2016-11-12, 17:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Också en av de bästa på plan mot Blåvitt på Friends, fast på GU var han typ osynlig, och då var det väl scouter från typ 70 klubbar på Ullevi. Taskig timing.
Var 120 scouter (?) på plats matchen efter mot Häcken (förvisso var han ganska osynlig den matchen också) men att han fått upp ögonen på sig är inte konstigt. Den absoluta mardrömmen vore om han blir långtidsskadad i detta skede, det om något kan man kalla förödande.
2016-11-12, 18:52
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Du har ej sett Isak spela många matcher men du har en åsikt angående Isak? Isak har större potential än vad Zlatan hade i MFF. Bygger Isak upp sin fysik då har vi en ny Zlatan

Vad jag gillar med Isak är att han än så länge ger ett ödmjuk intryck, tillskillnad ifrån zlatan. Jag vill inte bokstavligen ha en ny zlatan, men spelare av världsklass ser jag gärna i landslaget.
2016-11-13, 07:41
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Vad jag gillar med Isak är att han än så länge ger ett ödmjuk intryck, tillskillnad ifrån zlatan. Jag vill inte bokstavligen ha en ny zlatan, men spelare av världsklass ser jag gärna i landslaget.
Precis, Isak verkar bara väldigt ödmjuk i sina spelarintervjuer.
2016-11-13, 09:46
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Precis, Isak verkar bara väldigt ödmjuk i sina spelarintervjuer.

Jag skulle snarast säga blyg och rätt lik de flesta idrottare som slår igenom som unga. Det är rätt sällan idrottare i den åldern tar ut svängarna i intervjuer.
2016-11-13, 10:01
Medlem
kostymnisses avatar
Isak är givetvis en stor talang, det kan givetvis bli en stor transfer när det väl är dags att lämna men sådana transfers sker ju sällan i ett januarifönster? Brukar ju snarare ske under sommaren.

Att han gör det riktigt bra i allsvenskan (jag har dock bara sett honom på plats en gång och då var han i klass med Mané) men hur bra var han innan i ungdomslag etc? Det har jag extremt dålig koll på. Nu är det givetvis insatserna i allsvenskan värde etc baseras på men har han "alltid" vräkt in mål etc?

Att gissa värde är svårt, det beror ju på hur det utformas med klausuler vid vidareförsäljning etc. Högt lär det bli dock.
2016-11-13, 10:54
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Isak är givetvis en stor talang, det kan givetvis bli en stor transfer när det väl är dags att lämna men sådana transfers sker ju sällan i ett januarifönster? Brukar ju snarare ske under sommaren.

Att han gör det riktigt bra i allsvenskan (jag har dock bara sett honom på plats en gång och då var han i klass med Mané) men hur bra var han innan i ungdomslag etc? Det har jag extremt dålig koll på. Nu är det givetvis insatserna i allsvenskan värde etc baseras på men har han "alltid" vräkt in mål etc?

Att gissa värde är svårt, det beror ju på hur det utformas med klausuler vid vidareförsäljning etc. Högt lär det bli dock.

Nej, han har inte alltid varit 'bäst' däremot förändrades något för något år sedan och han började ta stora kliv. Andreas Alm och övriga tränare såg detta och han började träna med A-laget från 2015 om jag minns rätt, satt på bänken i omgång 30 förra året.

Det är även lätt att glömma att han inte spelade jättemycket i våras och under en del av sommaren var han sjuk och missade många matcher. Det är först på hösten som explosionen kommit, han beskrivs som en fast track player, dvs någon som höjer sig när han får gå upp en nivå och det får vi väl säga att det stämmer hittills.

