2016-11-16, 20:51
Medlem
dajevlars avatar
I ett flertal möten med förut okända personer kommer alltid numera frågan upp "vad har hänt med Sverige?", mord, skjutningar, våldtäkter... varför?....

Jag brukar låta dem själva ta upp frågan, och när diskussionen fortgår så nickar alla instämmande - vi har alla samma insikt: Något har hänt och det är inte bra.

Att ta den insikten till att förstå att det är ens egen röstning det handlar om, verkar vara ett ÄNNU högre hinder att klättra. När vi kommer till den diskussionen så tystnar diskussionen för en del (medan mina likasinnade närmast hoppar av glädje av att ha hittat en sådan (like alltså)).

Jag tror att de som är (S) och inser felet inte kommer att rösta överhuvudtaget, erroret i huvet blir för mycket. (Att de ska rösta SD kan de ju inte göra eftersom ryggmärgsvätskan de växt upp med och formats av förbjuder dem till det).

Jag skulle säga att 50% tycker som SD (som jag träffar.... rör mig mycket i Sverige....)

Håller med Trump i att om nånting annat visas så är det Valfusk.
(där har vi en annan diskussion)
2016-11-16, 20:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
I och med att SD växer kommer kraven på dess partimedlemmar att öka. Till nackdel för dig. Det kommer inte räcka med att rapa upp floskler enlighet med moderatmodell 2012. Opportunister som du själv måste bort. Ja möjligen vara kvar i en obskyr skitkommun då. Men vi har rätt att kräva mer.
Det gäller för SD att bli så stora som möjligt. Att vinna en radikalitetstävling går möjligen hem hos lågpannor som tror att man vinner matcher genom att sitta på läktaren och vråla otidigheter.
Det gör man inte!

Väljaren i allmänhet vet att SD vill minska invandringen, det behöver man inte berätta om och om igen.

SD måste bli så stora att de inte kan ignoreras och dessutom visa sig som en möjlig samarbetspartner, desto större desto mer får man igenom.
Men kompromisser kommer det bli oavsett, bara ställa in sig på det.

Det viktiga är att minska invandringen och dess ekonomiska konsekvenser så mycket som möjligt irl, inte ställa sig i i hörnet och leka kaosmongo för att tillfredsställa lågpannade idioter på FB.

SD är uppenbarligen på rätt väg i opinionen.
2016-11-16, 20:53
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Skulle inte förvåna mig ett piss om Moderaterna som för nuvarande sympatiserar med SD går tillbaka lagom till valet, för många ar det trots allt tryggast att rösta på etablissemanget.
2016-11-16, 20:58
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Rätt fascinerande att tomskalle efter tomskalle vill ta till "hårdare tag" samtidigt som SD växer och skitinstitut efter skitinstitut presenterar allt bättre siffror för SD.

If it ain't broken, don't fix it!

Tomskalle och tomskalle. Vad vill ditt SD av idag och i framtiden göra? Kommer det vara någon skillnad mot det vidriga moderatparti partiledningen så gärna vill fjäska sig till ett samarbete med? Hur ska den politiken rädda vårt folk från undergång med miljoner människor från mellanöstern i vårt land?

Du vill alltså ha Sverige så, det vill inte jag. Då ska vi ha en radikalare politik och ett repatrieringsprogram till att börja med.
2016-11-16, 20:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
SD verkar vara på en lagom storleksnivå nu. Det bästa är om partiet kan påverka övriga partiers politik indirekt såsom man gjort det senaste året.

Vi vill inte ha ett SD som är för stort och som sitter i en regering eftersom vi inte riktigt kan lita på företrädarna. Vi vill ha SD's politik, men inte dess politiker.
Som skrivits tidigare i tråden så är SD´s ledningen radikalare än vad de ger sken av. Om inte kan Karlssons utbrott i debatt med Centerläkaren i Aktuellt, ge en hint om vad han tycker om asylturismen.

Koka groda funkade för Cirkusnegern, tråden är full av idioter som röstade M fram till senaste valet, utan att ha den intellektuella förmågan att inse vidden av hans politik. Lite jobbskatteavdrag och full gas på bostadsmarknaden räckte för att svennegrodan skulle sitta i Cirkusnegerns gryta och mysa i den stigande värmen.

Nu gäller det att koka asyl och invandringspolitiken till oigenkännlighet, steg för steg.

Ett SD som blir största parti med 30 % och samregerar med M är ett bra första steg.
2016-11-16, 20:59
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ja jag jag läste ju tråden då med intresse, själv gissade jag 13.3, och det var ju vad minnet säger ungefär i paritet med de flestas uppfattningar, även om några hoppades på mer, samt ett antal under förstås. Crispy kommer nog reda ut det här, om jag "känner" honom rätt
Haha. Jo jag minns dig och andra namnkunniga i tråden. Följde den redan då (och innan det) mkt intensivt själv fast då med ett annat nick på den tiden. Jag skall erkänna att jag gissade låga 11,7 och var glatt överraskad när natten led mot sitt slut. Ja, Crispy gillar fakta, den saken är klar. Pung gjorde ju även en sammanställning över gissningar. Det inlägget länkades nyss i tråden.

0,5 upp i Yougov. Ja det går stadigt uppåt nu igen i alla fall.
25% i ett val idag. Fördubbling mot valet 2014.
Potentialen finns för 30+% med 2 år kvar. Men det kräver lite skarpare retorik och slut på Batrafjäskandet.
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2016-11-16 kl. 21:23.
2016-11-16, 21:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Tomskalle och tomskalle. Vad vill ditt SD av idag och i framtiden göra? Kommer det vara någon skillnad mot det vidriga moderatparti partiledningen så gärna vill fjäska sig till ett samarbete med? Hur ska den politiken rädda vårt folk från undergång med miljoner människor från mellanöstern i vårt land?

