2016-11-16, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockel
Tja boys,

Synpunkter på detta lag?

http://www.futbin.com/17/squad/345713

Castro är väl kanske inte helt gedigen som CDM.

Gustavo gjuten för DCM rollen, boosta hans passing med chem card så får du not ut mkt mer av honom där än Castro som är mer CM.

Sen beroende på om du kan ge upp Alba så kan jag rekommendera Toprak och IF Vogt som båda är gudomliga med rätt chem card

Har inte testat Douglas Costa ännu men skulle nog spelat Hahn(OP) där gillar inte lägre Chem

Edit: glömde det bästa.... SIF Forsberg (!) outstanding. Kan inte tänka mig att muller kommer vara ens i närheten av Foppa som CAM. Kika recensioner på youtube, har Forsberg själv och han är helt crazy!
Senast redigerad av LBX 2016-11-16 kl. 13:09.
Citera
2016-11-16, 13:12
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstan10
Använder också Orellana TOTW som HY rekommenderas varmt, Har som du letat efter en bättre anfallare än morata o bakambu, och har testat Gameiro TOTW ett tag, men var fruktansvärt dålig, bromsade upp hela anfallet och var aldrig med när det gällde, rekommenderar verkligen att skapa ett mittfält med james o Rakitic+ nån annan, I backlinjen så håller jag med dig o måste erkänna att pepe är helt sjukt bra, filipe luiz är också en riktig klippa

Ja det har alltid varit en intressant grej det där med att köpa striker. Bra skott = ofta för långsamma. Snabba = kan inte skjuta eller nicka osv

Tycker det är lite av behållningen i det här spelet att testa runt. Det enkla hade ju varit att köpa Ronaldo TOTW som är bra på allt, men hur kul är det.. egentligen? Om man nu ens har coinsen

Kör Bakbambu som reservstriker. Tycker han är bra. Släpps det ett TOTW-kort där han har bra skott också , då blir han giftig.

Benzema har jag aldrig fattat grejen med, vågar inte köpa honom. Tycker hans stats är så jävla låga på allt samtidigt som han kostar typ 70.000 coins. Vad är grejen med hans pris? Varför vill folk ha honom?

Håller med dig om att raketic är grym! Han gör i princip mer mål en Strikern i mitt lag. Överlag så tycker jag mittfältet får mer skottlägen än anfallet när jag spelar, fattar inte varför faktiskt . Ofta löper jag upp bollen och skottet kommer efter några pass i våg nr 2. Då har gamiero redan sprungit och gömt sig bakom någon back samt missat helt att man kan ta returer. Får han bollen så tappar han den då han inte kan dribbla eller är byggd som en räka. Kanske är Benzema bättre då?

Ang Luiz. Är han inte lite långsam för kanten? Föredrar du inte en snabb ytterback?
Citera
2016-11-16, 13:17
Medlem
Någon som testat både Messi och Bale? Osäker på vem av de jag aka köpa.

Tänkte mig ett anfall med Neymar - Suarez - Messi/Bale
Citera
2016-11-16, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Ja det har alltid varit en intressant grej det där med att köpa striker. Bra skott = ofta för långsamma. Snabba = kan inte skjuta eller nicka osv

Tycker det är lite av behållningen i det här spelet att testa runt. Det enkla hade ju varit att köpa Ronaldo TOTW som är bra på allt, men hur kul är det.. egentligen? Om man nu ens har coinsen

Kör Bakbambu som reservstriker. Tycker han är bra. Släpps det ett TOTW-kort där han har bra skott också , då blir han giftig.

Benzema har jag aldrig fattat grejen med, vågar inte köpa honom. Tycker hans stats är så jävla låga på allt samtidigt som han kostar typ 70.000 coins. Vad är grejen med hans pris? Varför vill folk ha honom?

