet kompisen om att du beställer grejer i hans namn ?
Citera
2016-11-14, 23:00
  #9
Medlem
franges avatar
Det kan även vara så att han har en obetald skuld/räkning hos Klarna liggandes, så de har spärrat honom från nya inköp. Är den där tröjan möjligen det enda du köpt i hans namn?
Citera
2016-11-14, 23:10
  #10
Medlem
hegoballs avatar
Framgår inte av ditt inlägg om du beställer åt din kompis, eller om du försöker beställa åt dig själv i kompisens namn.

Förmodligen har du angett någon uppgift som inte stämmer överens med vad din kompis har angett tidigare om denne använt sig av Klarna tidigare. Skulle tippa på att det är random mailen...
Citera
2016-11-15, 00:27
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Men din ipadress avslöjar.
Jag och vännen min bor inte längre en 15 minuter ifrån varandra. Vet även folk som beställt ifrån 3G nät utan några problem.
Citera
2016-11-15, 00:35
  #12
Avstängd
swekredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HUNDRALAX
Jag och vännen min bor inte längre en 15 minuter ifrån varandra. Vet även folk som beställt ifrån 3G nät utan några problem.

ok, men ifall du tänkt bränna någon så föreslår jag att du använder ett RDP och en VPN Och bra SOCKS.

Vad är det för online butik du tänkt beställa ifrån, zalando?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback