Citat:
Ursprungligen postat av
skotittare
Klart att du har rätt att tycka det. Men det är fortfarande ganska ouppfostrat.
Ska du börja larva dig med vett och etikett nu också? Då bör ju slöjor och burkor åka av på arbetsplatser och middagsbjudningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
skotittare
Min erfarenhet stämmer inte på något sätt överens med det du säger. De flesta människor vill ha en empatisk partner, oavsett om det är en man eller en kvinna.
Dina feministiska kompisar ligger med patriarkala utomeuropeiska män som tar kommandot bakom ryggen på dig när gått hem från mötet för feministföreningen eller feminist-demot är slut.
Dessa utomeuropeiska män utger sig kanske för att vara feminister, som han Bajskawa Souvlaki eller vad han heter, men du frågar dig aldrig vilka extra egenskaper dessa män besitter som gör att de oftare går hem bland feminister än snälla gulliga du som minsann inte alls är sexist.
Vet att du inte har samma sexualdrift som oss andra män, men vill du ligga mycket så kommer du inte långt med ödmjukhet, det gäller även feministiska kvinnor. Du blir bara friendzonad om du är snäll och ödmjuk mot feministiska kvinnor, spelar ingen roll hur mycket du tror på jämlikhet eller hur androgyn du är.
Citat:
Ursprungligen postat av
skotittare
Och nej, jag smutskastar inte svenska män. Däremot håller jag inte med antifeminister; det är inte på något sätt samma sak.
Det gör du visst det då du har anammat den feministiska kritiken emot den moderne mannen, speciellt den svenska versionen som utgår efter hur den svenske mannen beter sig generellt. Du kan inte kräva av oss att vi inte generaliserar när du samtidigt pratar om svenska män ur generella termer.
Jag är långt ifrån den macho du utmålar mig för att vara, avskyr sport t ex, bara en sådan sak, du gör antaganden om flashbacks samtliga anti-feminister.
Du kan inte vara kritisk emot en samhälles-struktur och samtidigt vara emot generaliseringar, hela det anti-rasistiska arbetet går ju ut på att generalisera vita som rasister.