2016-11-15, 00:09
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Kollade bara på början, men det kändes mer som att det var hat mot svin som hävdar att de är feminister än mot killar som faktiskt är feminister.

Plus, jag är inte feminist för att jag ska bli omtyckt. Jag är feminist för att jag tycker att det är rätt.

Själv är jag humanist. Dvs. jag vill inte införa kvinnovälde. Fast när man läser dina taffliga försök till kommentarer då blir man mer kritiskt inställd till människan.
Citera
2016-11-15, 00:12
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
Hehehe, arma stackare. Du har blivit så förblindad av vad dina systrar har tutat i dig att du inte ens förstår betydelsen av mannens biologiska förutsättningar. Du vill inte inse för dig själv att om du nu är en man så spelar det en helt avgörande roll för hela din biologiska konstruktion. Fast om du inte vill se sanningen att vi är två olika kön, varför ska jag då ens försöka att göra skillnad på dig? Nix, då blir du för mig inget annat än en kvinna. Det är absolut ingen förolämpning att vara en kvinna. Vi är två olika kön och de båda könen är lika värdefulla. Men vi ska ändå vara på det klara med att kategorisera dig utifrån att komma från venus.

Då har du missuppfattat det som står skrivet och jag rekommenderar dig till att läsa det som jag har skrivit tidigare återigen! Du har helt enkelt inte förstått det som står. Jag behandlar andra som s-it om de kommer med absurda felaktigheter och då får de den behandling som de förtjänar (detta inkluderar även dig). Det finns liksom ingen mening med att ge sådana personer respekt då de helt saknar utbildning och sprider lögner om vår helt fundamentala biologiska natur. Du vet själv hur det gick förra gången då du blev överbevisad men försökte trots det skylla på helt andra saker. Om du läser på innan och inte sprider absurditeter då behandlar jag dig respektfullt men som det är nu är du fruktansvärt fel-informerad.

Beträffande svenska kvinnor så får du läsa det som jag har skrivit i alla trådar tidigare. Bara för att du inte har förstått eller har uppenbara lässvårigheter så blir det för mig bortkastad tid att sitta här och skriva ner allt återigen.

Det enda som märks är att du bara försöker göda ditt ego och att du drivs av ett enormt kvinnohat. Jag har väldigt svårt att förstå varför man drivs av ett sådant hat. Eller att man tycker illa om folk som går emot normer, vilket ju du också gör (även om du hävdar att de/vi går emot vår biologi vilket ju bara är löjligt att påstå).

Också märkligt att du har ett sådant behov av att bestämma vad andra människor är för något. Känns lite som att det har något att göra med någon slags inneboende osäkerhet i dig själv.

Hela den här tråden är så jäkla pinsam. Ni vill att män ska sluta ha relationer med kvinnor för att ni inte längre kan bestämma över just svenska kvinnor; ser ni inte hur svagt beteende det egentligen är.
Citera
2016-11-15, 00:22
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Enligt hela den här tråden så har de ju uppenbarligen inte det.

Tråkigt att höra om männens situation på krogen, att inga kvinnor som ni finner attraktiva kastar sig i famnen på er vid första anblick. Vi får väl hoppas på att pappa staten en dag löser det problemet åt er.

Då har du inte förstått vad tråden handlade om. Det stod i det inledande inlägget "vi har välkomnat kvinnor i samhället". Du får helt enkelt läsa igen, lilla gumman.

Vad vinner du för övrigt på att hålla på att göra dig lustig med att skriva "kastar sig i famnen"? Som jag har förstått det så är de svenska killarna beredda att kasta sig i de svenska tjejernas famn men vad får de för det...ingen som helst uppskattning! Nja, om inte Trump, Nigel Farage, Marie Le Pen eller Jimmie Åkesson löser det så finns det alltid en och annan islamist redo att lägga band på venussläktet i Sverige. Från och med nu är det bara en tidsfråga tills de svenska feministernas barriärer rämnar.
Citera
2016-11-15, 00:28
Medlem
Citat:
Då har du inte förstått vad tråden handlade om. Det stod i det inledande inlägget "vi har välkomnat kvinnor i samhället". Du får helt enkelt läsa igen, lilla gumman.

Vad vinner du för övrigt på att hålla på att göra dig lustig med att skriva "kastar sig i famnen"? Som jag har förstått det så är de svenska killarna beredda att kasta sig i de svenska tjejernas famn men vad får de för det...ingen som helst uppskattning! Nja, om inte Trump, Nigel Farage, Marie Le Pen eller Jimmie Åkesson löser det så finns det alltid en och annan islamist redo att lägga band på venussläktet i Sverige. Från och med nu är det bara en tidsfråga tills de svenska feministernas barriärer rämnar.

