Numera anställer Svensk Direktreklam "nyanlända". Dessa utdelare kan inte läsa svenska och de vet inte hur man lägger en tidning
i brevlådan. Under flera månader, varje söndag har jag hittat en lokaltidining som jag inte vill ha, i trapphuset utanför min dörr.
Svensk Direktreklam är ett jävla skitföretag, jag har mailat dem och klagat, skrivit att jag inte vill ha den lokaltidningen, eftersom vi redan får en lokaltidining varje vecka som delas ut av posten. Jag behöver inte 2 lokaltidningar varje vecka, speciellt inte den tidning som Svensk Direktreklam delar ut. Jag har redan lappar på dörren där det står "Nej tack till reklam", enligt dem måste man också sätta upp en lapp där man tackar nej till
alla gratistidningar också. Detta är ju helt sjukt, att behöva tapetsera ytterdörren med en massa lappar!!!
Här är det senaste mailet från dem:
Citat:
"Gällande att tacka nej till specifika försändelser är det dessvärre inte möjligt. Ni kan antingen acceptera samtliga gratistidningar som delas ut, eller inga alls.
Det är samma sak med reklamen, där ni kan avstå helt eller ta emot samtlig reklam.
Vi hjälper ständigt nyanlända personer att kunna ta ett steg in i vårt svenska samhälle för att på så sätt komma vidare i arbete.
Språkförbristningar förekommer självklart ibland vilket vi i största möjliga mån vill rätta till.
Det är självklart olyckligt om ni har fått tidning och reklam om ni tackat nej till detta."
"
Ni kan antingen acceptera samtliga gratistidningar som delas ut, eller inga alls."
Vad i helvete har de för rätt att bestämma vilka gratistidningar som jag vill ha!!!
Svensk Direktreklam är ett företag som tjänar stora pengar, men utdelarna har väl alltid fått dåligt betalt, så det är ju inte direkt förvånande att de utnyttjar "nyanlända" att göra jobbet åt dem. De behöver nog inte betala ut någon lön öht, jag antar att de får
betalt av Arbetsförmedlingen för att de anställer "nyanlända". Fyfan vilket ruttet företag.