2016-11-13, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det intressanta är ju var den vita skåpbilen har iakttagits, Lystskoven borde finkammas om det inte redan är gjort. Kriminalsökhundar av alla sorter samt visuellt noggrant sök, inte omöjligt att det kan finnas intressanta spår som leder saken framåt.

Ja verkligen. Enligt min hypotes har gm flytt mot Köpenhamn. Lystskoven ligger ju ditåt längs med motorvägen. Men Lystskoven verkar vara ett relativt stort område. Men vittnesuppgifter placerar ju den vita skåpbilen på en specifikt ställe vilket begränsar området som behöver avsökas. Men kan inte tänka mig annat än att det området redan sökts igenom av polisen.
Senast redigerad av FinaSpirulina 2016-11-13 kl. 10:45.
Citera
2016-11-13, 10:44
Medlem
Citat:
Det intressanta är ju var den vita skåpbilen har iakttagits, Lystskoven borde finkammas om det inte redan är gjort. Kriminalsökhundar av alla sorter samt visuellt noggrant sök, inte omöjligt att det kan finnas intressanta spår som leder saken framåt.

Tydligen är lystskoven redan undersökt utan några fynd.

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2016-10-10-emilie-meng-har-nu-vaeret-forsvundet-i-tre-maaneder-vi-modtager-mange-henvendelser
Citera
2016-11-13, 10:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Ja verkligen. Enligt min hypotes har gm flytt mot Köpenhamn. Lystskoven ligger ju ditåt längs med motorvägen. Men det verkar vara ett relativt stort område. Men vittnesuppgifter placerar ju den vita skåpbilen på en specifikt ställe vilket begränsar området som behöver avsökas. Men kan inte tänka mig annat än att det området redan sökts igenom av polisen.

Lystskoven har söks av med bland annat ryttare läser jag nu. Lätt att missa något från hästryggen, frågan är om området är avsökt med likhund.

Skogen eller vattnet, där tror jag att E hittas. En vit skåpbil har enligt ett vittne setts köra hastigt i ett område där man körde på färjorna förr i tiden, jag vet inte exakt vilket område som avses.
Citera
2016-11-13, 10:50
Medlem
Citat:
Lystskoven har söks av med bland annat ryttare läser jag nu. Lätt att missa något från hästryggen, frågan är om området är avsökt med likhund.

Skogen eller vattnet, där tror jag att E hittas. En vit skåpbil har enligt ett vittne setts köra hastigt i ett område där man körde på färjorna förr i tiden, jag vet inte exakt vilket område som avses.

Korsor havn ligger i samhället strax innan Korsor centrum om man kommer norrifrån. Gissningsvis är det därifrån färjorna gick förut.
Citera
2016-11-13, 10:59
Medlem
Om en GM har fört bort Emilie i bil, kan dom ha kört den långa vägen till en annan skog som tex Gribskov i Nordsjælland. Den är såklart inte så stor som dom Smålandska skogarna, men du kan lätt dölja ett lik.

Även om polisen har använd sig av polishundar i söket, kan dom ha missat ett lik.
Ta tex fallet med Bengt (som hade Downs Syndrom) och som försvann i Mölle. Han blev hittat efter flera månader även om han till slut hittats 100 meter från Mölle kapell.
Senast redigerad av Hackertyp0 2016-11-13 kl. 11:02.
Citera
2016-11-13, 11:01
Moderator
OYs avatar
E verkar inte ha varit märkbart berusad, så varför väljer hon att gå hem istället för att åka taxi med vännerna? En promenad för att kvickna till ter sig osannolik. Och vad stod det i meddelandet som E skickade till vännen, när fick E det, från vem, och varför skicka det vidare till vännen i taxin just då?
Citera
2016-11-13, 11:01
Medlem
Citat:

Jag har lite svårt att hänga med i de danska tidningsartiklarna men min tolkning är att det handlar om en vit Mercedes Sprinter med danska registreringsplåtar och en manlig förare. Och att den setts av fler än ett vittne. Dels i närheten av Korsør Havn inne i samhället och dels i Lystskoven några mil österut. Ni får gärna rätta mig om jag missförstått.

