2016-11-12, 16:36
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har aldrig sysslat med taekwondo men jag inbillar mig att det inte ger sämre fysik och balans.
Fast vad vet en dement man som jag?
Menar du att Zlatan vid 17 års ålder hade en jämfört med Isak överlägsen fysik, baserat på det faktum att han i tonåren tränade taekwondo?
2016-11-12, 16:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
nej, jag menar att han inte direkt fick svart bälte under tonåren när han lekte taekwando i nån sunkig lokal i malmö som ditt citat vill få det att se ut som.

(OT: för övrigt går taekwando knappt att ta seriöst efter ha bevittnat det i OS under sommaren)

Mitt citat kommer liksom ditt från Wiki. Nja, någon sunkig lokal är det inte, min son har tränat där några år innan Zlatan. Det var i Judo.

Jag håller dock fast vid att jag tvivlar på att Isak har vad som krävs i de stora klubbarna i form av psyke och fysik. Talang har han men räcker det med det?
2016-11-12, 16:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Menar du att Zlatan vid 17 års ålder hade en jämfört med Isak överlägsen fysik, baserat på det faktum att han i tonåren tränade taekwondo?

Inte överlägsen men bättre helt klart.
2016-11-12, 16:42
Medlem
Citat:
Mitt citat kommer liksom ditt från Wiki. Nja, någon sunkig lokal är det inte, min son har tränat där några år innan Zlatan. Det var i Judo.

Jag håller dock fast vid att jag tvivlar på att Isak har vad som krävs i de stora klubbarna i form av psyke och fysik. Talang har han men räcker det med det?

nu missförstod nu. jag skrattade åt att du använder svenska wikipedia som någon slags källa. mina citat kom från själva källan på wikipedia som säger något helt annat, nämligen följande: http://www.expressen.se/sport/fotboll/serie-a/zlatan-har-fatt-fotarbetet-fran-taekwondon/

-

det är nog omöjlgit att sia om någon har vad som krävs eller inte i 17 årsåldern. däremot kan jag se varför storklubbar som tycker 100 miljoner är småpotatis kan vilja betala det.
2016-11-12, 16:53
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:

Vad är det som tyder på att han inte har psyke?
2016-11-12, 17:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Vad är det som tyder på att han inte har psyke?

Bara, som jag skriver, att jag har mina tvivel baserat på vad jag har sett av honom.
2016-11-12, 17:05
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Bara, som jag skriver, att jag har mina tvivel baserat på vad jag har sett av honom.
Alltså absolut ingenting

Gravius ska förresten ingenstans. Finns nog ingen som helst risk att vi säljer en egen produkt i den åldern, han hade oturen att bli sjuk de matcher han skulle få chansen så är inte satt i någon frysbox. Har oturen att konkurrera med Ofori och det är ju inte så lätt, hoppas på förlängt kontrakt och utlån till SE eller kanske Finland.
2016-11-12, 17:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Alltså absolut ingenting

Gravius ska förresten ingenstans. Finns nog ingen som helst risk att vi säljer en egen produkt i den åldern, han hade oturen att bli sjuk de matcher han skulle få chansen så är inte satt i någon frysbox. Har oturen att konkurrera med Ofori och det är ju inte så lätt, hoppas på förlängt kontrakt och utlån till SE eller kanske Finland.

Ofori är han på väg bort under vintern?
2016-11-12, 17:11
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:

Jag tycker tvärtom, han har varit som bäst i prestigematcher som derbyt mot djurgården och toppmötet mot Norrköping med 2 mål i bägge. Det tyder på vinnarmentalitet.
2016-11-12, 17:18
Avslutad
Citat:
Du har ej sett Isak spela många matcher men du har en åsikt angående Isak? Isak har större potential än vad Zlatan hade i MFF. Bygger Isak upp sin fysik då har vi en ny Zlatan
2016-11-12, 17:19
Medlem
Citat:
Jag tycker tvärtom, han har varit som bäst i prestigematcher som derbyt mot djurgården och toppmötet mot Norrköping med 2 mål i bägge. Det tyder på vinnarmentalitet.

Också en av de bästa på plan mot Blåvitt på Friends, fast på GU var han typ osynlig, och då var det väl scouter från typ 70 klubbar på Ullevi. Taskig timing.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-11-12 kl. 17:22.
2016-11-12, 17:23
Medlem
Korders avatar
Citat:

Fast i matchen mot oss (Peking) hade ni fan kunnat lira med korpenlirare och demolerat oss ändå. Sämsta matchen jag sett Peking göra sen jag vet inte när.

Annars håller jag dock med om att Isak knappast tycks sakna psyke (på planen, ingen aning om utanför). Tvärtom verkar det vara rätt starkt för en så pass ung spelare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in