2016-11-13, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det vore mycket intressant att få veta vilka här i tråden som enligt dig "verkar känna honom" och som har sagt att han är en person med Asperger-drag. Kan du berätta vilka det är?

...orkar inte göra en lista...hela den här tråden är nerlusad med beskrivningar av honom som en personlighet som inte har koll på vilka sociala normer som gäller i Kramfors....t.ex. "gillade att leka med småungar (20-åringar) och spruta målarfärg, när han var en gammal gubbe!!!! (på 30)"...osv..osv.... jisses säger jag!!
Senast redigerad av Trapizo 2016-11-13 kl. 00:26.
Citera
2016-11-13, 00:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Den som hoppade på Eva och Laban och stack ihjäl dom med dussinet knivhugg är en totalt iskall människa, som inte drar sig för någonting när det gäller våld..jag tror på att det är någon som är van vid att döda som gjort det..som i Caroline Stenvall-fallet. Dom allra flesta mördarna är väl dom som inte döljer någonting om hur mordiska dom är...kriminella gängmedlemmar t.ex?....MrP om han är skyldig, är en mycket ruggig psykopat om han har gjort det här och efteråt spelar rollen som "den snälle, varmt kristne, brevbäraren". I programmet tycker inte jag han svarade som en psykopat skulle ha gjort...han verkade skör på något sätt.

Han kunde i alla fall inte ha hatat Laban!? Vet du om MrP har dödat och/eller torterat djur eller inte?? Han kanske slängt ner katter från ladugårdstak ner till kamphundar, och skrattat???? I så fall har han kvalifikationerna...

Man behöver inte ljuga medvetet om man säger saker som inte stämmer. Det är ju en fruktansvärd sak som hänt.

????

Nej du är helt ute och cyklar, kan du förklara för mig hur den helt vanliga snälla hästtjejen Jonna Henningsson som aldrig tidigare har mördat någon så brutalt kunde mörda Lovisa Lind och dessutom stycka henne? Och nej, hon hade inte "tränat" på djur tidigare, hon var en stor djurvän.

Ok, vad anser du vara troligast?

1. Att Mr P. har torterat djur och slängt ner katter från ladugårdstak till kamphundar (skrattandes) och att det var därför som den erfarna djur-mördaren var kapabel att även döda Laban.

2. Att Laban's uppträdande i samband med mordet (sprang hem och skällde) upplevdes som ett hot, en fara för GM vilket gjorde att han var tvungen att ta hunden av daga?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2016-11-13 kl. 01:06.
Citera
2016-11-13, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Ser du själv vad du skriver, nåt som är fel här.
STATUS va ordet jag mest hängde upp mig på. I det här fallet är det väl inte barnen som anses vara mördare. Så du menar att ett barn skulle tänka att jag kan inte ge mig på honom för då kommer pappa som är snabb med kniven. Men hallå!

Ja...vaddå????

Citat:
Man ska absolut inte behöva följa med strömmen Om du har en rak ståndpunkt ska du följa den men nu är du som ja vad brukar man säga, som en vindflöjel och ibland tar aggressiviteten överhand.Vad gäller mig så känner jag att det är nåt som är fel och det är du. i praktiken är det kanske inte så men det är vad jag känner.

Du blir säkert inte långvarig på Flashback, du kommer att tröttna!!...här finns väldigt många aggressiva vindflöjeltyper...jag själv går ju som sagt och är förbannad på dom jag tycker är idioter..dom som t.ex. på sociala medier hakar på drev mot folk i underläge och aldrig ifrågasätter någonting...,..jag skriver av mig liksom...känns bättre då!!!!

Att MrP verkligen skulle vara skyldig till dom här morden är förstås sannolikt, det är bara det att ingenting har kommit fram om hans personlighet som har helt övertygat mig om att det inte kan vara någon annan!

Citat:
Ja du det kan man fråga sig. Men om nåt så fruktansvärt har hänt i ens liv så har man troligtvis inte glömt det.

...så klart han kan vara förvirrad efter omständigheterna, och säga så ändå..
Citera
2016-11-13, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppebank
💉

????

Citat:
Nej du är helt ute och cyklar, kan du förklara för mig hur den helt vanliga snälla hästtjejen Jonna Henningsson som aldrig tidigare har mördat någon så brutalt kunde mörda Lovisa Lind och dessutom stycka henne? Och nej, hon hade inte "tränat" på djur tidigare, hon var en stor djurvän.

Hon dödade väl inget djur, som den här mördaren gjorde? En riktig djurvän mördar ALDRIG ett djur så här rått, även om hen hatar en människa faktiskt, så frågan är hur mycket MrP gillar hästar egentligen.

Citat:
Ok, vad anser du vara troligast?

1. Att Mr P. har torterat djur och slängt ner katter från ladugårdstak till kamphundar (skrattandes) och att det var därför som den erfarna djur-mördaren var kapabel att även döda Laban.

2. Att Laban's uppträdande i samband med mordet (sprang hem och skällde) upplevdes som ett hot, en fara för GM vilket gjorde att han var tvungen att ta hunden av daga?

Både 1 och 2 skulle kunna vara möjligt!
Citera
2016-11-13, 01:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja...vaddå????

Du blir säkert inte långvarig på Flashback, du kommer att tröttna!!...här finns väldigt många aggressiva vindflöjeltyper...jag själv går ju som sagt och är förbannad på dom jag tycker är idioter..dom som t.ex. på sociala medier hakar på drev mot folk i underläge och aldrig ifrågasätter någonting...,..jag skriver av mig liksom...känns bättre då!!!!

