Citat:
Ursprungligen postat av
Joe Blow
Jag vill inte försöka piska ur dig någonting ej heller försöka outa dig eller någon annan. Men, om du läser dina senaste två inlägg så står det mest "om", "kanske", "ska ha" och "kan ha". Du har givetvis din fulla rätt att uttrycka dig så men det är för en annan inte överdrivet övertygande. Trots det tolkar jag det som så att du menar att någon "skall ha" hört Eva kalla någon för toyboy och inom Ps hörhåll.
Den som påstår sig hört Eva uttrycka sig så borde i rimlighetens namn ha stått Eva nära och blivit hörd av polisen. Vet du om denne berättade om det då det är, som du också skriver, en klar möjlighet till att P skulle tända våldsamt snett? Om inte så kanske det inte är så konstigt att man prioriterade ner intresset för P till förmån för Sture.
Frågan ställer sig i vilket fall som helst själv: Hur mycket bidrog Evas nära vänners tystnad till att P av polisen inte misstänktes i den grad han tidigt borde ha blivit?
Med anledning av att jag själv personligen inte var närvarande när detta ska ha sagts så måste jag använda mig av uttryck som "ska ha", "kan ha" och "om" eftersom jag omöjligen kan veta hur t.ex. PAJ upplevde det hela. Det var därför skrev jag något i stil med: PAJ
"kan ha" tolkat toyboy på ett helt annat sätt än humoristiskt... Och ja, Eva
"ska ha" sagt det, varför jag vet det kan jag inte gå närmare in på.
Ja det är korrekt uppfattat, ett antal personer ska ha har hört när Eva retades och kallade "Mr X" för toyboy inför PAJ.
Eva's vänner har knappast hållit tyst om detta, fråga istället polisen varför dom aldrig har granskat PAJ ordentligt? Varför har han aldrig ens varit misstänkt? Varför ringer inte alla klockor hos utredarna när det är fullkomligt uppenbart att PAJ ljuger? Vi som INTE är mordutredare ser ju igenom lögnerna och då har vi ändå inte ens läst FUP. Skulle man få ta del av FUP är jag övertygad om att det skulle dyka upp ännu fler pikanta detaljer som skulle vara till nackdel för PAJ.