2016-11-13, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
har du någon data som stödjer tesen att man "ska få speltid" i nåt mediokert lag för att lyckas bättre i sin karriär? var ju nyligen en artikel om att barcelona och real madrid låg i topp bland lagen som fostrat flest spelare i europas toppligor. men visst, det e ju tuffare att gått genom något random lag i holland, följt av ett bottenlag i italien/tyskland och senare ett bra lag, jämfört med att t.ex. gå till real madrid och senare bli utlånad till ett mediokert la liga lag

Herregud. Hur kommer det sig att du inte kan svara utan att vara sarkastisk och dryg? Vill du diskutera så gör det trevligt.

I övrigt, nej det har jag inte. Och det kan stämma mycket väl att just speltid inte KRÄVS för att utvecklas. Det sa jag inte heller. Men det kan inte skada eller hur? Sen om man hamnar i en fantastisk akademi osv hjälper ju det något enormt som ens nästa steg, absolut. Detta nekade jag inte heller. Jag sa aldrig att den "tesen" var den bästa. Det var du som påstog att jag sa.

Jag personligen hade gärna sett honom landa i en bättre liga och få speltid dock.

Det fetstilta är du som sätter ord i munnen på mig, och inget jag sagt. Jag sa inte att X är bättre än Y eller att Y är dåligt. Inte heller sa jag att X är bäst. Jag sa vad JAG hoppades på.

Läs nästa gång och va inte så kvick med sarkasmen och drygheten, även om det kan skada e-snoppen lite.
2016-11-13, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Herregud. Hur kommer det sig att du inte kan svara utan att vara sarkastisk och dryg? Vill du diskutera så gör det trevligt.

I övrigt, nej det har jag inte. Och det kan stämma mycket väl att just speltid inte KRÄVS för att utvecklas. Det sa jag inte heller. Men det kan inte skada eller hur? Sen om man hamnar i en fantastisk akademi osv hjälper ju det något enormt som ens nästa steg, absolut. Detta nekade jag inte heller. Jag sa aldrig att den "tesen" var den bästa. Det var du som påstog att jag sa.

Jag personligen hade gärna sett honom landa i en bättre liga och få speltid dock.

Det fetstilta är du som sätter ord i munnen på mig, och inget jag sagt. Jag sa inte att X är bättre än Y eller att Y är dåligt. Inte heller sa jag att X är bäst. Jag sa vad JAG hoppades på.

Läs nästa gång och va inte så kvick med sarkasmen och drygheten, även om det kan skada e-snoppen lite.

oj, här blev någon triggad.

kändes som ett ganska självklart antagande att du menar att speltid ("även om det inte är en top3-liga") skulle vara det absolut bästa för din dröm om att sveriges landslag ska bli bra igen, dvs. att isak skulle utvecklas bäst då.

har bara svårt att förstå var flashbacks cirkelrunk om att spelare "kastar bort sina karriärer" (eller inte når lika långt) för att dom går till ett för bra lag och inte får spela A-lagsfotboll direkt kommer ifrån. knappast första gången man stött på något liknande här inne.
2016-11-14, 09:12
Medlem
kostymnisses avatar
Denna artikel: http://www.expressen.se/gt/sport/blavitts-hemliga-plan--tar-hjalp-av-oldsberg/ har en del spekulationer om spelare ut som varit på tapeten här innan och stämmer det som står där så både oroar det samt gör en nöjd.

Det som oroar är att vi kan försöka satsa igen vilket känns extremt vanskligt med tanke på ekonomiska läget, det som är skönt dock är att man vill göra sig av med fler överbetalda spelare.
Artikeln är ju av Wulcan som oftast har koll dessutom.

Skall man se på artikeln och tidigare spekulationer så sitter vi med en trupp enligt följande efter försäljningar.

Mv:
Pontus Dahlberg-Borde vara etta när säsongen börjar.
John Alvbåge-En rutinerad reservmålvakt.
Erik Dahlin-Blir antagligen utlånad sitt sista år och sedan släppt.