Att MrP verkligen skulle vara skyldig till dom här morden är förstås sannolikt, det är bara det att ingenting har kommit fram om hans personlighet som har helt övertygat mig om att det inte kan vara någon annan!

...så klart han kan vara förvirrad efter omständigheterna, och säga så ändå..

Nej, anledningen till att Mr P. uppträder så förvirrat beror på att han blir tagen på sängen av BÅ. Han förstår att han måste ange samma saker som han gjorde till polisen för 30 år sedan, men han minns inte eftersom det var ett hopkok av lögner.
Citera
2016-11-13, 01:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
????

Hon dödade väl inget djur, som den här mördaren gjorde? En riktig djurvän mördar ALDRIG ett djur så här rått, även om hen hatar en människa faktiskt, så frågan är hur mycket MrP gillar hästar egentligen.

Både 1 och 2 skulle kunna vara möjligt!

Vet du inte vad du skriver? Du skrev följande: "jag tror på att det är någon som är van vid att döda som gjort det..som i Caroline Stenvall-fallet".

Det var därför jag tog upp Jonna Henningsson som ett exempel. En vanlig snäll hästtjej som begick ett bestialiskt mord utan att vara "någon som är van vid att döda". Fattar du nu? PAJ är inte någon som är van vid att döda, men han mördade ändå, och ja, han t.o.m. dödade en hund trots att han varken var jägare eller slaktare
Senast redigerad av Pudelfrillan 2016-11-13 kl. 01:45.
Citera
2016-11-13, 01:43
Medlem
Citat:
Nej, anledningen till att Mr P. uppträder så förvirrat beror på att han blir tagen på sängen av BÅ. Han förstår att han måste ange samma saker som han gjorde till polisen för 30 år sedan, men han minns inte eftersom det var ett hopkok av lögner.

Du verkar insatt du!
Citera
2016-11-13, 01:53
Medlem
Citat:
Vet du inte vad du skriver? Du skrev följande: "jag tror på att det är någon som är van vid att döda som gjort det..som i Caroline Stenvall-fallet".

Ja, den mördaren var van vid att döda!

Citat:
Det var därför jag tog upp Jonna Henningsson som ett exempel. En vanlig snäll hästtjej som begick ett bestialiskt mord utan att vara "någon som är van vid att döda".

...just...hon var en hästvän...något djur dödade hon inte, som Eva och Labans mördare!! Fast någon "vanlig snäll hästtjej" var hon knappast...troligtvis någon borderlinetyp med bristande impulskontroll, och det kan ju förstås MrP vara också...men som sagt...Laban blev mördad också, skulle han kunna mörda ett djur..hästvännen????????

Citat:
Fattar du nu? PAJ är inte någon som är van vid att döda, men han mördade ändå.

Du verkar insatt!!
Citera
2016-11-13, 02:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja, den mördaren var van vid att döda!

...just...hon var en hästvän...något djur dödade hon inte, som Eva och Labans mördare!! Fast någon "vanlig snäll hästtjej" var hon knappast...troligtvis någon borderlinetyp med bristande impulskontroll, och det kan ju förstås MrP vara också...men som sagt...Laban blev mördad också, skulle han kunna mörda ett djur..hästvännen????????

Du verkar insatt!!

Om du skulle fråga Jonna's familj och vänner så skulle dom säga att hon var en helt vanlig, snäll och trevlig hästtjej, precis på samma sätt som att PAJ i folks ögon är den snälle, trevlige brevbäraren, pappan och hästälskaren. Varför tycker du att detta är så konstigt? Det står inte mördare i pannan på dessa personer.

Ja det är väl självklart, om situationen kräver det! Vad är det för fel på dig? Tror du att PAJ skonar hunden för att han är djurvän när hunden utgör en risk för att han ska bli avslöjad?
Citera
2016-11-13, 08:19
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Du fortsätter med "jag vet", "så är det", nu är det "allmän kunskap" osv. Det här kanske övertygar någon i ett internetforum men skulle falla platt i en uppsats vid en högskola eller universitet. Du kan inte ange en enda källa, eller ta upp ett enda fall som styrker att det skulle vara normalt för oskyldiga att tiga.

Högskola? Universitet?
Allmän kunskap i mediabranschen säger jag om det.

Om alla misstänkta var skyldiga som inte kallade till presskonferens så hade vi många mördare här i landet.
Det kanske är en chock för dig men rättsväsendet här i landet bygger inte på vad som skrivs i tidningsr, än mindre på ett ytligt, spekulativt och på alla sätt lättviktigt kriminalunderhållningsprogram.
Citera
2016-11-13, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Högskola? Universitet?
Allmän kunskap i mediabranschen säger jag om det.

Om alla misstänkta var skyldiga som inte kallade till presskonferens så hade vi många mördare här i landet.
Det kanske är en chock för dig men rättsväsendet här i landet bygger inte på vad som skrivs i tidningsr, än mindre på ett ytligt, spekulativt och på alla sätt lättviktigt kriminalunderhållningsprogram.

Programmet är allt annat än ytligt och de har på ett seriöst och noggrant sätt valt ut de fall där de tror att det finns en möjlighet till lösning. De har naturligtvis på ett ingående sätt tagit del av utredningen innan man bestämt på vilket sätt man går vidare.
När man läst om detta fall i tidningar har polisen ständigt återkommit till att man vet att det finns personer som sitter inne med den avgörande pusselbiten. I radioprogrammet som sändes efter TV inslaget sade Börje Öhman att man fått in ett intressant tips. Man undrar vilket aktivitet som pågår just nu och man hoppas verkligen att det på något vis går framåt.
Citera
2016-11-13, 10:12
Medlem
Citat:

Det tror jag med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in