2016-11-16, 20:05
Medlem
8711s avatar
Sverigedemokraterna når sitt näst bästa resultat någonsin hos Inizio på 21,5%! Med tillhörande underskattning så talar vi om en nivå som det största partiet. Sverigedemokraterna har alla chanser att bli största parti och ta makten 2018. Men partiet måste bli mycket bättre på att ta plats och stå på sig. Sluta upp med daltandet med övriga partier och mesigheterna i form av jakt på sina egna medlemmar och politiker. Tvärtom så ska man attackera först och gå ut stenhårt. Det är SD och Jimmie Åkesson som ska fördöma övriga partiers politik som förintar vårt land och vårt folk. Det är nog med detta nu! Dessa partiers företrädare ska inte tala om någon historia när de själva är folkförrädare som går finansens ärenden för att utrota svenska folket! Allt enormt lidande som massinvandringen har skapat för svenska folket, alla brottsoffer - Det är vedervärdigt!!! Någon egen politik har inte dessa partier. SD måste gå i täten för detta och det NU! Ingen anpassning och inget daltande. Det är övriga partier som ska be svenska folket om ursäkt och komma krypande för att någonsin ha någon rätt att säga till om någonting i framtiden.

Om inte SD tar sig i kragen är det dags för radikalare alternativ. Skärpning i leden och framförallt i främsta ledet hos partiledningen! Sluta vara nöjda, sluta mesa, sluta anpassa er. Gör det hårda jobbet, säg ifrån, kräv svenska folkets rätt, ut på gatorna. Valrörelsen borde redan ha börjat. Svenska folket är i sin ödestimma och det finns ingen tid att förlora. Särskilt inte på att mildras och anpassa sig när det är precis motsatsen vi behöver i det här landet!

Ta täten, övertyga folket redan idag och kasta ut folkförrädarna från maktens korridorer en för en!!
Senast redigerad av 8711 2016-11-16 kl. 20:30.
2016-11-16, 20:15
Medlem
8711s avatar
Sverigedemokraterna ökar och är överlägset största parti i Yougov:

Sverigedemokraterna: 24,8% (+0,5)

http://www.metro.se/nyheter/yougov-har-ar-ministrarna-som-minskar-i-popularitet/EVHpkp!FD25ZrMWne58I/

Sverigedemokraterna ökar och når sin näst bästa siffra någonsin hos Inizio:

Sverigedemokraterna: 21,5% (+1,5)

https://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23919959.ab
Senast redigerad av 8711 2016-11-16 kl. 20:32.
2016-11-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Om inte SD tar sig i kragen är det dags för radikalare alternativ. Skärpning i leden och framförallt i främsta ledet hos partiledningen! Sluta vara nöjda, sluta mesa, sluta anpassa er. Gör det hårda jobbet, säg ifrån, kräv svenska folkets rätt, ut på gatorna. Valrörelsen borde redan ha börjat. Svenska folket är i sin ödestimma och det finns ingen tid att förlora. Särskilt inte på att mildras och anpassa sig när det är precis motsatsen vi behöver i det här landet!

Ta täten, övertyga folket redan idag och kasta ut folkförrädarna från maktens korridorer en för en!!

SD behöver egentligen bara göra en sak, en simpel sak.
De behöver byta massmedia mot alt-media.

Naturligtvis ska de fortsätta göra intervjuer i massmedia vid tillfälle osv.
Men effekterna av att driva den runt miljonen svenskar som sympatiserar med SD i famnen på fria tider, avpixlat, alla poddare mfl. kan inte överdrivas.
De har ju provat snäll-taktiken nu, men massmedia kallar dem ju fortfarande för rasister och nazister och fan vet jag.
Så varför fortsätta fjäska? jag förstår det inte, det är ju så dumt på alla nivåer!

Mr. Trump vann ju för fan presidentvalet i fucking USA med den simpla och billiga strategin!
2016-11-16, 20:25
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
En gissning är att man inte är särdeles förtjust i sina gamla väljare och partimedlemmar. Och det är det lätt att ha förståelse för.

Det kan man definitivt INTE! Svenska folket står inför ett val om sin överlevnad eller död. Idag. Det är vad det här borde handla om. Ska det svenska folket leva här eller ska vi dö ut och ersättas av folk från andra sidan jorden och tredje världen? Det är ditt val som läget ser ut idag och gjort under lång tid.

Jag är inte förtjust i en sympatisör(?) som dig, som inte förstår vad det handlar om. Som inte har radikalare åsikter än vilken moderat eller sosse som helst i denna ödestimma. Jag är inte förtjust i en trött, tyst, feg partiledning som anpassar sig till sin uppenbara fiende, som ber om ursäkt för sig och kryper för att få samarbeta.

