2010-08-25, 04:22
Medlem
Min brorsa och en kompis jobbade åt SDR ett tag men dom tröttnade båda ganska snabbt då det tog så lång tid och dom tjänade så lite (typ 50 spänn per tillfälle).
Jag å andra sidan började sälja GT när jag var 14 och tjänade cirka 300 spänn på mitt distrikt, vilket tog drygt 2 timmar = timlön på 150kr. Jag gjorde detta lör-sön och gav mig 6-700 kr per helg, vilket är helt okej i den åldern
Citera
2010-08-25, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontet
jobbade på sdr i ca 8 månader och det var det bästa jobb jag någonsin har haft. Hade visserligen bara 1 utdelning per vecka(skiten låg utanför dörren på fredag och skulle vara utdelat innan söndagkväll trorja). Tog väl en tio minuter, femton om det var en jätteladdning att lasta ett par omgångar på kundvagn och gå bort till återvinningscentralen.

Haha, kungligaste inlägget.
Citera
2010-08-25, 10:20
Medlem
JGGs avatar
Har även jobbat där och jag jobbade där länge. Säkert mellan jag var 12-15 eller nått sånt.
När man tänker efter så var lönen skit, men att få några hundralappar extra varje månad vid
den åldern var extremt mycket.

Hände även ett par gånger att jag dumpade hela skiten.
Citera
2010-08-28, 21:07
Medlem
SDR har kollektiv avtal med Svenska tansportförbunder via almega

Det har en fast tim lön men varvningen är beröknade på 2000 blad/time (maxi some ett och siba som ett annat blad.

Rekomenderar att fler kontor gör som bland annat helsingborgs SDR kontor och bladar reklamen åt utdelarna.

Jag kan bara säga att jag trivs med mitt jobb och alltid gjort. Även om lönen kan variera mycket.

MvH/Ofol
Citera
2010-08-28, 21:44
Bannlyst
Det här jobbet skulle man ju kunna ta bara för konditionens skull, och så att man får in struktur på att vakna tidigt på imorgon. Förutsatt att tidningarna är färdigsorterade och klara att leveras? Lönen ja, den är så jävla piss, jag skulle då inte jobba med, varken sett till försörjande eller som en extraknäck.

Jobbade med det som liten, och fy fasiken va drygt jobb.
Citera
2010-09-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AspergerDeluxe
Det här jobbet skulle man ju kunna ta bara för konditionens skull, och så att man får in struktur på att vakna tidigt på imorgon. Förutsatt att tidningarna är färdigsorterade och klara att leveras? Lönen ja, den är så jävla piss, jag skulle då inte jobba med, varken sett till försörjande eller som en extraknäck.

Jobbade med det som liten, och fy fasiken va drygt jobb.

Jag jobbar för sdr nu, jag är tjugo, haha! Höll på att dö av skratt när jag gick på deras "utbildning", satt där med ett gäng 12 åringar. Kände mig jävligt vilsen.

Men precis som du säger, jag gör det för att komma igång på söndagsmorgnarna och få lite motion. Ser det som ett träningspass. Jag får allting färdigsorterat, hade aldrig gjort det ifall jag var tvungen att sortera skiten.
Citera
2010-09-01, 23:00
Medlem
Globazs avatar
Jobbade som tidningsbud i somras och i distriktet ingick det att jag skulle dela ut ett reklamblad och annonsbladet. Det var runt 1000 lådor och det tog ca 4 timmar att dela ut och jag fick ca 1000kr i månaden mer för det. Väldigt dåligt betalt jämfört med tidningarna för då fick jag 114kr i timmen och hade betalt för 3 timmar men klarade att dela ut det under dom 3 timmarna.
Citera
2010-09-21, 14:48
Medlem
Jag har anmält mig att dela ut reklam för sdr men efter 2 veckor har dom ännu inte svarat, jag tror inte någon i mitt område delar ut för sdr eftersom jag aldrig fått någon reklam där det stått sdr på... hur lång tid brukar det ta för att få "jobbet"?
Citera
2010-09-21, 18:12
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tecknaren
Jag har anmält mig att dela ut reklam för sdr men efter 2 veckor har dom ännu inte svarat, jag tror inte någon i mitt område delar ut för sdr eftersom jag aldrig fått någon reklam där det stått sdr på... hur lång tid brukar det ta för att få "jobbet"?

Tänk om alla skulle få jobben de sökte, då skulle vi inte ha nån arbetslöshet

Nämen, de gör förstås ett urval och troligtvis har nån annan fått jobbet. Var dock glad. Reklamutdelning är ett underbetalt skitjobb. Alltså, SDR har ingen egen reklam (förutom den ständiga lappen där de söker nytt folk). De anlitas exempelvis av olika matkedjor som vill ha ut sin reklam. Det börjar dock bli allt vanligare att Posten tar över SDR:s rundor. Svårt att hitta kompetent folk då lönen är usel.
Citera
2010-09-21, 18:19
Bannlyst
SÅ jävla dåligt betalt så det finns inte
Citera
2010-09-22, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Tänk om alla skulle få jobben de sökte, då skulle vi inte ha nån arbetslöshet

Nämen, de gör förstås ett urval och troligtvis har nån annan fått jobbet. Var dock glad. Reklamutdelning är ett underbetalt skitjobb. Alltså, SDR har ingen egen reklam (förutom den ständiga lappen där de söker nytt folk). De anlitas exempelvis av olika matkedjor som vill ha ut sin reklam. Det börjar dock bli allt vanligare att Posten tar över SDR:s rundor. Svårt att hitta kompetent folk då lönen är usel.
Jo, men som jag förstår så delas sdr´s reklam ut under helgen, och i mitt område så får vi aldrig någon reklam under helgen= ingen sdr utdelare?
Men är det någon som vet hur lång tid det brukar ta att få besked ifrån sdr?
Citera
2010-09-25, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Tänk om alla skulle få jobben de sökte, då skulle vi inte ha nån arbetslöshet.

Var dock glad. Reklamutdelning är ett underbetalt skitjobb.
Tänk om alla skulle tänka så, då skulle vi inte ha några jobb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in