Men varken du eller TS och några till har ju inte välkomnat kvinnor utan ni har blivit nobbade och haft tråkiga förhållanden. Du för att du var för oerfaren och du verkar ännu inte ha förstått något hur du gör för att få kärleksförhållande att funka och det eftersom du håller på att tänker på svenska kvinnor hela tiden. De som du inte kan få vara med. Vad finns det annars för anledning för TS eller någon annan att skriva en massa inlägg om att andra svenska män inte har det bra med svenska kvinnor. Kan du förklara det för mig?

Att några svenska män inte kan hitta kärleken för att det bara är tokiga kärringar som vill försöka men sen ändå lämnar er betyder ju inte att alla svenska kvinnor är ego på något sätt. Det är ju en debil ursäkt för ens eget tragiska öde.
Citera
2016-11-15, 00:41
Medlem
asameras avatar
Citat:
Det enda som märks är att du bara försöker göda ditt ego och att du drivs av ett enormt kvinnohat. Jag har väldigt svårt att förstå varför man drivs av ett sådant hat. Eller att man tycker illa om folk som går emot normer, vilket ju du också gör (även om du hävdar att de/vi går emot vår biologi vilket ju bara är löjligt att påstå).

Också märkligt att du har ett sådant behov av att bestämma vad andra människor är för något. Känns lite som att det har något att göra med någon slags inneboende osäkerhet i dig själv.

Hela den här tråden är så jäkla pinsam. Ni vill att män ska sluta ha relationer med kvinnor för att ni inte längre kan bestämma över just svenska kvinnor; ser ni inte hur svagt beteende det egentligen är.

Nix, de biologiska förutsättningarna är de som driver mig. Dessa utgör den starkaste kraften i hela universum och är det enda som är bestående. Det har du ännu inte förstått och det gör din icke utbildad. Du har vidare inte förstått att du måste göra distinktioner kopplat till var mitt hat är riktat. När det gäller fattiga utländska kvinnor eller utländska kvinnor så avgudar jag dessa varelser. Fast när det gäller svenska kvinnor så avskyr jag dessa varelser. Du har ännu inte fattat detta och istället lägger du ord i min mun utan att du läser det som står. Riktigt lågt.

Jag kommer att behöva förödmjuka dig återigen om du vill att vi ska gå in på biologi och eftersom det redan är gjort två gånger tidigare blir jag orolig över om du skulle klara en tredje gång. Meddela mig om du vågar ge dig in i en ny, för din del, undergångsdiskussion men kom därefter inte och gny ut ditt känslosvammel efter att det är klart. Jag har absolut inga problem med att göra slarvsylta av dina s.k. argument men att du därefter börjar att gråta ut som en flicka som du tidigare gjorde det har jag ett stort problem med.

Jag måste säga att jag känner mig hedrad att du bryr dig så mycket om vad jag tycker. Är som att du ägnar flera dagar åt mina tankar för att förstå och att det gör dig så kvinnligt upprörd när du insett att det du tidigare trott inte har varit något annat än en illusion.

Pfff...försöker du plocka pluspoäng bland dina systrar? F-ant, du vet inte hur världen ser ut och det skrämmer mig. Du tror att vi lever i någon form av Alice i Underlandet värld där vi hoppar runt på rosa moln och käkar godis från chokladhus. Nej, lilla du, världen är mer realistisk, pragmatisk, nyanserad, tuff, brutal och komplex än så. Det kommer du antagligen aldrig att förstå och då blir det liksom meningslöst att föra en diskussion med dig.
Citera
2016-11-15, 00:43
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Men varken du eller TS och några till har ju inte välkomnat kvinnor utan ni har blivit nobbade och haft tråkiga förhållanden. Du för att du var för oerfaren och du verkar ännu inte ha förstått något hur du gör för att få kärleksförhållande att funka och det eftersom du håller på att tänker på svenska kvinnor hela tiden. De som du inte kan få vara med. Vad finns det annars för anledning för TS eller någon annan att skriva en massa inlägg om att andra svenska män inte har det bra med svenska kvinnor. Kan du förklara det för mig?

Att några svenska män inte kan hitta kärleken för att det bara är tokiga kärringar som vill försöka men sen ändå lämnar er betyder ju inte att alla svenska kvinnor är ego på något sätt. Det är ju en debil ursäkt för ens eget tragiska öde.

