2012-01-29, 11:43
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Klistar in detta efter www.flashback.org som visas i adressfältet -> profile.php?do=editsignature

Där kan du lägga in en signatur.
Eller så klickar man här
Citera
2012-01-29, 11:47
Medlem
tackar! tror jag fick till det! =)
Citera
2012-01-31, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
OKI det missade jag.

Ja om man tar bort prenumerationen så ska även mailen sluta komma.
Möjligen kan det vara någon eftersläpning om någon databas måste uppdateras.

Var ett tag sedan nu men för att skriva vad problemet var som vi diskuterade så var det så att jag fick mejl fast jag kryssat i rutorna som man ska göra för att inte få en gammal prenumeration

Får fortfarande mejl och det har gått ca 2 månader nu, inte är eftersläpning så länge ?
Citera
2012-01-31, 21:15
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Nu får man säkert inte fråga detta, och om så är fallet så ber jag om ursäkt, men vem bestämmer vilken moderator som skriver om en medlem blivit avstängd? I forumet Avstängningar och bannlysningar så startas det ju en tråd varje gång en medlem blivit avstängd. Vissa moderatorer verkar aldrig någonsin skriva i A&B, så det kan inte vara någon form av lottning, om jag förstått saken rätt, eftersom de då borde vara större spridning. Har det att göra med att personen måste ha brutit mot en regel i forumet som moderatorn i fråga modererar?
Citera
2012-01-31, 21:35
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Nu får man säkert inte fråga detta, och om så är fallet så ber jag om ursäkt, men vem bestämmer vilken moderator som skriver om en medlem blivit avstängd? I forumet Avstängningar och bannlysningar så startas det ju en tråd varje gång en medlem blivit avstängd. Vissa moderatorer verkar aldrig någonsin skriva i A&B, så det kan inte vara någon form av lottning, om jag förstått saken rätt, eftersom de då borde vara större spridning. Har det att göra med att personen måste ha brutit mot en regel i forumet som moderatorn i fråga modererar?
Det har tidigare påståtts att den moderator som startar en omröstning om eventuellt regelbrott också är den som annonserar påföljden.
Och nuförtiden sker trådstarterna i V&B automatiskt lite då och då (avslöjat genom mönster i tidpunkter för sådana trådstarter och senare bekräftat), så man kan anta att denna automatik tar rapporterande moderator som bas.
Citera
2012-01-31, 22:51
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ja, det är alltid en moderator i forumet där regelbrottet begicks som annonserar i AoB. Tidigare så skapade vi annonseringstrådarna manuellt, men nu så sköts det automatiskt.

De moderatorer som moddar "lugna fora" eller fora där regelbrottsligheten är låg, startar således färre trådar i AoB.
Citera
2012-01-31, 23:13
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det har tidigare påståtts att den moderator som startar en omröstning om eventuellt regelbrott också är den som annonserar påföljden.
Och nuförtiden sker trådstarterna i V&B automatiskt lite då och då (avslöjat genom mönster i tidpunkter för sådana trådstarter och senare bekräftat), så man kan anta att denna automatik tar rapporterande moderator som bas.
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Ja, det är alltid en moderator i forumet där regelbrottet begicks som annonserar i AoB. Tidigare så skapade vi annonseringstrådarna manuellt, men nu så sköts det automatiskt.

De moderatorer som moddar "lugna fora" eller fora där regelbrottsligheten är låg, startar således färre trådar i AoB.
Tack för svar!

Det var roligare förr när det skrevs manuellt, då kunde ni skoja till det lite: "x får en veckas obligatorisk semester" och liknande.
Citera
2012-01-31, 23:24
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Tack för svar!

Det var roligare förr när det skrevs manuellt, då kunde ni skoja till det lite: "x får en veckas obligatorisk semester" och liknande.
Ja, kanske, det fanns ingen standardmall för hur man skulle skriva. Men det är snyggare och framför allt mer begripligt nu.
Citera
2012-02-01, 07:52
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam1kaze
Var ett tag sedan nu men för att skriva vad problemet var som vi diskuterade så var det så att jag fick mejl fast jag kryssat i rutorna som man ska göra för att inte få en gammal prenumeration

Får fortfarande mejl och det har gått ca 2 månader nu, inte är eftersläpning så länge ?
Det är inte så att du prenumererar på forum?
För där kan man inte ändra på inställningen, man måste ta bort prenumerationen.
Och sedan lägga till den på nytt med önskad inställning.
Citera
2012-02-06, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det är inte så att du prenumererar på forum?
För där kan man inte ändra på inställningen, man måste ta bort prenumerationen.
Och sedan lägga till den på nytt med önskad inställning.

Jag vet inte, jag får meddelande från Cannabis forumet med jämna mellanrum ca 1 gång i veckan så kommer det ett e-mail med jätte många trådar som är skrivet där.

Går jag in på Prenumerationer så finns inte Cannabis forumet där.

Och på Standardalternativ för ämnesprenumeration:

När du postar ett nytt ämne, eller svarar på ett inlägg, kan du välja att automatiskt lägga till det ämnet i din lista med prenumerationer, med valet att få meddelande via e-post om nya svar i det ämnet.

Här har jag valt ingen e-post.

Vet inte vad jag kan göra för att sluta få e-mail ? Varje gång det kommer ett mail så klickar jag på avbryt prenumeration men ändå kommer det nytt o nytt..
Citera
2012-02-06, 07:02
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam1kaze
Jag vet inte, jag får meddelande från Cannabis forumet med jämna mellanrum ca 1 gång i veckan så kommer det ett e-mail med jätte många trådar som är skrivet där.

Går jag in på Prenumerationer så finns inte Cannabis forumet där.

Och på Standardalternativ för ämnesprenumeration:

När du postar ett nytt ämne, eller svarar på ett inlägg, kan du välja att automatiskt lägga till det ämnet i din lista med prenumerationer, med valet att få meddelande via e-post om nya svar i det ämnet.

Här har jag valt ingen e-post.

Vet inte vad jag kan göra för att sluta få e-mail ? Varje gång det kommer ett mail så klickar jag på avbryt prenumeration men ändå kommer det nytt o nytt..
Prenumerationer på forum fungerar lite annorlunda.
https://www.flashback.org/subscription.php?folderid=all

Nedanför de ordinarie listas: Forum med prenumeration
Med en egen knapp för val.
Denna länk ska ta bort prenumerationen på Cannabis helt.
Citera
2012-02-06, 19:04
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag har reggat mig på den eminenta spelsidan miniclip.com...där man kan lira massa spel, och även mot varandra, och nu undrar jag;

Finns det nån tråd där man kan leta motståndare?
...eller går det under 1.01 om jag efterfrågar motståndare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in