2016-11-14, 11:52
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxus
Hade samman grej. När jag jag vunnit 14 matcher så gick det inte längre och var rätt trött på det efter spelat hela söndagen så rage quita kanske 10 matcher för att dom bara gjorde mål ville bara nå guld 3 och stänga av skiten. Vann tillslut och lär inte sätta mig igen förrän nästa helg

Ja, samma här när man var som argast. Jag la tom av med att spela när jag hade 6 matcher kvar att spela. Tog en paus på typ 2h innan jag började igen. Finns ju en tidsgräns och man jobbar imorgon(idag), så ville bara bli klar. Men det gick fan inte.
Senast redigerad av C0w 2016-11-14 kl. 11:59.
Citera
2016-11-14, 11:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Hur går trading-tankarna inför black friday? Kvantitet (kort mellan 2-5k x 150st) eller kvalitet (få kort med höga prislappar, 50k och uppåt) för bästa avkastning?
Citera
2016-11-14, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hur går trading-tankarna inför black friday? Kvantitet (kort mellan 2-5k x 150st) eller kvalitet (få kort med höga prislappar, 50k och uppåt) för bästa avkastning?

Skulle gissa att korten med höga prislappar är det bästa. Tror inte folk säljer av kort för 2-5k inför BF på samma sätt som kort för 50k och därför tror jag att det inte är så många som vill köpa tillbaks billiga kort efter BF. Alla som sålt av sitt lag inför BF vill ju ha tillbaka spelarna för 50k efter. Kan dock mycket väl ha fel.
Citera
2016-11-14, 12:48
Medlem
Började kolla på SBC MLS igår kväll, i och med att det kommit två nya ligor och priserna började gå ned. Jag startade med 240k i klubben. Efter jag gjort 7 klubbar hade jag gått plus och låg på 250k. Tänkte att fan vad bra, går ju plus hittills! Fick en del bra packs, spelare ifrån Ligue1 och Pro League mm. Tre klubbar senare, nere på 230k, fortfarande okej ändå. Sen började det... hade visst av en slump klarat alla de billiga i början. Nu har jag tre klubbar kvar och är nere på 170k... börjar ångra mig, blir lite dyrt... men liiiite försent för det! Blir nog lite mer tid på att snipa spelare nu det sista dyra. Lade inte så mycket tid på det tidigare. Pusslade ihop med concept squad de billigaste och köpte sen några billigt på bud annars billigaste BIN.

Sen har jag inte orkat sälja allt jag fått i paketen. Inga kontrakt, fitnesskort mfl, så sparat en hel del consumables. Sparat en del spelare som gått för discard med.

Skall bli gött att testa SBC Giovinco sen iaf!
Senast redigerad av grahnen 2016-11-14 kl. 12:50.
Citera
2016-11-14, 12:59
Medlem
C0ws avatar
Får ett värdelöst weekly pack från FUT-utgåvan av spelet, men som innehåller ett playerpack som ger 2 spelare, varav en sällsynt. Öppnar den och ser att det är en IF Det blev...... Calou Andra kortet var ett silver som inte ens fanns på marknaden. Såldes direkt för max BIN 10k.
Citera
2016-11-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Ett vanligt finess skott är ju R1+O tryck sedan väldigt snabbt på O igen för att få det lågt dvs du bestämmer hur hårt det ska vara med första O. Ja det vanligaste jag gör är ett vanligt lågt skott dvs O+O, funerar bäst i bortre hörnet.

Varför blandar du in b i det hela om du kör PS4?

Du skrev själv b i ditt förra inlägg och jag spelar verkligen inte på PS4? Jag spelar på PC med xbox kontroll och har aldrig ägt en PS i hela mitt liv.
Citera
2016-11-14, 13:34
Medlem
Finns där någon målvakt man ska sikta på i La Liga och PL? Känns som målvakterna för mig är precis lika värdelösa som dom oftast är, dvs att man kunde lika bra ställt ut en rörlig docka i mål för så pass värdelösa är målvakterna oftast. Motståndaren skjuter utanför straffområdet första skottet i spelet och det är mål, skjuter ur en dålig vinkel eller målvakt rätt placerad och det är mål. Men sen kan man komma till vad som i verkligheten varit bra mycket klarare lägen än vad motståndaren haft och deras målvakt kan minsann rädda skiten majoriteten av gångerna oavsett hur pass hårt man skjuter eller hur man placerar den.