Håller med dig om att raketic är grym! Han gör i princip mer mål en Strikern i mitt lag. Överlag så tycker jag mittfältet får mer skottlägen än anfallet när jag spelar, fattar inte varför faktiskt . Ofta löper jag upp bollen och skottet kommer efter några pass i våg nr 2. Då har gamiero redan sprungit och gömt sig bakom någon back samt missat helt att man kan ta returer. Får han bollen så tappar han den då han inte kan dribbla eller är byggd som en räka. Kanske är Benzema bättre då?

Ang Luiz. Är han inte lite långsam för kanten? Föredrar du inte en snabb ytterback?

Använder marcelo på vänsterkanten men har satt in luiz på högerkanten pågrund av att hanär fysiskt starkare och är betydligt mer tacklingsskicklig än jordi alba( Juanfran håller inte), han har även fina inlägg, och är en väldigt komplett spelare, Mitt lag:
Carrasco-Bakambu- Orellan TOTW
James-Kroos-Rakitic
Marcelo- Pepe-Godin-Luiz
Oblak
Citera
2016-11-16, 14:13
Medlem
Behöver hjälp!

Har 100/100 i transferlisten men så har jag även 40 kort i "Nya Kort"

går ju fasen inte komma bort från denna sida... då man endast kan quick sälja korten isåfall för att bli av med dem....

Vad kan man göra? om man vill lira lite...
Citera
2016-11-16, 14:36
Medlem
EnLitenFryss avatar
Ska vi gissa att MM kommer torsdag eller lördag, då POTM släpps fredag? Minns inte när MM släpptes förra gången det var POTM...
Citera
2016-11-16, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Behöver hjälp!

Har 100/100 i transferlisten men så har jag även 40 kort i "Nya Kort"

går ju fasen inte komma bort från denna sida... då man endast kan quick sälja korten isåfall för att bli av med dem....

Vad kan man göra? om man vill lira lite...

Stäng av spelet och logga in igen. Sedan får du sälja/skicka spelare till klubben från korten på transfermarknaden.
Citera
2016-11-16, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlaceToBe
Stäng av spelet och logga in igen. Sedan får du sälja/skicka spelare till klubben från korten på transfermarknaden.

Har testat stänga av och logga in igen. Har för mig det funkat andra gånger. dock inte denna gång....

Då alla korten är av enstaka olika spelare (flera av samma) så blir det svårt :
Citera
2016-11-16, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Har testat stänga av och logga in igen. Har för mig det funkat andra gånger. dock inte denna gång....

Då alla korten är av enstaka olika spelare (flera av samma) så blir det svårt :
Jag lyckades också med det en gång på typ 16. Då fick jag stänga av xboxen, vänta över natten och gå in på mobilappen och där kan man sälja/ta bort sålda spelare från sin transferlist även fast man hade x-antal kort man inte hade sorterat ännu.
Citera
2016-11-16, 15:26
Medlem
Läst så mycket hat om IF Balo på EA forum etc. Stämmer verkligen inte in i den kritikerstormen! 21 mål 8 ass på 14 matcher! Ruggigt strong pjäs att ha i laget, lirar han upfront med SIF Immo. Bakom de två finns IF atommyran! Alla levererar riktigt bra!

Till något helt annat, vad gör man mot ungefär de 95% av alla som lirar 433 av något slag med musa, walcott etc etc. Ska man tråka ut dem, parkera bussen, eller bara joina dem och skaffa musa?
Citera
2016-11-16, 15:36
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockel
Tja boys,

Synpunkter på detta lag?

http://www.futbin.com/17/squad/345713

Castro är väl kanske inte helt gedigen som CDM.

Luiz Gustavo som CDM istället för Castro. Bättre stats och även korrekta workrates med M/H.
Citera
2016-11-16, 15:51
Medlem
Vet inte vad det är med kvalificeringen till Fut champions. Jag åker alltid ut ur semifinalen. Så frustrerande. Hur fan spelar ni som kvalificeras varje vecka?
Ser inte mig själv som en kass fifaspelare. Men det kanske jag är som lirar i div 5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in