Denna artikel:
http://www.expressen.se/gt/sport/blavitts-hemliga-plan--tar-hjalp-av-oldsberg/ har en del spekulationer om spelare ut som varit på tapeten här innan och stämmer det som står där så både oroar det samt gör en nöjd.
Det som oroar är att vi kan försöka satsa igen vilket känns extremt vanskligt med tanke på ekonomiska läget, det som är skönt dock är att man vill göra sig av med fler överbetalda spelare.
Artikeln är ju av Wulcan som oftast har koll dessutom.
Skall man se på artikeln och tidigare spekulationer så sitter vi med en trupp enligt följande efter försäljningar.
Mv:
Pontus Dahlberg-Borde vara etta när säsongen börjar.
John Alvbåge-En rutinerad reservmålvakt.
Erik Dahlin-Blir antagligen utlånad sitt sista år och sedan släppt.
Backar:
Emil Salomonsson-Gjuten.
Alexander Leksell-Borde få vara backup till Emil och har fått chansen i el iår och fick hoppa in sista minutrarna i Peking i sista omgången. Dessutom är ju Emil aldrig borta så en ungdom som backup är klockrent.
Thomas Rogne-Lär få fortsätta styra försvaret, dessutom yngre än vad man kan tro och med en hel försäsong i benen lär 2017 bli bättre än 2016.
Benjamin Zalo-Varit skadad iår men tillbaka nu och en ytterst lovande mittback som mycket väl kan agera förstebackup på mittbacksplatsen.
?-Någon ny mittback måste in. Det ryktas ju om den där isländske unge killen Orri Omarsson.
?-Det behövs en fjärde mittback med, men vem är otroligt svårt att gissa sig till.
Billy Nordström-Min förhoppning är att vi förlänger med Billy och låter honom spela.
Scott Jamieson-Inte alls imponerat och bör få agera backup till Billy istället för tvärtom.
Mittfält:
Sebastian Ohlsson- Värvades för att vi troligen tappar Rieks och Ankersen så en kantplats är vikt åt Ohlsson.
?-Om vi tappar Rieks och Ankersen vilket är troligt och sedan säljer/skänker bort MSD blir det tomt här...
Sebastian Eriksson- Lär inte lämna oavsett vad man vill...
Lawson Sabah-Fick oförtjänt mycket skit efter KFF away men måste få mer speltid och kommer växa med det.
Mads Albaek- Jag ser ju helst att vi säljer i januari för pengarna men det är föga troligt och Mads är ju en toppspelare så kvalitetsmässigt är det bra om han stannar.
?-Frågan är vem som tar fjärdeplatsen om vi gör oss av med Tom? Jag behåller gärna Tom och låter han spela in sig med Mads. Klar rollfördelning. Annars kan väl en ny Erlingmark i August få en chans.
Patrik Karlsson-Lagemyr- Lär inte få en forwardsplats utan husera på en kant.
?-Även här på andra kanten finns det en lucka att fylla.
Forwards:
Tobias Hysén- Gör fortsatt mycket mål trots att han inte får spela så mycket. Nåt måste skurit sig med JL.
Mikael Boman- Stundtals vår absolut bäste forward under året och kommer han tillbaka till det är han en given startspelare. Gör sanslös nytta.
Elias Omarsson- Jag tror ju vi får loss honom och då är det en given startspelare.
Prosper Kasim- Den andre av Ghananerna i pyjamas som fått nåt inhopp iår lär fortsätta utvecklas och med tanke på hur lite vi använder en fjärdeforward är det gjutet för honom att axla den rollen.