Hur svårt kan det vara att hitta den vita skåpbilen. De har väl bilregister i Danmark?
Senast redigerad av FinaSpirulina 2016-11-13 kl. 11:09.
Citera
2016-11-13, 11:09
Medlem
Citat:
E verkar inte ha varit märkbart berusad, så varför väljer hon att gå hem istället för att åka taxi med vännerna? En promenad för att kvickna till ter sig osannolik. Och vad stod det i meddelandet som E skickade till vännen, när fick E det, från vem, och varför skicka det vidare till vännen i taxin just då?

Ja det verkar lite märkligt att hon inte åkt taxi med sina vänner. Några möjliga förklaringar. Bo inte fått taxipengar som de andra ungdomarna enligt tidningsuppgifter fått och hade därför inte råd med taxi. En annan möjlig förklaring är att hennes kompisar skulle åt ett annat håll än hon. Ett tredje möjlighet är att hon hade bestämt hemlig träff med någon. En fjärde möjlighet är att hon ville få frisk luft. Ingen av de första alternativen känns trovärdiga. De var enligt uppgifter bra kompisar och bo skulle fått åka med taxin även om hon saknade pengar. Hon skulle också berättat om en eventuell träff. Dessutom bor de förmodligen nära varandra inne i samhället. Enligt uppgifter ville hon promenera för att få frisk luft och därför känns det mest troligt.
Citera
2016-11-13, 11:13
Medlem
Citat:
Jag har lite svårt att hänga med i de danska tidningsartiklarna men min tolkning är att det handlar om en vit Mercedes Sprinter med danska registreringsplåtar och en manlig förare. Och att den setts av fler än ett vittne. Dels i närheten av Korsør Havn inne i samhället och dels i Lystskoven några mil österut. Ni får gärna rätta mig om jag missförstått.

Som jag kommer ihåg det, var det en man som så en vit skåpbil, där körde jävligt snabbt igenom skogen.
Och anledningen till han äns fastnade vid bilen var att den körde så snabbt.
Polisen säger att bilen KAN HA korsat den väg Emilie har gått på från stationen och hem.

Mannen var inte säker på bilmärke, om jag minss rätt.

Men att hitta den vita skåpbil blir svårt, eftersom dom flesta hantverkare verkar köra i vita skåpbilar.
Citera
2016-11-13, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Som jag kommer ihåg det, var det en man som så en vit skåpbil, där körde jävligt snabbt igenom skogen.
Och anledningen till han äns fastnade vid bilen var att den körde så snabbt.
Polisen säger att bilen KAN HA korsat den väg Emilie har gått på från stationen och hem.

Mannen var inte säker på bilmärke, om jag minss rätt.

Men att hitta den vita skåpbil blir svårt, eftersom dom flesta hantverkare verkar köra i vita skåpbilar.

I den här artikeln berättar ett vittne att han sett en vit skåpbil av märket Mercedes Sprinter nära hamnen i Korsøv på söndagsmorgonen.

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2016-10-07-vidne-saa-hvid-kassevogn-efter-emilie-forsvandt

Enligt andra artiklar har andra vittnen också sett en vit skåpbil men då i Lystskoven om jag förstått det korrekt.

Men i vilket fall är det mycket enklare att hitta en vit skåpbil om man vet märket på den.
Citera
2016-11-13, 12:01
Medlem
Citat:
I den här artikeln berättar ett vittne att han sett en vit skåpbil av märket Mercedes Sprinter nära hamnen i Korsøv på söndagsmorgonen.

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2016-10-07-vidne-saa-hvid-kassevogn-efter-emilie-forsvandt

Enligt andra artiklar har andra vittnen också sett en vit skåpbil men då i Lystskoven om jag förstått det korrekt.

Men i vilket fall är det mycket enklare att hitta en vit skåpbil om man vet märket på den.

Ok, my bad!
Och ja, absolut.
Citera
2016-11-13, 12:11
Medlem
Citat:
Prostitution, eller vad tänker du på?

Inte uteslutet att E stämt träff med någon.

Jag har ingen bestämd idé om vad det kan handla om, men orsaken till att hon inte följer med i taxin är troligtvis inte att hon vill promenera ensam, utan det är något annat som ska ske, utom kompisars eller föräldrars vetskap.
Det finns naturligtvis undantag, men min erfarenhet är att tonårstjejer älskar att göra samma saker i grupp, och hela tiden informerar kompisarna. När någon plötsligt ska iväg själv eller lämnar kompisarna utan att ha informerat om vad som är på gång, då är det något hemligt som ska hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in