Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Men ärligt talat. Nu har jag skrivit det 5ggr!!!

JAG SKREV ALDRIG OM NÅGON MOTPART I INRIKESPOLITIKEN!!!! Jag svarade på ett jävla inlägg om handelspolitiken och handelsavtal med ANDRA LÄNDER. Hur du får det till inrikespolitik tror jag inte någon på hela detta forum förstår!!!

Jasså, nu har du kunnat börja förutspå framtiden? Säker på detta? För förra gången som du förutspådde att Hillary skulle vinna och Trump förlora så hade du ju obviously så fel du bara kunde ha!

Har aldrig förutspått att Hillary kommer att vinna.

Men du säger att han kommer att gå ALL IN i inrikespolitiken men då inte vilken hans motpart är alltså. Låter som du tänkt väldigt mycket luftpastej kring Trumps inrikespolitik eftersom du inte kan svara på den frågan men jaja
2016-11-14, 17:41
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Har aldrig förutspått att Hillary kommer att vinna.

Men du säger att han kommer att gå ALL IN i inrikespolitiken men då inte vilken hans motpart är alltså. Låter som du tänkt väldigt mycket luftpastej kring Trumps inrikespolitik eftersom du inte kan svara på den frågan men jaja

Du skrev innan valet att Trump inte kommer vinna etc. Hur skall jag tolka det då, att du trodde att Jill Stein eller Gary Johnson skulle vinna?!

Ja, han kommer fokusera helhjärtat på inrikespolitiken med men debatten började med snack om "handelskrig" etc. och i förhandlingar om handelsavtal hoppas jag du förstår att det är flera parter?

Varför tar du ens upp inrikespolitiken och motpart i samma mening? Jag har inte skrivit "motpart" i sammanhanget "inrikespolitik"!
2016-11-14, 17:48
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Ni bara måste se detta!!

https://www.youtube.com/watch?v=l4-5CD5_Z74

Jo, jag måste bara skratta, inklusive åt mig själv. Jag gjorde ungefär samma analys som kinesen i studion gjorde. Tur dock att jag inte kastade bort hela natten på att bli besviken. Vid, fyra snåret, tror jag att det var, så kollade jag ställningen i Florida, Hillary hade en liten ledning. Sedan uppdaterade jag några minuter senare, nå ja, kanske 10 minuter senare, och Trump ledde då med ca 100000 röster.

Det var då jag började förstå: Detta kan gå åt helvete!
2016-11-14, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
ja det är så jag tänker med. trump är den enda ledaren i väst som står för västerländska värderingar, klart jag är på hans sida!

Vilka västerländska värderingar tänker du på då?

Religiös tolerans?
Tolerans för människors rätt till sexuell läggning?
Kvinnans rätt att bestämma över sin egen kropp?

För med tanke på ditt uttalade hat mot judar, mot homosexuella och din förhoppning om att abort ska förbjudas så låter du faktiskt mer som att du skulle trivas bättre i Raqqa än i New York.
2016-11-14, 18:05
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Vilka västerländska värderingar tänker du på då?

Religiös tolerans?
Tolerans för människors rätt till sexuell läggning?
Kvinnans rätt att bestämma över sin egen kropp?

För med tanke på ditt uttalade hat mot judar, mot homosexuella och din förhoppning om att abort ska förbjudas så låter du faktiskt mer som att du skulle trivas bättre i Raqqa än i New York.

Vad har Trump sagt emot judar? Vad har Trump sagt emot homosexuella?

Har inte ett ofött barn som är i ett så sent skede i graviditeten så att det kan leva utanför mammans mage rätten att bestämma över sitt eget liv. Konstigt att vi skall göra skillnad på att det inte är mord men det är dubbelmord när någon mördar en gravid kvinna.

Det är svåra frågor men systemet vi har i Sverige är optimalt, tyvärr vill ju demokraterna ha abort ända in i sista veckan av graviditeten. Dessutom så har det ju blivit en stor grej i USA senaste tiden på stor grund av Planned Parenthood's aktioner med oetisk försäljning av organ etc. något som demokraterna finansierat indirekt då dem finansierat Planned Parenthood....

Men försök inte få det till att Hillary var en bättre person än Trump för då är du hjärntvättat av "den goda median"....
2016-11-14, 18:06
Medlem
Klappars avatar
Jag tycker det är intressant att Trump vägrar att ta emot presidentlönen, det är ändå ganska mycket pengar han går miste om.

Det skulle aldrig hända att en svensk politiker skulle göra likadant.
2016-11-14, 18:09
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Jag tycker det är intressant att Trump vägrar att ta emot presidentlönen, det är ändå ganska mycket pengar han går miste om.

