2016-11-16, 16:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Ett problem för mig är detta ständiga fjäskande för M ifrån Åkesson, låt istället M och S slåss om att samarbeta med SD. Varför försöka bli en variant av M?
SD har tagit ställning i några frågor som ligger utanför deras " vanliga" politik.
Misstanken är att SD vill locka M att fälla regeringen. Oavsett så måste SD skaffa sig en egen linje, ibland går man med M och ibland med S.
2016-11-16, 17:09
Medlem
Fortfarande glad över "resultatet" men i verkligheten är det ännu bättre. Eftersom Bartra-dockan inte tackar Ja ens till förlovning, och ännu mindre till äktenskap, ser jag ingen mening med att SD erbjuder samarbete. All kraft bör läggas på att bli största parti.

PK-ismen behöver skakas om, journalisterna skall sitta löst, landet moraliska förfall skall avslöjas.

Huvudfienden är ändå inte M. Min förhoppning är att verkligheten snart kommer ifatt sossarna och regeringen får ta hela skiten. Gamla trogna vaneröstare dör undan, och dom som lever på bidrag i utanförskapsområdena föredrar (S)offan.

Jag tror verkligheten just nu är 24% soc, 23% SD och 22% M, men M går väldigt dåligt. Jag förstår inte ens hur en Allians skall kunna bildas.
Glädjen över SD:s framgångar grumlas av landets förfall. Tyvärr kostade "sparkarna på liggande judar" ungefär -0,5% av dom kvinnliga sympatierna. Just att arbetskängor användes är illa.... ....
2016-11-16, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Trump deltog i ett personval ditt lågpannade stolpskott.
SD och Åkesson har att övertyga medelsvensson, inte lågpannor i Nordfront.

SD växer och kommer så fortsätta göra, SD skall bli så stora som möjligt och framstå som en vettig sammarbetspartner för ex M. Inte en samling vrålande populister som gör sig helt omöjliga och som om de hamnar i en regering får svika varenda hjärtefråga.
Dvs. den sits Mp satt sig i.
I och med att SD växer kommer kraven på dess partimedlemmar att öka. Till nackdel för dig. Det kommer inte räcka med att rapa upp floskler enlighet med moderatmodell 2012. Opportunister som du själv måste bort. Ja möjligen vara kvar i en obskyr skitkommun då. Men vi har rätt att kräva mer.
Senast redigerad av Fnysington 2016-11-16 kl. 17:21.
2016-11-16, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWV639
SD kommer att fortsätta växa tills de får vara del av en regering. Då kommer de sjunka i popularitet. Detta är fallet både med höger och vänsterpopulistiska partier runtom i Europa. Vi ser det t.ex. bland gröna partier (inklusive MP) men också bland högerpartier som Sannfinländarna.
Så är det. Så det gäller att positionera sig rätt för framtida förhandlingar.
2016-11-16, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Jag minns med oro hur det gick för ND. Dessutom så vet jag hur huvudparten av mina landsmän uppträder och tänker. Burdusa och storkäftade besserwissrar går inte hem. Den som har tagit ett lag från div7 till elitserien, utan att brösta sig för mycket, blir däremot populär. Alla har sett hur mycket boxboll JÅ har varit i media och det är därför han nu kan få sympatier från så många, när de inser att detta var oförtjänt. Jag imponeras av hans psyke. Tänk dig en koleriker, som jag, på den positionen.

Lag som tar sig från div7 till högsta divisionen tvingas alltid spetsa till laget rejält när man tagit sista klivet i seriesystemet. Speciellt i anfallet. Men kan Jimmie agera lite tuffare i straffområdet så kan han göra många enkla mål utan att behöva bli ersatt, och utan att laget behöver ändra så mkt i spelstrategin.
2016-11-16, 18:20
Medlem
Citat:

SD växer och kommer så fortsätta göra, SD skall bli så stora som möjligt och framstå som en vettig sammarbetspartner för ex M. Inte en samling vrålande populister som gör sig helt omöjliga och som om de hamnar i en regering får svika varenda hjärtefråga.

Det finns inte bara 1 eller 10 på skalan. Man kan lägga sig på 5 ungefär. Som när man lurade hela etablissemanget att direktsända en presskonferens där man under 30 min totalt bashade massinvandringen med fakta.
2016-11-16, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Det finns inte bara 1 eller 10 på skalan. Man kan lägga sig på 5 ungefär. Som när man lurade hela etablissemanget att direktsända en presskonferens där man under 30 min totalt bashade massinvandringen med fakta.
Ja det var en glädjens stund, i direktsändning, bara man tänker på det är det uppmuntrande. Jag håller för övrigt helt och hållet med dig.
2016-11-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie

När var denna presskonferens? Finns det några levande bilder från den?

