2016-11-10, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Kommer Filip att flytta till Schweden nu då, all den glamorisation av USA måste ha fått ett abrupt slut imorse.
Det kan du glömma att han kommer göra. Tror du kapitalistsvin och fakevänster fjantar som Filip kommer fly de land han är besatt av pga en person som inte har så mycket och säga till om blev president?
Citera
2016-11-10, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endstation
Så enligt din mening bör inte människor som har en alternativ livsstil, psykiatrisk diagnos eller som överhuvudtaget (verbalt) romantiserar kring "ansvarslöshet" skaffa några barn? Det låter som nazism i mina öron.

Om man inte är helt nazitänkindoktrinerad såsom unga vänstermänniskor som inte vet vad nazism är så kan man även kalla det vuxet och ansvarigt tänkt.

Nej, jag tycker faktiskt inte att människor som har: citat "psykiatrisk diagnos eller som överhuvudtaget (verbalt) romantiserar kring "ansvarslöshet" skaffa några barn", ska ha barn.

"Alternativ livsstil" går att diskutera men i den svepande frågeställningen så går allt ifrån pedofilringar till den ultimata familjen att räkna in så även där är det nej.

Nazist, javisst. Eller?

Edit: Det är sådan här jävla inlägg av helt historielösa ungdomar som faktiskt får mig överväga om inte den nazism de tänker på bör återuppstå men då rikta in sig på svenska 90-talister och framåt, för de bör fan utplånas.
Senast redigerad av B.Dowie 2016-11-10 kl. 02:31.
Citera
2016-11-10, 22:07
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endstation
Så enligt din mening bör inte människor som har en alternativ livsstil, psykiatrisk diagnos eller som överhuvudtaget (verbalt) romantiserar kring "ansvarslöshet" skaffa några barn? Det låter som nazism i mina öron.
Du drar väldigt märkliga slutsatser utifrån mitt resonemang och jag undrar om du missförstår mig medvetet bara för att fortsätta tjafsa.
Det enda jag har sagt är att folk borde vara ärliga mot sig själva och inte gå in i desperata förhållanden med fel person bara för att leva upp till samhällsnormen.

Om du nu är så insatt inom forskningens värld så borde det inte vara problem för dig att ta fram lite underlag. Finns massa forskning kring skilsmässor och anledningarna bakom dem.
Ett exempel: People’s Reasons for Divorcing: Gender, Social Class, the Life Course, and Adjustment (Paul R. Amato & Denise Previti, The Pennsylvania State University). Här fann man att otrohet är den vanligaste anledningen till skilsmässa, följt av andra faktorer (som visar på att man knappast valt rätt person att leva med) så som "incompatibility, growing apart,personality clashes, and lack of communication.
Citat:
Sannolikt var väl Filip kär i jennie, men sen så tog kärleken slut.

Det är här det blir så simpelt... Man blir kär, sen tar det slut och direkt vidare till nästa. Om man är tillsammans med den rätta, med sin själsfrände, så tar inte kärleken slut bara så där. Förälskelse djupnar till stark kärlek. Man går däremot inte runt och är "kär" konstant på samma sätt som när man först träffades även om attraktionen fortfarande finns där. Problemet i denna fas uppstår när man lever med fel person, när vardagen tar över, förälskelsefasen är över och man blir uttråkad. Då måste det bli spännande igen, man jagar sin bekräftelse och lösningen, för patetiska människor som Filip, är då otrohet. I grunden handlar detta om svaga människor i behov av ständig bekräftelse och spänning i livet, människor som inte har någon grundtrygghet i sig själva och som kastar sig från förhållande till förhållande.
Citat:
Hur vet man att ens partner i framtiden kommer att bli alkoholist? Hur kan det vara lätt att i förväg se att personerna inte är ämnade för varandra? Varför skulle du ha bättre information än personerna själva hade när de bestämde sig för att gifta sig eller skaffa barn? Är du Gud?
Att nån ska bli alkoholist kan man självklart inte alltid veta, om det inte fanns starka indikationer på det från början. I övrigt så handlar det återigen om att många människor är desperata och inte ärliga mot sig själva. I vissa fall handlar det om dåligt omdöme.
Man blir "kär" till höger och vänster, känslorna är flyktiga och objekten för "kärleken" likaså. Själsfränden däremot lyser med sin frånvaro.
Citat:
Det är högst relevant att hänvisa till både denna forskning samt jägar- samlarsamhället. Barn är inte evolutionärt anpassade att växa upp i kärnfamiljer.
Källa på det tack så man får se hela kontexten av det resonemanget. Oavsett så är det inte relevant med hänvisning till samma motivering som jag gav tidigare; det komplexa samhälle vi lever i idag resulterar i helt andra behov och levnadsvillkor. Det går helt enkelt inte att jämföra.
Citat:
Det är väl precis tvärtom? Allt färre människor anpassar sig till normen idag.