Jag har skrivit tidigare att det är lönlöst att diskutera summa då det finns för mycket variabler som påverkar, en är som du skriver att det är vinterfönster och inte sommarfönster det jobbas mot. Symbolvärdet Isak är mer värt för AIK än summorna skulle jag påstå, alla unga spelare i AIK vet nu att det är möjligt att nå A-laget och bli nyckelspelare där. Sedan kommer inte alla att lyckas givetvis men bara att möjligheten dyker upp i tanken hos dem är så mycket värt.
2016-11-13, 13:00
Medlem
Ang Isak:

Mot Götet borta spelade han väl mestadels på ytterposition och kom därmed bort lite. Dock har jag läst att det är just hans användbarhet på alla anfallspositioner som klubbarna ser till, dvs inte bara att han "öser" in mål utan hur han agerar på planen och behandlar bollen. Är ni gediget fotbolls intresserade så titta på första halvlek av AIK-IFKN. Jag förstår att scouter enligt utsagå gick i halvlek, de hade sett nog. Den spelförståelsen, den bollbehandlingen och bolltouchen han visade där är RIKTIGT bra. Även för toppspelare. Nu utfördes den av en 17 åring. DET kan jag med min begränsade kunskap i konsten fotboll förstå att scouter ser mer till än bara antal mål.

Times tell! Själv försöker jag tagga ned lite angående förväntningarna. De summor som nämnts är "sjuka" och jag vill inte bli besviken om han skulle gå för enorma 60 mille typ.
2016-11-13, 13:23
Medlem
Fred Friendlys avatar
Någon med koll på Sönderjyske och hur de lirar? Jakob Michelsen som tränare är lovande. Särskilt med Billborn som assisterande. Under Billborn peddo-Miiko och Ekdal slog igenom?
2016-11-13, 13:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Någon med koll på Sönderjyske och hur de lirar? Jakob Michelsen som tränare är lovande. Särskilt med Billborn som assisterande. Under Billborn peddo-Miiko och Ekdal slog igenom?

Defensiv och kontringar. Baserat på vad jag läste i en intervju med Simon Kroon som spelar där.
2016-11-13, 13:28
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Defensiv och kontringar. Baserat på vad jag läste i en intervju med Simon Kroon som spelar där.
Därav liknelsen med en viss Mourinho antar jag..
2016-11-13, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pocca
Ang Isak:

Mot Götet borta spelade han väl mestadels på ytterposition och kom därmed bort lite. Dock har jag läst att det är just hans användbarhet på alla anfallspositioner som klubbarna ser till, dvs inte bara att han "öser" in mål utan hur han agerar på planen och behandlar bollen. Är ni gediget fotbolls intresserade så titta på första halvlek av AIK-IFKN. Jag förstår att scouter enligt utsagå gick i halvlek, de hade sett nog. Den spelförståelsen, den bollbehandlingen och bolltouchen han visade där är RIKTIGT bra. Även för toppspelare. Nu utfördes den av en 17 åring. DET kan jag med min begränsade kunskap i konsten fotboll förstå att scouter ser mer till än bara antal mål.

Times tell! Själv försöker jag tagga ned lite angående förväntningarna. De summor som nämnts är "sjuka" och jag vill inte bli besviken om han skulle gå för enorma 60 mille typ.

Nu är jag lite ego kanske med min "Sveriges landslag kanske kan bli bra igen"-agenda men jag skiter blanka fan i summan han eventuellt går för och hoppas innerligt att han landar nånstans där han får chansen tidigt och får speltid. Det är just det jag hoppas på. En chans att fortsätta denna utvecklings kurva i en liga som är bättre än allsvenskan, även ifall det inte är en top 3 liga i världen. Steg för steg
2016-11-13, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Nu är jag lite ego kanske med min "Sveriges landslag kanske kan bli bra igen"-agenda men jag skiter blanka fan i summan han eventuellt går för och hoppas innerligt att han landar nånstans där han får chansen tidigt och får speltid. Det är just det jag hoppas på. En chans att fortsätta denna utvecklings kurva i en liga som är bättre än allsvenskan, även ifall det inte är en top 3 liga i världen. Steg för steg

har du någon data som stödjer tesen att man "ska få speltid" i nåt mediokert lag för att lyckas bättre i sin karriär? var ju nyligen en artikel om att barcelona och real madrid låg i topp bland lagen som fostrat flest spelare i europas toppligor. men visst, det e ju tuffare att gått genom något random lag i holland, följt av ett bottenlag i italien/tyskland och senare ett bra lag, jämfört med att t.ex. gå till real madrid och senare bli utlånad till ett mediokert la liga lag
Senast redigerad av M.S 2016-11-13 kl. 16:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in