2016-11-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du är verkligen inte så smart som du själv tror, och som du ibland kan få andra att tro. Det enda var att du av ren tur hade mycket rätt genom Trumpkampanjen. Men det är klart, låter man käften gå så mycket som du så måste man väl få rätt ibland.

Ren tur? Man vinner inte hundratusentals kronor på ren tur.

Jag kommer fortfarande ihåg när du skrev att du var "förvånad" över att Christie och Gingrich hoppat på Trump-tåget. Glöm aldrig det.
Citera
2016-11-16, 12:13
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du förstår ingenting.

"Flyktingar" kommer inte för att det är krig. De kommer för att de släpps in. Terror får man på grund av muslimer, inte på grund av "krig".

Du vet heller inte vad Irak-kriget handlade om. Om du påstår du veta det så skriv det. Det är två saker. x and y. Vilka? vad är x, och vad är y?
Och vad är det viktigaste kriteriet för att få asyl..?

Angående Bolton så är han skarpare än Giuliani och därmed farligare. Han är dessutom ideologiskt övertygad till skillnad från Giuliani som bara är en karriärspolitiker. Bolton tror verkligen på den fallerade neokonservativa utrikespolitiken. Han tror på riktigt att USA är ett moraiskt föredöme och att deras sätt att leva ska exporteras till andra länder (vilket gör att de liknar andra ideologier som de säger sig bekämpa) om så med våld. Och det har försökts gång efter annan, och det har visat sig fullkomligt fruktlöst gång efter annan. *Infoga valfritt modulerat Einsteincitat om dumhetens definition här.*

Det värsta geopolitiska scenariot som ändå ligger inom möjligheternas gränser är en konflikt mot Iran. En sådan konflikt hade fått Syrien och Irak att se ut som västanfläktar i jämförelse. Den individ som jag tror är mest sannolik att föra en utrikespolitik som barkar ditåt är den skogstokige Bolton, och därför ser jag honom som det sämsta valet. Mannen är helt i otakt med sin samtid och har en ouppdaterad omvärldsanalys som han fortsätter att applicera på en verklighet som bevisat den fel upprepade gånger. Han är trots detta i övrigt begåvad och starkt driven, vilket gör honom livsfarlig.
Citera
2016-11-16, 12:16
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Saxat direkt från Wikipedia. Egentligen blir ju Carson offtopic nu, men anser att det kan vara en bra tidpunkt att avslöja din bristande intelligens. Man kan m.a.o. inte ta dig särskilt seriöst gällande dina åsikter kring de andra potentiella kandidaterna i Trumps administration.
Han är förvisso läkare, men han är ju kirurg dvs hantverkare. Det krävs inget knivskarpt intellekt för att bli en duktig kirurg. Han ger ett letargiskt intryck och har vanföreställningar som inte rimmar med sunt förnuft. Icke kognitivt tillräknelig för att bli president och inte heller att ratta ett departement. Bra att han är ute ur leken.
Citera
2016-11-16, 12:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag såg honom i primärvalsdebatterna. Han är korkad. Han är inte ensam om att vara både korkad och att ha åstadkommit saker, det finns många sådana. Tyvärr så avslöjar du dig själv om du sett Carson debattera men inte anser att han är korkad: Det säger nämligen något om din intelligens.

Carson är mycket duktig inom sitt område, hjärnkirurgi, men en idiot inom politiken. Precis som f.d. schackvärldsmästaren Kasparov.

Utöver det tror jag att Carson saknar organisationsförmågan för att leda ett departement och denna förmåga har inte med intelligens att göra.
Citera
2016-11-16, 12:23
Medlem
MrSkargards avatar
Det bästa med Carson var att han aldrig svek Trump, det ska han ha stor respekt för. För övrigt så förvånar det mig att Ted Cruz är aktuell som justitieminister, han och Trump borde rimligtvis avsky varandra efter primärvalen.
Citera
2016-11-16, 12:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det bästa med Carson var att han aldrig svek Trump, det ska han ha stor respekt för. För övrigt så förvånar det mig att Ted Cruz är aktuell som justitieminister, han och Trump borde rimligtvis avsky varandra efter primärvalen.

Man kan avsky varandra som privatpersoner men det betyder inte att man inte kan vara ett bra val för att man anser att han är tillräckligt skicklig för ett specifikt jobb.

Nu tycker jag ärligt talat betydligt mindre om Cruz än Trump och anser att Cruz är direkt farlig just för att han är en sådan fanatiker som han är, man måste komma ihåg att Cruz farsa tror att han [Cruz] är sänd av Gud och gång på gång pratar om hur han är den utvalde.
Citera
2016-11-16, 12:34
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Man kan avsky varandra som privatpersoner men det betyder inte att man inte kan vara ett bra val för att man anser att han är tillräckligt skicklig för ett specifikt jobb.

Nu tycker jag ärligt talat betydligt mindre om Cruz än Trump och anser att Cruz är direkt farlig just för att han är en sådan fanatiker som han är, man måste komma ihåg att Cruz farsa tror att han [Cruz] är sänd av Gud och gång på gång pratar om hur han är den utvalde.

Han är djupt avskydd av John McCain vilket är positivt.
Citera
2016-11-16, 12:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Han är djupt avskydd av John McCain vilket är positivt.

Cruz och McCain är lika farliga den enda skillnaden är att McCain ber till dollarn och Cruz ber till sig själv då hans far har hjärntvättat honom.
Citera
2016-11-16, 12:37
Medlem
Savoys avatar
Cruz som eventuell justitieminster känns mer som att Trump köper sig förtroende i GOP genom att ge bort en harmlös position som inte är särskilt viktig för de förändringar Trump vill genomföra. Gör religiösa högern nöjd utan att Trumps planer tar skada.
Citera
2016-11-16, 12:40
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Cruz som eventuell justitieminster känns mer som att Trump köper sig förtroende i GOP genom att ge bort en harmlös position som inte är särskilt viktig för de förändringar Trump vill genomföra. Gör religiösa högern nöjd utan att Trumps planer tar skada.

Om Ted Cruz blir justitieminister så lär förtroendet för Donald Trump minska inom GOP. Cruz är bara delvis en del av det republikanska etablissemanget.
Citera
2016-11-16, 12:43
Medlem
Vad är det jag hör?? Cruz??? I en Trump-administration???? Jag skulle personligen bli sjukt besviken, vad vore Trumps syfte att ge honom en position och vilken skulle han få? Finns det någon vettiga källa på detta eller är det bara ni som spekulerar?
Citera
2016-11-16, 12:49
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Om Ted Cruz blir justitieminister så lär förtroendet för Donald Trump minska inom GOP. Cruz är bara delvis en del av det republikanska etablissemanget.
Jo, men nu är detta än så länge bara en vild spekulation. Det finns rätt lite som talar för att han ska välja Cruz. Han är inget namn som bygger broar in i det republikanska partiet, snarare tvärt om. Det är heller ingen som är exceptionellt lämpad för just den posten, det finns andra namn som skulle uppfylla även det tidigare nämnda kriteriet. Och till sist har Trump ingen tacksamhetsskuld till honom. Jag håller det som mindre troligt att Cruz tas in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in