Liksom har motståndaren haft totalt 2 skott på mål under en hel match och man själv haft 10 så känns det helt absurt att man ens kan förlora om man inte ens släppt till några frilägen ens.
Citera
2016-11-14, 14:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Började kolla på SBC MLS igår kväll, i och med att det kommit två nya ligor och priserna började gå ned. Jag startade med 240k i klubben. Efter jag gjort 7 klubbar hade jag gått plus och låg på 250k. Tänkte att fan vad bra, går ju plus hittills! Fick en del bra packs, spelare ifrån Ligue1 och Pro League mm. Tre klubbar senare, nere på 230k, fortfarande okej ändå. Sen började det... hade visst av en slump klarat alla de billiga i början. Nu har jag tre klubbar kvar och är nere på 170k... börjar ångra mig, blir lite dyrt... men liiiite försent för det! Blir nog lite mer tid på att snipa spelare nu det sista dyra. Lade inte så mycket tid på det tidigare. Pusslade ihop med concept squad de billigaste och köpte sen några billigt på bud annars billigaste BIN.

Sen har jag inte orkat sälja allt jag fått i paketen. Inga kontrakt, fitnesskort mfl, så sparat en hel del consumables. Sparat en del spelare som gått för discard med.

Jag kollade på priserna igår och kände inte alls det var värt det. Men jag är snål, 2k är min smärtgräns för en värdelös brons/silver som jag behöver. Möjligen att jag kan tänka mig 5-6k om det är sista spelaren jag behöver för att komplettera, men annars låter jag bli.

Jag ser "leagues"-SBC som ett maraton. Plöj av de enklaste med bra packs tidigt (PSG, Porto, Benfica, LA Galaxy osv), resten får vänta till i vår någon gång när folk slutat bry sig. Om jag hade 10 millar på kontot kanske jag hade sett saken annorlunda. Jag tror ju också SBC Jonas, SBC Lacazette osv kommer bli mindre attraktiva ju längre fram i tiden vi kommer, så då går priserna följaktligen ner också.

Med det sagt kliar det såklart i fingrarna. Öppna packs är roligt, komplettera SBCs likadant. Tipsa gärna vilka lag du gjorde som du kom undan billigt med! Jag kollade själv på NYCFC och New England Revolution som jag tyckte var alldeles för dyra.
Citera
2016-11-14, 14:36
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Kört med Wingers typ hela spelet men tröttnat på det. Fungerar 41212(2) bra?

http://www.futbin.com/17/squad/327148 Blir det laget isf. men vet inte om jag ska köpa IF Bonaventura nu eller vänta? Värt det? Kanske köra Hamsik ist. för Naingolan också tills priserna sjunkit.

Kör engine på Gio. Hawk på Immobile och anchor på mittbackarna. Vad skulle ni ha för chem style på de spelarna?
Citera
2016-11-14, 15:02
Medlem
4-3-3 (4)
Coman- chicarito-bellarabi

R.sanches-thiago-kampl

Durm- Bartra-sokratis-pizichek

Sommer

Förlag på hur man kan göra laget bättre! Har 30-40k
Citera
2016-11-14, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen

Vilka är de som är värt att göra?

Finns det något lag i pro l som är värt att göra?
Citera
2016-11-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lw1
4-3-3 (4)
Coman- chicarito-bellarabi

R.sanches-thiago-kampl

Durm- Bartra-sokratis-pizichek

Sommer

Förlag på hur man kan göra laget bättre! Har 30-40k

Ribery, Leno, Rodriguez med mera att välja på