Snälla, svara på inlägget jag skrev riktat till dig först innan du hoppar på nästa utan att svara det tidigare!
Citera
2016-11-15, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blim

Bara för att vi attraheras av er svenska kvinnor sexuellt betyder inte att de är bra partners i längden. Blanda inte ihop one night stands med kärlek, det är svårt att älska en svensk kvinna.
Och vi har ta mig fan rätt att generalisera svenska kvinnor som ego om kvinnor har rätt att generalisera svenska män som rasister och sexister.
Finns ytterst fåtal undantag, men generellt sett så är den svenska kvinnan en narcissist som bara är intresserad av att följa strömmen. Någon fritänkare är den svenska kvinnan knappast.
Citera
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Nix, de biologiska förutsättningarna är de som driver mig. Dessa utgör den starkaste kraften i hela universum och är det enda som är bestående. Det har du ännu inte förstått och det gör din icke utbildad. Du har vidare inte förstått att du måste göra distinktioner kopplat till var mitt hat är riktat. När det gäller fattiga utländska kvinnor eller utländska kvinnor så avgudar jag dessa varelser. Fast när det gäller svenska kvinnor så avskyr jag dessa varelser. Du har ännu inte fattat detta och istället lägger du ord i min mun utan att du läser det som står. Riktigt lågt.

Jag kommer att behöva förödmjuka dig återigen om du vill att vi ska gå in på biologi och eftersom det redan är gjort två gånger tidigare blir jag orolig över om du skulle klara en tredje gång. Meddela mig om du vågar ge dig in i en ny, för din del, undergångsdiskussion men kom därefter inte och gny ut ditt känslosvammel efter att det är klart. Jag har absolut inga problem med att göra slarvsylta av dina s.k. argument men att du därefter börjar att gråta ut som en flicka som du tidigare gjorde det har jag ett stort problem med.

Jag måste säga att jag känner mig hedrad att du bryr dig så mycket om vad jag tycker. Är som att du ägnar flera dagar åt mina tankar för att förstå och att det gör dig så kvinnligt upprörd när du insett att det du tidigare trott inte har varit något annat än en illusion.

Pfff...försöker du plocka pluspoäng bland dina systrar? F-ant, du vet inte hur världen ser ut och det skrämmer mig. Du tror att vi lever i någon form av Alice i Underlandet värld där vi hoppar runt på rosa moln och käkar godis från chokladhus. Nej, lilla du, världen är mer realistisk, pragmatisk, nyanserad, tuff, brutal och komplex än så. Det kommer du antagligen aldrig att förstå och då blir det liksom meningslöst att föra en diskussion med dig.

Nä, det jag vill säga är att det är upp till individen vilken könsidentitet den har och inte upp till dig.

Tycker att det är sorgligt att du ser dig till 100% som en biologisk varelse och att du låter instinkter styra dig. För känslor, samvete och annat är faktiskt rätt fina saker. Och de gör en människa betydligt mer sympatisk.

Det är du som har ett svart/vitt tänk på världen, inte jag. Du tror att alla män är på ett sätt och att alla kvinnor är på ett annat (och de som bryter mot de normerna är det fel på), själv är jag ute i livet och träffar inidivider på riktigt och vet att det är mer komplext än så.

Men detta kan lätt glida in och bli off topic och jag känner inte för att få ytterligare en varning.
Citera
Medlem
Citat:
Snälla, svara på inlägget jag skrev riktat till dig först innan du hoppar på nästa utan att svara det tidigare!

Jag förstår inte ens var du får ifrån att jag skulle försvara svenska kvinnor? Jag talar bara om för er att det låter väldigt bittert när man säger att kvinnor behandlat en illa för att man är så himla oerfaren och därför inte förstår att låta bli kvinnor som inte funkar. Fixa upp er i stället och så ...

Att man vill att alla andra ska sluta vara med svenska kvinnor för att man själv klantat till det för sig otaliga gånger låter ju bara urfånigt.
Citera
2016-11-15, 00:58
Medlem
Citat:
Nä, det jag vill säga är att det är upp till individen vilken könsidentitet den har och inte upp till dig.
Det borde väl även vara min rätt att tycka vad jag anser personligen anser vara en man eller en kvinna? Det kallas för yttrandefrihet.

