2016-11-08, 08:57
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Jag är mycket tacksam att Mod förtydligar/korrigerar rubrikerna! (det behövs alltför ofta...)

Men jag blir också "förvirrad" när jag försöker följa en tråd, fast kanske inte varje gång jag loggar in. Eller när jag får korn på info som passar i en "gammal" tråd, och försöker hitta den genom att söka på rubriken.

Kan inte fler/oftare Mod också lägga in "Utgången rubrik: xXxx" i sitt "Rubrik ändrad"-inlägg?
Det underlättar iaf för sökningar.

Exempel:
EDIT: Givetvis undantaget trams/obsceniteter o.dyl - men då brukar ju vi oftast slippa tråden.

Ett mycket bra förslag som vi faktiskt så smått börjat genomföra, dvs en del moderatorer gör så redan idag. Inom en inte alltför avlägsen framtid så kommer alla att göra så.

admin5
Citera
2016-11-11, 01:12
Bannlyst
Hur posta sin egen länk utan regelbrott?

Har en sida behöver hjälp med den så vill gärna att folk ska se hur den ser ut. Själva namnet kan anses ha ett *reklam värde.

Så kära flashback hur postar jag en sådan tråd utan att få en varning? www.bit.ly eller? Ni ser jag har redan postat ett reklam länk eller? Förklara hur det funkar för jag är trött på dessa piss varningar för egna länkar som inte är så.

Kan ni moderatorer länka och göra regel för just detta? Tack!

Man ser att vissa länkar passerar radarn men man fattar ju inte hur systemet funkar så hjälp mig och andra flashbackz.
Senast redigerad av B5iK4D3Li5K 2016-11-11 kl. 01:15.
Citera
2016-11-11, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B5iK4D3Li5K
Har en sida behöver hjälp med den så vill gärna att folk ska se hur den ser ut. Själva namnet kan anses ha ett *reklam värde.

Så kära flashback hur postar jag en sådan tråd utan att få en varning?

Jag har "ingen aning" om det ger framgång, men här är ett förslag:
  1. Välj den forumdel där ditt ämne/innehåll passar bäst och kolla vika som modererar.
  2. Författa din rubrik och trådstart (tan länk!) men "bara" som PM till dig själv.
  3. Citera ditt PM i ett PM till utvald Mod samt bifoga den önskade länken och be om 'förhandsgranskning'.
  4. Vänta (ett par dygn) på svar/kommentar.
  • Vid OK får du lägga in din trådstart.
  • Mod svarar i din tråd med din länk.
  • Du lovar att inte citera det inlägget, eller på annat sätt posta din länk i tråden.
Citera
2016-11-11, 20:14
Medlem
Får man ha å ä ö i användarnamn eller inte?

Det verkar som ingen har reggat ett sånt namn efter 2008.

Enligt den här tråden får man inte ha det:
(FB) Å, ä och ö i användarnamnet

Men i FAQ står det, postat av admin 2015:
Citat:

Q: Jag kunde inte registrera det användarnamn jag ville. Vad finns det för begränsningar gällande tecken i användarnamn?
A: Tidigare var det mesta okej i användarnamnen, men då detta dels missbrukades, och dels ställde till det med kringtjänster såsom chatten så infördes en begränsning som gör att endast A-Ö, a-ö, siffror samt bindestreck och punkt.
Citera
2016-11-11, 20:32
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Får man ha å ä ö i användarnamn eller inte?

Det verkar som ingen har reggat ett sånt namn efter 2008.

Enligt den här tråden får man inte ha det:
(FB) Å, ä och ö i användarnamnet

Men i FAQ står det, postat av admin 2015:
Jag hade helt enkelt fel, och dessutom fel med usel meningsbyggnad. Det är numera korrigerat.

Det går med andra ord inte att ha å, ä eller ö i användarnamnet.

admin4
Citera
2016-11-15, 19:11
Medlem
tempeZZts avatar
En sak slog mig när jag lade märke till namnet på forumavdelningen Trafik och körkortsfrågor. Har man egentligen inte glömt ett bindestreck där och att det egentligen skulle hetat Trafik- och körkortsfrågor? Det blir ju lite päron och äpplen i rubriken annars.
Citera
2016-11-15, 22:56
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
En sak slog mig när jag lade märke till namnet på forumavdelningen Trafik och körkortsfrågor. Har man egentligen inte glömt ett bindestreck där och att det egentligen skulle hetat Trafik- och körkortsfrågor? Det blir ju lite päron och äpplen i rubriken annars.
ett parallellt fall är underforumet (FB) Bostadsorter och områden (där ett bindestreck skulle pryda platsen före områden ypperligt). jag är lika frågande som du.
Citera
2016-11-16, 08:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
ett parallellt fall är underforumet (FB) Bostadsorter och områden (där ett bindestreck skulle pryda platsen före områden ypperligt). jag är lika frågande som du.

Ja, se där, där var en till.
Citera
2016-11-18, 20:52
Medlem
NirvanAs avatar
Vad är det för små störiga ikoner/smileys som dykt upp senaste dagarna på FB?
Citera
2016-11-18, 21:41
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Var då?
Länka gärna till ett exempelinlägg så att man kan se vad du menar.
Citera
2016-11-18, 21:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
inte noterat nåt, var?
Citera
2016-11-18, 21:51
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Var då?
Länka gärna till ett exempelinlägg så att man kan se vad du menar.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
inte noterat nåt, var?
Exempelvis denna post:
(FB) Killar/män varför är ni på Tinder, ärligt?

Såg det också i en användares signatur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in