Du vill alltså ha Sverige så, det vill inte jag. Då ska vi ha en radikalare politik och ett repatrieringsprogram till att börja med.
Någonstans måste du börja, och man börjar med att fortsätta minska dagens massinvandring och reducera de ekonomiska incitamentet för asylturister att komma hit och stanna kvar.
När det är uppnått så kan man börja repatriera asylsökande, men före det kan man börja med att hitta och utvisa de illegala som befinner sig här i tiotusental.

Påverka i en demokrati gör man genom att attrahera stora skaror väljare, inte genom att vara radikal.
Varken nazister eller kommunister har haft några stora framgångar i Sverige, trots att de var radikala och bildstormare, så varför i helvete skulle SD nu, när man ligger runt 25 % börja leka ND light?
2016-11-16, 21:06
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
SD verkar vara på en lagom storleksnivå nu. Det bästa är om partiet kan påverka övriga partiers politik indirekt såsom man gjort det senaste året.

Vi vill inte ha ett SD som är för stort och som sitter i en regering eftersom vi inte riktigt kan lita på företrädarna. Vi vill ha SD's politik, men inte dess politiker.

Jag vill definitivt ha partiets företrädare, istället för sjuklöverns folkförrädare.

Frågan är vilka SD:s ledande politiker ska vara. Ifall det ska vara dagens partiledning som fjäskar, anpassar sig och bedriver jakt på sina egna. Eller om man nått vägs ände och är trötta. Då ska nya personer in som vill ta striden fullt ut. Dessa personer vill jag definitivt ha i min regering istället för några jävla folkmördare från sjuklövern.
Senast redigerad av 8711 2016-11-16 kl. 21:20.
2016-11-16, 21:10
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det gäller för SD att bli så stora som möjligt. Att vinna en radikalitetstävling går möjligen hem hos lågpannor som tror att man vinner matcher genom att sitta på läktaren och vråla otidigheter.
Det gör man inte!

Väljaren i allmänhet vet att SD vill minska invandringen, det behöver man inte berätta om och om igen.

Du visar hela tiden att du inte förstår allvaret. Vårt folk kommer dö när vi har miljoner människor från mellanöstern i vårt land. Vi kan inte anpassa oss till det eller söka samarbete med fiender som vill utrota vårt folk och tycker detta är en bra väg att gå. Det spelar ingen roll om SD har 50% om man inte har en POLITIK som kan förändra detta. Det kräver hårda tag, repatrieringsprogram, militärresurser, enorma polisresurser. Vad spelar det för roll om SD ökar med 1,5 procentenheter i dagens Inizio när vårt Sverige ser ut som det gör.

Var bor du? Ser du inte allvaret??? Svensken byts ut i rasande takt. Svensken förpassas bort och är andra klassens medborgare i vårt land till förmån för araber och lycksökare som inte har här att göra överhuvudtaget!
Senast redigerad av 8711 2016-11-16 kl. 21:21.
2016-11-16, 21:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Skulle inte förvåna mig ett piss om Moderaterna som för nuvarande sympatiserar med SD går tillbaka lagom till valet, för många ar det trots allt tryggast att rösta på etablissemanget.
Undrar om Täby, Ekerö, Lidingö, och Danderydsmoderaterna håller med? Tror snarare att allt fler moderater kommer lämna Batras gäng när de inser att Batra är för vek och låter Löfven köra sitt race.
Samtidigt knackar deras älskade öppna hjärtan-turister på dörren och vill flytta in i villaområdena.
Samma lika med sossar som hållit ut men som inser att de och deras familjer kommer på tredje plats när S-regeringen delar ut skattepengar och förmåner, men första plats när skatten skall in.

Desto mer Löfven mfl kalla SD nazistrasister, desto mer växer SD.
2016-11-16, 21:14
Medlem
Far-right Sweden Democrats neck-and-neck in poll with 2nd most popular party
https://www.rt.com/news/367187-sweden-democrats-second-popular-poll/
2016-11-16, 21:16
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Du visar hela tiden att du inte förstår allvaret. Vårt folk kommer dö när vi har miljoner människor från mellanöstern i vårt land. Vi kan inte anpassa oss till det eller söka samarbete med fiender som vill utrota vårt folk och tycker detta är en bra väg att gå. Det spelar ingen roll om SD har 50% om man inte har en POLITIK som kan förändra detta. Det kräver hårda tag, repatrieringsprogram, militärresurser, enorma polisresurser. Vad spelar det för roll om SD ökar med 1,5 procentenheter i dagens Inizio när vårt Sverige se ut som det gör.

Var bor du? Ser du inte allvaret??? Svensken byts ut i rasande takt. Svensken förpassas bort och är andra klassens medborgare i vårt land till förmån för araber och lycksökare som inte har här att göra överhuvudtaget!

Givetvis har du rätt, men asylturisterna kommer hit för att de badar i bidrag och kan göra som de vill.
Det handlar om att sänka bidrag och förmåner och börja skicka hem folk som inte har rätt att befinna sig här.
Vidare att stävja oordning i förorter och kriminalitet.
Det gör man genom att vinna val och få inflytande.

Sen kan man fundera på om inte varje asylturist, ung som gammal skulle får 150.000 kr i återvändandebidrag om de förbinder sig att aldrig mer återvända och om de gör det så får de betala igen allt med ränta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in