Citat:
Tycker att det är sorgligt att du ser dig till 100% som en biologisk varelse och att du låter instinkter styra dig. För känslor, samvete och annat är faktiskt rätt fina saker. Och de gör en människa betydligt mer sympatisk.
Dessa egenskaper är värdelösa om du vill bli ihop med en svensk kvinna.
Du har varken nytta av att besitta dessa egenskaper eller får dessa egenskaper tillbaka.

Citat:
Det är du som har ett svart/vitt tänk på världen, inte jag. Du tror att alla män är på ett sätt och att alla kvinnor är på ett annat (och de som bryter mot de normerna är det fel på), själv är jag ute i livet och träffar inidivider på riktigt och vet att det är mer komplext än så.
Det är du som inte har hajat hur svenska kvinnor fungerar generellt. Varför blir du så upprörd när vi berättar sanningen om den svenska kvinnan? Du smutskastar ju själv svenska män och skönmålar dig själv som det unika undantaget.
Den svenska kvinnan är en hjärndöd zombie som följer den populära åsikten, huruvida den populära åsikten är "rätt" eller "fel" är irrelevant då den svenska kvinnan lika gärna hade kunnat vara nazist i nazi-Tyskland.
Allt för att passa in i ledet.
Citera
2016-11-15, 01:01
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Det borde väl även vara min rätt att tycka vad jag anser personligen anser vara en man eller en kvinna? Det kallas för yttrandefrihet.

Dessa egenskaper är värdelösa om du vill bli ihop med en svensk kvinna.

Det är du som inte har hajat hur svenska kvinnor fungerar generellt. Varför blir du så upprörd när vi berättar sanningen om den svenska kvinnan? Du smutskastar ju själv svenska män och skönmålar dig själv som det unika undantaget.
Den svenska kvinnan är en hjärndöd zombie som följer den populära åsikten, huruvida den populära åsikten är "rätt" eller "fel" är irrelevant då den svenska kvinnan lika gärna hade kunnat vara nazist i nazi-Tyskland.
Allt för att passa in i ledet.

Klart att du har rätt att tycka det. Men det är fortfarande ganska ouppfostrat.

Min erfarenhet stämmer inte på något sätt överens med det du säger. De flesta människor vill ha en empatisk partner, oavsett om det är en man eller en kvinna.

Och nej, jag smutskastar inte svenska män. Däremot håller jag inte med antifeminister; det är inte på något sätt samma sak.
Citera
2016-11-15, 01:26
Medlem
Citat:
Klart att du har rätt att tycka det. Men det är fortfarande ganska ouppfostrat.
Ska du börja larva dig med vett och etikett nu också? Då bör ju slöjor och burkor åka av på arbetsplatser och middagsbjudningar.

Citat:
Min erfarenhet stämmer inte på något sätt överens med det du säger. De flesta människor vill ha en empatisk partner, oavsett om det är en man eller en kvinna.
Dina feministiska kompisar ligger med patriarkala utomeuropeiska män som tar kommandot bakom ryggen på dig när gått hem från mötet för feministföreningen eller feminist-demot är slut.
Dessa utomeuropeiska män utger sig kanske för att vara feminister, som han Bajskawa Souvlaki eller vad han heter, men du frågar dig aldrig vilka extra egenskaper dessa män besitter som gör att de oftare går hem bland feminister än snälla gulliga du som minsann inte alls är sexist.
Vet att du inte har samma sexualdrift som oss andra män, men vill du ligga mycket så kommer du inte långt med ödmjukhet, det gäller även feministiska kvinnor. Du blir bara friendzonad om du är snäll och ödmjuk mot feministiska kvinnor, spelar ingen roll hur mycket du tror på jämlikhet eller hur androgyn du är.

Citat:
Och nej, jag smutskastar inte svenska män. Däremot håller jag inte med antifeminister; det är inte på något sätt samma sak.
Det gör du visst det då du har anammat den feministiska kritiken emot den moderne mannen, speciellt den svenska versionen som utgår efter hur den svenske mannen beter sig generellt. Du kan inte kräva av oss att vi inte generaliserar när du samtidigt pratar om svenska män ur generella termer.
Jag är långt ifrån den macho du utmålar mig för att vara, avskyr sport t ex, bara en sådan sak, du gör antaganden om flashbacks samtliga anti-feminister.
Du kan inte vara kritisk emot en samhälles-struktur och samtidigt vara emot generaliseringar, hela det anti-rasistiska arbetet går ju ut på att generalisera vita som rasister.
Senast redigerad av xenomorph-ball 2016-11-15 kl. 01:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in