Citat:
Först, jag skrev aldrig att det skulle vara fel att prata med gamla journalister. Tvärt om tycker jag det är utmärkt.Du menar listan som du postade? Inget av det där hade ju lett till något, jag tvivlar på att förundersökningsledaren eller någon polis skulle avslöja något av värde. Och skulle TV4 lämna ut fup-papper eller namnge deras källor till vem som helst? Knappast. Att begära ut det intressanta material ur förundersökningen har du ju själv medgett är meningslöst.
Däremot kan man gå igenom mer pressmaterial, fråga journalister från den tiden om P, höra med andra människor på orten, just det som MyBladeIssharp var inne på.
Däremot kan man gå igenom mer pressmaterial, fråga journalister från den tiden om P, höra med andra människor på orten, just det som MyBladeIssharp var inne på.
Sedan, vad jag avsåg med den listan var i första hand att aktivera sig. Att göra något på egen hand. Visa de berörda myndigheterna att det finns de som bryr sig om detta gamla mord. Att sätta en blåslampa i röven på dom. Ju fler som gör detta ju bättre.
Jag förstår mer än väl att det ovanstående är en okänd värld för de senaste generationerna som alltid vill bli serverade allt i ett fint paket. Det är därför man gillar Svenska fall för FBI och och inte kan tänka sig minsta möjlighet att det kan vara på annat vis än vad som där presenterades. Man blir ju bara bedrövad när man in denna tråd verkar tro att man kan resonera sig fram till vad som hänt baserat på någon upplevd "logik". Hur P tänkt och resonerat. Som om alla ständigt beter sig rationellt och optimalt förnuftigt. Man ser det som ett halvt bevis på Ps skuld att han inte redan suttit i Malous mjuka TV-soffa och bölat ut sin oskuldsförklaring. Igen, sitt inte och vältra er i den mysiga känslan av att vara överens om Ps skuld utan gör något konkret om ni verkligen bryr er om att sätta P i finkan om det visar sig att det är där han hör hemma.