2016-11-17, 21:05
Medlem
Savoys avatar
Haha, jag börjar tro att det är Donald personligen som planterar alla dessa rykten för att läsa reaktionerna. Divide and conquer fortskrider.

Rent konkret kan väl också en plats i administrationen vara allt från väldigt viktig till näst intill obetydlig.
Citera
2016-11-17, 21:08
Medlem
freeriderXIIs avatar
Som Lyndon B Johnson sade :

“It's probably better to have him inside the tent pissing out, than outside the tent pissing in.”
―Lyndon B. Johnson
Read more at http://izquotes.com/quote/241192

Ibland kan det vara bättre att ha motståndarna i tältet så att de pissar ut ur det än att de står utanför och pissar in.

Kan också vara ett sätt att få kongressen (representanthuset och senaten) med på noterna.

Men man får hoppas att Trumps egen politik blir America first och inte neokonservativ.

Att ha olika rådgivare med olika idéer och ideologiska ståndpunkter kan också vara bra. Så han får väga argumenten mot varandra.
Citera
2016-11-17, 21:26
Medlem
E.Merckxs avatar
Nu säger andra "källor":

David Petraeus in the running to be Trump's secretary of state

https://www.theguardian.com/us-news/2016/nov/17/david-petraeus-secretary-of-state-donald-trump
Citera
2016-11-17, 21:31
Medlem
KometenKommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Trumps judiske svärson sägs styra och ställa, nepotismen i Trumps administration verkar bli omfattande.

Svärsonen verkar vara en slemmig fan och jag hoppas han åker ut snart.
Citera
2016-11-17, 21:42
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Verkar som allt var ett spel.
Trump verkar bättre kompis med GOP än Bush dem själva. Tar Trump Romney så har han förlorat all respekt, skiter i om Romney följer Trumps politik, tar han Romney så är det tack och hej då 2020 samt hans väljarbas och fans.
Romney, Sarah palin, Newt Gingrich, svärsöner och döttrar och en lång lista med gamla politker:
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/kamp-om-trumps-ministerportfoljer
Citera
2016-11-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Hmm, det där var ett förvirrat inlägg. Dessa personer har inte så mycket gemensamt och den enda av dessa som möjligen kan kallas korkad är Sarah Palin och hon är ändå smartare än Sveriges statsminister.
Oj wow, du nappade på betet! Jag är lite småchockad eftersom jag hoppades att det inte skulle finnas så korkade människor i Sverige. Och du kan dessutom uppenbarligen uttrycka dig på en korrekt svenska.

Du har säkert, utgår jag ifrån, källor och bevis på att tokdåren Palin är smartare än Stefan. Annars måste vi ju anmäla ditt inlägg.

Kom igen och förklara dig! Varför skulle exempelvis Palin vara mer korkad än Limbaugh? Har det med kön att göra?

O'Reilly har ju dessutom gigantiska problem med att jobba med kvinnor. Han kan inte hålla händerna i styr. Måste kladda och verkar dessutom förvänta sig att kvinnorna ska gilla att bli antastade av en gammal gubbe.
Citera
2016-11-17, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Detta vare sig får eller kan vara sant:

https://mobile.twitter.com/bpolitics/status/799336574311796736

Det där är värt minst 48 timmar media. Man måste börja tänka som Trump nu Idioterna tar betet varenda gång.
Citera
2016-11-17, 22:28
Avstängd
Det verkar vara ganska många som har möten med Trump. Vi får vänta och se.

Det viktiga nu är att inga neocons kommer i närheten av frågor som rör utrikespolitik, försvar, migration etc.
Citera
2016-11-17, 22:34
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nu säger andra "källor":

David Petraeus in the running to be Trump's secretary of state

https://www.theguardian.com/us-news/2016/nov/17/david-petraeus-secretary-of-state-donald-trump

Han verkar ha vettiga synpunkter, har god förståelse vad gäller hotet från Ryssland t ex. Vill skicka vapen till Ukraina. Broadwell-skandalen kan ställa till det för honom dock. Ingen kandidat till utrikesministerposten är fläckfri så här långt.
Citera
2016-11-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xkcd
Lite smått nyfiken på din motivering, i min mening ser jag två planhalvor här. Palin och O'Reilly på ena sidan och Coulter Limbaugh på andra. Hur tänkte du?
Så du menar att någon av dessa har en hjärncell eller en halv mer än den andra, eller vad? Som att det skulle göra någon skillnad!
Citera
2016-11-17, 22:52
Medlem
Alla som varit på tapeten att bli utrikesminister har åtminstone någon sorts vetskap av hur världen utanför USA:s gränser ser ut. Vad fan vet och kan Mitt Romney om utrikespolitik? Inte mycket. Jag börjar misstänka att ingen vill vara amerikansk utrikesminister ungefär som ingen vill vara svensk bostadsminister. Då kommer man leta fram någon avdankad föredetting som Peter Eriksson på bostadsministerposten och sen får det vara bra. Den personen kommer då göra hälften så få utlandsresor som Yale-psykopaten Kerry. Kanske lika bra det om man nu ska se till vad Trump sagt om USA:s framtida roll i världen.

Äh lägg alla namn i en hatt och dra. Vem vet, David Duke kanske vinner?
Citera
2016-11-17, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Alla som varit på tapeten att bli utrikesminister har åtminstone någon sorts vetskap av hur världen utanför USA:s gränser ser ut. Vad fan vet och kan Mitt Romney om utrikespolitik? Inte mycket. Jag börjar misstänka att ingen vill vara amerikansk utrikesminister ungefär som ingen vill vara svensk bostadsminister. Då kommer man leta fram någon avdankad föredetting som Peter Eriksson på bostadsministerposten och sen får det vara bra. Den personen kommer då göra hälften så få utlandsresor som Yale-psykopaten Kerry. Kanske lika bra det om man nu ska se till vad Trump sagt om USA:s framtida roll i världen.

Äh lägg alla namn i en hatt och dra. Vem vet, David Duke kanske vinner?

Tror inte utrikesministerposten är särskilt högt prioriterad av Trump med hans urtypiska smått nationalistiska "bry oss om oss själva - skita i andra politik". Trump vill väl helst ägna sig så lite som det bara går åt det utrikespolitiska, visst har han t.o.m. sagt så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in