SD i verkligheten på 23%.
2016-11-16, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWV639
SD kommer att fortsätta växa tills de får vara del av en regering. Då kommer de sjunka i popularitet. Detta är fallet både med höger och vänsterpopulistiska partier runtom i Europa. Vi ser det t.ex. bland gröna partier (inklusive MP) men också bland högerpartier som Sannfinländarna.

Jag tror inte det kommer att bli så här.
Med den S- statsminister vi har, kommer han att slå ihop alla andra partier till regering. Nytt DÖ. Kvar blir SD som ensam stor opposition.
Härmed kommer SD att få fritt fram att komma med sina lösningar på det kaos som kommer att råda i Sverige 2018 och de närmaste åren efter.
Betänk hur mycket som kommer att belasta Sverige kommande år. ( Jag räknar med att du vet. ) SD skall nog vara nöjda med att få vara i opposition fram tills 2022.
De regerande har visat att de gått bet och SD har sluppit sjunka.
2016-11-16, 19:01
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Du ljuger. Eller fram med en källa.
Ja, hxn ljuger. Jag roade mig idag en stund med att läsa tråden från de sista 3 veckorna före riksdagsvalet 2014. Citat på fantastiska inlägg spar vi till sept 2018 tycker jag.
Men. Ca 4-5 st gissade på 15-20%. Lika många/få på 5-8%.
De kunniga namnen låg fint på 11-14% i sina gissningar.

Upp från 20 till 21,5% i Inizio alltså. Lite av en gäspning. De hade 21,5 redan för drygt 1 år sedan hos desamma. Och 22,2 tidigare i år.
Inväntar mest Sentio. Efter raset i okt blir det i alla fall lite intressant vad som händer där.
2016-11-16, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
När var denna presskonferens? Finns det några levande bilder från den?

SD i verkligheten på 23%.

https://www.youtube.com/watch?v=Lfxx73imMoM
2016-11-16, 19:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdHominem
Varför skulle SD vara ett "passivt stöd" till det mindre partiet Moderaterna? Batra måste snarare vara tydlig ifall hon vill ingå i den Sverigedemokratiska regeringen och lyda under statsminister Åkesson efter valet eller inte.

Alliansen finns inte längre, och det är den Moderata ledningen fullt medveten om, det är bara tom retorik när de säger att de gemensamt kommer att gå till val som en "allians". Denna "allians" består av kristna konservativa böghatare, extremliberaler, Stureplansbaserade massinvandringsfanatiker och kappvändare som hävdar att de nu vill stänga gränserna. En sådan salig blandning av dårar kan aldrig enas i en gemensam budget.

M har all anledning att vara ödmjuka då SD kommer på tal, M har inte en chans att bli större än de är nu 2018, det är hundra ggr troligare att de är 5% mindre som även de hamnat hos SD.

Åkesson och andra sidan måste sluta slicka Batra i röven och prata som att M är dubbelt så stora, det är pinsamt att höra att han "kan tänka sig stödja" ett landsförrädarparti som befinner sig i fritt fall då de själva har guld och gröna skogar framför sig. Lite självförtroende a´la Trump skulle inte skada.

Mycket bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Utbyte innan valet 2018? Nej, det ser jag som mindre troligt. De kör på Kinberg Batra i detta val.

Det krävs ett dåligt valresultat innan moderaterna är redo för en så stor förändring.

Det verkar inte bättre. Finn Bengtsson var tex inte inbjuden till resa i Tjeckien. AKB och resten av avfallet från FR era kommer köra rätt in i berget. Gott så! Minnet över deras insatser skrivs in i historieböckerna.

Sannolikt får hon sitta till september 2018 och sedan byts hon ut mot någon som KAN samarbeta med SD.

Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Håller inte alls med om att det ser ljust ut...eller det kanske SER ljust ut när SD skiner men det är bara för att det är nattsvart i landet

Personligen är jag övertygad om att SD är klart störst just nu, det är ju vad "alla" säger i soffor och paneler just nu, antingen mellan raderna eller rakt ut i stridens hetta.

Det är bara svårt att glädjas åt detta eftersom vi vet varför SD växer, nämligen därför att vårt samhälle håller på att kollapsa pga övriga partiers inkompetens/feghet och/eller samhällshat. Dessvärre för både folket och SD finns denna inkompetens/feghet och eller samhällshat även inom alla myndigheter, lärosäten och domstolar vilket kommer att blockera och försena alla försök att återställa ordningen i Sverige.

Det går att komma åt genom att omedelbart sparka de man kan samt att stifta rätt lagar och straffa felaktigheter resten begår stenhårt. Nya tider, nya lagar. Kanske kan man utlysa undantagstillstånd och låta krigslagar gälla. Hårda tider, hårda straff!

Citat:

Mysigt. Jag mobbas, så jag mobbar andra?!!! Pajas!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in