Backar:
Emil Salomonsson-Gjuten.
Alexander Leksell-Borde få vara backup till Emil och har fått chansen i el iår och fick hoppa in sista minutrarna i Peking i sista omgången. Dessutom är ju Emil aldrig borta så en ungdom som backup är klockrent.

Thomas Rogne-Lär få fortsätta styra försvaret, dessutom yngre än vad man kan tro och med en hel försäsong i benen lär 2017 bli bättre än 2016.
Benjamin Zalo-Varit skadad iår men tillbaka nu och en ytterst lovande mittback som mycket väl kan agera förstebackup på mittbacksplatsen.
?-Någon ny mittback måste in. Det ryktas ju om den där isländske unge killen Orri Omarsson.
?-Det behövs en fjärde mittback med, men vem är otroligt svårt att gissa sig till.

Billy Nordström-Min förhoppning är att vi förlänger med Billy och låter honom spela.
Scott Jamieson-Inte alls imponerat och bör få agera backup till Billy istället för tvärtom.

Mittfält:

Sebastian Ohlsson- Värvades för att vi troligen tappar Rieks och Ankersen så en kantplats är vikt åt Ohlsson.
?-Om vi tappar Rieks och Ankersen vilket är troligt och sedan säljer/skänker bort MSD blir det tomt här...

Sebastian Eriksson- Lär inte lämna oavsett vad man vill...
Lawson Sabah-Fick oförtjänt mycket skit efter KFF away men måste få mer speltid och kommer växa med det.
Mads Albaek- Jag ser ju helst att vi säljer i januari för pengarna men det är föga troligt och Mads är ju en toppspelare så kvalitetsmässigt är det bra om han stannar.
?-Frågan är vem som tar fjärdeplatsen om vi gör oss av med Tom? Jag behåller gärna Tom och låter han spela in sig med Mads. Klar rollfördelning. Annars kan väl en ny Erlingmark i August få en chans.

Patrik Karlsson-Lagemyr- Lär inte få en forwardsplats utan husera på en kant.
?-Även här på andra kanten finns det en lucka att fylla.

Forwards:
Tobias Hysén- Gör fortsatt mycket mål trots att han inte får spela så mycket. Nåt måste skurit sig med JL.
Mikael Boman- Stundtals vår absolut bäste forward under året och kommer han tillbaka till det är han en given startspelare. Gör sanslös nytta.
Elias Omarsson- Jag tror ju vi får loss honom och då är det en given startspelare.
Prosper Kasim- Den andre av Ghananerna i pyjamas som fått nåt inhopp iår lär fortsätta utvecklas och med tanke på hur lite vi använder en fjärdeforward är det gjutet för honom att axla den rollen.
2016-11-14, 11:25
Medlem
Stahre nu klar för Häcken som det spekulerats om länge.

Presskonferensen startade kl 11.

Intressant om det kan få Häcken till ett lag som bryr sig om placeringar.

Peter G var bar på att få till ett attraktivt anfallspel, men man hade för få vinnare i laget, många matcher var en pina att se.

Kan man behålla sitt spel, och samtidigt få in lite jävlaranamma i laget.

Med Lindgren och Farnerud och en tränare som även på Häckens hemsida ger intryck av att vara mer resultatinriktad ökar nog hoppet för häckens fans att i alla fall prestera lite mer vilja på planen.

http://bkhacken.se/hackentv-forsta-intervjun-med-mikael-stahre/

http://bkhacken.se/mikael-stahre-ny-tranare-for-bk-hacken/
2016-11-14, 13:41
Medlem
bagarn29s avatar
http://www.soka.co.ke/stars-abroad/item/djurgardens-unwilling-to-let-go-of-olunga-despite-offers

Citat:
The 22-year-old reportedly has several offers on table among them from Spanish side Real Betis, Belgian side KSC Lokeren, Club Brugge and Swedish champions Malmo FF. In spite of the offers , the club Sporting Director Bosse Andersson has admitted they are not willing to let go of the reigning Kenyan Premier League (KPL) Player of the Year.