Skillnaden är väll att de flesta svenska politiker är meningslösa as som inte gjort sig förtjänt av en enda krona. En hel drös av riksdagsmän är inte ens närvarande på hälften av riksdagens sammanträden. Tänk dig då hur mycket värre det är på kommunal nivå!

Vi borde återinföra tjänstemannaansvaret så dåliga politiker som inte gör skäl för sin lön inte får någon lön. Det hade varit oaccepterbart på vanliga jobb att missköta sig så grovt som de flesta politiker gör. Lurendrejeri och snodda skattepengar som hade kunnat gå till folket istället är vad det är!
2016-11-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Vad har Trump sagt emot judar? Vad har Trump sagt emot homosexuella?

Har inte ett ofött barn som är i ett så sent skede i graviditeten så att det kan leva utanför mammans mage rätten att bestämma över sitt eget liv. Konstigt att vi skall göra skillnad på att det inte är mord men det är dubbelmord när någon mördar en gravid kvinna.

Det är svåra frågor men systemet vi har i Sverige är optimalt, tyvärr vill ju demokraterna ha abort ända in i sista veckan av graviditeten. Dessutom så har det ju blivit en stor grej i USA senaste tiden på stor grund av Planned Parenthood's aktioner med oetisk försäljning av organ etc. något som demokraterna finansierat indirekt då dem finansierat Planned Parenthood....

Men försök inte få det till att Hillary var en bättre person än Trump för då är du hjärntvättat av "den goda median"....

spartan89 har tidigare givit uttryck för stark motvilja mot både judar och homosexuella. Har du några referenser till var demokraterna har förespråkat abort fram till vecka 35? Vad gäller CMPS videor om organhandel så avfärdades det väl i stort som att de hade ljugit och manipulerat sina bevis, och att det inte förekom några oegentligheter. Kan vi för en gångs skull diskutera vad Trump gör och har gjort utan att hela tiden försöka försvara det med att Hillary är värre? Jag trodde att ni var emot moralrelativism.
2016-11-14, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Ni bara måste se detta!!

https://www.youtube.com/watch?v=l4-5CD5_Z74

Ja den var bra. Den feta sorgliga turkburken Cenk som för övrigt är husgud hos den här trådens största loser är i början på kvällen sådär typiskt blattedryg och helt övertygad om storseger för sin älskade Hillary men sen går det bara utför. Helt underbart när han får det där klassiska blatteutbrottet..

Den här typen av människor tar alltid sig själva på sjukligt stort allvar så även om det ter sig högst osannolikt att Trump skulle ägna en tanke åt såna total lightweights som TYT så får dom tillsvidare gärna leva i tron att dom kommer klämmas in i ett fraktplan och dumpas i Erdogans Ankara..
2016-11-14, 18:16
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar

Han sa också att han inte tänkte ta semester för det finns så mycket att göra. Hoppas att han blir lika bra som han verkar.
2016-11-14, 18:24
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
spartan89 har tidigare givit uttryck för stark motvilja mot både judar och homosexuella. Har du några referenser till var demokraterna har förespråkat abort fram till vecka 35? Vad gäller CMPS videor om organhandel så avfärdades det väl i stort som att de hade ljugit och manipulerat sina bevis, och att det inte förekom några oegentligheter. Kan vi för en gångs skull diskutera vad Trump gör och har gjort utan att hela tiden försöka försvara det med att Hillary är värre? Jag trodde att ni var emot moralrelativism.

Bara det att Hillary under tredje debatten (tror jag att det var men kan ha varit den andra med) skrattade och inte ville svara på frågan när Trump tyckte det var patetiskt att hon brydde sig om 2nd amendment att det kunde skada bebisar när hon var villig att eftersträva rätten för kvinnan att abortera dagar innan födsel av barnet säger en hel del.

Ang. Planned Parenthood så ja, det som man gjort var inte olagligt på något sätt men det var djupt oetiskt kom utredningen fram till.

Motviljan mot judar tidigare har ju mycket bevisat koppling till just etablissemanget och globalisterna/bankirerna som gynnas genom den "mångkulturella" vänsterliberalpolitiken som förts i västvärlden de senaste 20 åren! I de fallen är jag emot dessa judar men vanliga arbetssamma judar utan koppling till globalistetablissemanget har nog ingen här i tråden något emot.
2016-11-14, 18:25
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Han sa också att han inte tänkte ta semester för det finns så mycket att göra. Hoppas att han blir lika bra som han verkar.

Han har tidigare under sitt yrkesliv knappt tagit någon semester tydligen vad jag läst. Ytterliggare positivt är att han varken röker, dricker eller tar övriga droger efter att hans storebror dog av alkoholmissbruk när Donald var yngre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in