Personerna du talar illa om är hundratusentals personer som för bara 10 år sedan och bakåt fanns runt ett livskraftigt parti som skulle göra motstånd mot allt detta, inte anpassa sig till det och krypa för folkförrädarna. Det är en skam att dagens partiledning beter sig som den gör, med jakt på egna medlemmar istället för att ta till orda mot förtrycket mot vårt folk. Är dessa personer så trötta och inte kan mer än man visar idag så borde man kliva åt sidan för levande, passionerade och radikalare alternativ som vill föra en framåtskridande kamp för vårt folk. Ja, det går bra i opionionsmätningarna. Svenska folket är desperata och ser inget alternativ idag. SD är den parlamentariskt samlande kraften idag. Men att påstå att partiledningen gjort det bra senaste åren är att fara med osanning. Ett tröttare och mer fjäskande gäng är svårt att finna! Har man nått vägs ände är det dags att kliva av i tid. Motståndet behöver gå framåt, ha egen kraft och egen politik, stå upp för sig, inte ta någon skit av fiender. Inget kommer bli bättre av tystnad, fjäsk och anpassning. Om SD och M är samma parti efter nästa val och regerar, vad har då blivit bättre? Ingenting! Då har vi alla tagit ett parti från 0 till att sitta i en regering, men det är så utspätt och svagt så det är ingen skillnad mot partiet som ska samarbetas med. Det är oacceptabelt anser jag. Vill du ha det så? Om inte, säg ifrån när tid finns!
2016-11-16, 20:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
SD behöver egentligen bara göra en sak, en simpel sak.
De behöver byta massmedia mot alt-media.

Naturligtvis ska de fortsätta göra intervjuer i massmedia vid tillfälle osv.
Men effekterna av att driva den runt miljonen svenskar som sympatiserar med SD i famnen på fria tider, avpixlat, alla poddare mfl. kan inte överdrivas.
De har ju provat snäll-taktiken nu, men massmedia kallar dem ju fortfarande för rasister och nazister och fan vet jag.
Så varför fortsätta fjäska? jag förstår det inte, det är ju så dumt på alla nivåer!

Mr. Trump vann ju för fan presidentvalet i fucking USA med den simpla och billiga strategin!
Även jag, som är en försiktig, mesig & återhållsam typ, kan känna att det är dags att ta ut järnnäven ur den där vaselinfyllda handsken. Det finns tillfällen då det är läge att ta en kalkylerad risk & köra på med full kraft framåt. Detta är ett sådant tillfälle.
2016-11-16, 20:40
Medlem
SD är störst på Yougov och ökar till 24,8%. SD drar alltså ifrån men jag skulle vilja ha en större siffra här. Förmodligen trycker Yougov ned det något, vinklar ned.

FAN så patt etiskt....förlåt patetiskt...min käpphäst...att Metro nästan döljer framgången för SD och tjafsar om vilka ministrar som är populär eller inte.

Hade jag varit Trump hade jag kallat vissa av ministrarna för förbrytare.

Måtte den goda vinder hålla i sig. Och jag tror faktiskt det...jag är glad.... ....
2016-11-16, 20:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Rätt fascinerande att tomskalle efter tomskalle vill ta till "hårdare tag" samtidigt som SD växer och skitinstitut efter skitinstitut presenterar allt bättre siffror för SD.

If it ain't broken, don't fix it!
2016-11-16, 20:43
Medlem
Citat:

http://www.metro.se/nyheter/yougov-har-ar-ministrarna-som-minskar-i-popularitet/EVHpkp!FD25ZrMWne58I/

https://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23919959.ab

Metro verkar inte vilja skylta med denna YouGov-mätning utan gömmer den bakom en intetsägande förtroende-barometer över ministrar, allt för att undvika klick och spridning. Bra dock med en ökning även i YouGov så man kan fastställa den uppåtgående trenden.

Värt att nämna är att YouGov gjorde en uppsjö av mätningar i samband med presidentvalet i USA som samtliga visade en konstant ledning för Hillary med ca 4%, det finns alltså en möjlighet att SD faktiskt ligger för lågt även i YG trots de redan höga nivåerna, web-mätningar är uppenbarligen ingen garant för att kunna mäta stigmatiserade partier/kandidater korrekt.
2016-11-16, 20:44
Medlem
Nu är det faktiskt SD som är större än M. Därmed tycker jag att frieriet bör helt upphöra. Jag föreslår DÖ så att SD blir enda oppositionsparti och mycket stort.

DÖ var mycket bra för SD senast, och jag kan också tänka mig att många gamla sossar dör... ....
2016-11-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Rätt fascinerande att tomskalle efter tomskalle vill ta till "hårdare tag" samtidigt som SD växer och skitinstitut efter skitinstitut presenterar allt bättre siffror för SD.

If it ain't broken, don't fix it!
Det handlar inte om "hårdare tag" utan om att rädda ett kollapsande jävla tusenårigt rike!

Tror du det här handlar om pensionärsskatten eller vad!?
2016-11-16, 20:47
Medlem
Bellanias avatar
Citat:

Utmärkta övriga inlägg med relevant substans!

Det viktigaste är att SD är störst och fortsätter växa fram till valet 2018.

Och naturligtvis att inkompetenta S-tatssvetsaren och hans K-amrater försvinner fortast möjligt...
Senast redigerad av Bellania 2016-11-16 kl. 21:11.
2016-11-16, 20:50
Bannlyst
SD verkar vara på en lagom storleksnivå nu. Det bästa är om partiet kan påverka övriga partiers politik indirekt såsom man gjort det senaste året.

Vi vill inte ha ett SD som är för stort och som sitter i en regering eftersom vi inte riktigt kan lita på företrädarna. Vi vill ha SD's politik, men inte dess politiker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in