Vad tror ni om detta?
2016-11-14, 13:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
http://www.soka.co.ke/stars-abroad/item/djurgardens-unwilling-to-let-go-of-olunga-despite-offers

Vad tror ni om detta?

Att jag inte litar på afrikanska fotbollssidor.
2016-11-14, 14:43
Medlem
MFF ärver miljoner

Nya sköna transferslantar in för MFF. Taxeringsvärdet ligger på 14 miljoner men värdet vid försäljning ligger nog närmare 30 miljoner.

Som Notorious B.I.G en gång sa: Mo Money Mo Problems
2016-11-14, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herman.Kling
MFF ärver miljoner

Nya sköna transferslantar in för MFF. Taxeringsvärdet ligger på 14 miljoner men värdet vid försäljning ligger nog närmare 30 miljoner.

Som Notorious B.I.G en gång sa: Mo Money Mo Problems

Varför skulle MFF sälja? Låt säga att fastigheten har en avkastning på 4%, efter finansieringskostnader(ränta på lån osv), dvs hyfsad normal avkastning, det är ingen förlustaffär att sitta på hyresfastigheter. Det är kanske en av de bästa investeringar man kan göra, då det är hyfsat riskfritt och oftast(läs alltid) ger högre avkastning än andra tillgångar med låg risk, t ex statsskuldväxlar. Det är väl om MFF känner att de inte har möjlighet att förvalta fastigheten på ett effektivt sätt.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-11-14 kl. 15:07.
2016-11-14, 15:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Varför skulle MFF sälja? Låt säga att fastigheten har en avkastning på 4%, efter finansieringskostnader, dvs hyfsad normal avkastning, det är ingen förlustaffär att sitta på hyresfastigheter. Det är kanske en av de bästa investeringar man kan göra, då det är hyfsat riskfritt och oftast(läs alltid) ger högre avkastning än andra tillgångar med låg risk, t ex statsskuldväxlar. Det är väl om MFF känner att de inte har möjlighet att förvalta fastigheten på ett effektivt sätt.

Det låter på Sydsvenskan som att det står i testamentet att det ska säljas.

Citat:
Enligt testamentet, som skrevs 1990, ska alla Gunnar Djupes ägodelar säljas på auktion. Tillsammans med hyreshuset och och alla andra pengar han ägde ska förmögenheten tillfalla "Gunnar Djupes minnesfond". Fondens tillgångar ska förvaltas av Malmö FF:s styrelse. Och den årliga avkastningen ska gå till " talangfulla spelare som har visat gott kamratskap". Dessa spelare ska utses av Malmö FF:s styrelse.

http://www.sydsvenskan.se/2016-11-14/mangmiljongava-till-mff

"[...] Talangfulla spelare som har visat gott kamratskap [...]" kan man ju tolka rätt fritt.
2016-11-14, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det låter på Sydsvenskan som att det står i testamentet att det ska säljas.

http://www.sydsvenskan.se/2016-11-14/mangmiljongava-till-mff

"[...] Talangfulla spelare som har visat gott kamratskap [...]" kan man ju tolka rätt fritt.

aha, ja då är det ju inte så mycket att snacka om. Gick hela dödsboet till detta? Hade han ingen familj?

Fint testamente i vilket fall som helst.
2016-11-14, 16:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
aha, ja då är det ju inte så mycket att snacka om. Gick hela dödsboet till detta? Hade han ingen familj?

Fint testamente i vilket fall som helst.
Citat:
Supportern Gunnar Djupe var ogift och hade inga barn. Hans dödsannons pryddes av bilden på en fotbollsspelare.

Bodde vid dödsfallet i Nybro. Det ligger bara några mil från Kalmar?
2016-11-14, 17:49
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Enligt uppgifter till GP har BK Häcken har varit i kontakt med Moestafa El Kabir. Något som sportchefen Sonny Karlsson bekräftar.
http://www.gp.se/sport/fotboll/avsl%C3%B6jar-h%C3%A4cken-i-kontakt-med-el-kabir-nyfikna-1.3956752

Lite märkligt att Sonny kommenterar det hela. Han brukar ju vara knäpptyst när det gäller sånt här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in