Förr rådde det ingen "slit-och-släng-mentalitet" när det gällde förhållanden. Skilsmässorna var inte alls lika många som idag (av flera orsaker, se mitt svar till Locifer i inlägget ovan). Moral var inget skällsord och samhällsförfallet vi ser idag var långt borta.

Det får bli mitt sista inlägg i frågan. Lämnar ämnet då vi är rätt off topic.

Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Edit: Det är sådan här jävla inlägg av helt historielösa ungdomar som faktiskt får mig överväga om inte den nazism de tänker på bör återuppstå men då rikta in sig på svenska 90-talister och framåt, för de bör fan utplånas.
Citera
2016-11-11, 10:10
Medlem
touchtoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfane
Bla bla bla! Mer skvaller please!

I agree! Vem är den här tjejen Filip påstås ha en romans med?

https://www.filmcafe.se/cv/cv_artist...more_info=2832

http://www.agnes.given.se/

Hon verkar vara studerande på Dramaten, och dyker upp/har dykt upp i tv-serien Syrror på TV4. Hon verkar även illustrera, fotografera och göra modelljobb.
Citera
2016-11-11, 11:23
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av touchtoes
I agree! Vem är den här tjejen Filip påstås ha en romans med?

https://www.filmcafe.se/cv/cv_artist...more_info=2832

http://www.agnes.given.se/

Hon verkar vara studerande på Dramaten, och dyker upp/har dykt upp i tv-serien Syrror på TV4. Hon verkar även illustrera, fotografera och göra modelljobb.

Håller med, detta är en skvallertråd!

Här har du hennes instagram; agneslb
Citera
2016-11-11, 12:15
Medlem
touchtoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim.Carr3y
Håller med, detta är en skvallertråd!

Här har du hennes instagram; agneslb

Hon verkar umgås med "Nexico-folk". T.ex Nichlas Niemi, Julia Frändfors och Simon Rudholm.
Citera
2016-11-11, 12:33
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av touchtoes
Hon verkar umgås med "Nexico-folk". T.ex Nichlas Niemi, Julia Frändfors och Simon Rudholm.

Jaha, då är det ju där hon har kommit i kontakt med Hammar.
Citera
2016-11-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Du drar väldigt märkliga slutsatser utifrån mitt resonemang och jag undrar om du missförstår mig medvetet bara för att fortsätta tjafsa.
Det enda jag har sagt är att folk borde vara ärliga mot sig själva och inte gå in i desperata förhållanden med fel person bara för att leva upp till samhällsnormen.

Om du nu är så insatt inom forskningens värld så borde det inte vara problem för dig att ta fram lite underlag. Finns massa forskning kring skilsmässor och anledningarna bakom dem.
Ett exempel: People’s Reasons for Divorcing: Gender, Social Class, the Life Course, and Adjustment (Paul R. Amato & Denise Previti, The Pennsylvania State University). Här fann man att otrohet är den vanligaste anledningen till skilsmässa, följt av andra faktorer (som visar på att man knappast valt rätt person att leva med) så som "incompatibility, growing apart,personality clashes, and lack of communication.

Det är här det blir så simpelt... Man blir kär, sen tar det slut och direkt vidare till nästa. Om man är tillsammans med den rätta, med sin själsfrände, så tar inte kärleken slut bara så där. Förälskelse djupnar till stark kärlek. Man går däremot inte runt och är "kär" konstant på samma sätt som när man först träffades även om attraktionen fortfarande finns där. Problemet i denna fas uppstår när man lever med fel person, när vardagen tar över, förälskelsefasen är över och man blir uttråkad. Då måste det bli spännande igen, man jagar sin bekräftelse och lösningen, för patetiska människor som Filip, är då otrohet. I grunden handlar detta om svaga människor i behov av ständig bekräftelse och spänning i livet, människor som inte har någon grundtrygghet i sig själva och som kastar sig från förhållande till förhållande.

Att nån ska bli alkoholist kan man självklart inte alltid veta, om det inte fanns starka indikationer på det från början. I övrigt så handlar det återigen om att många människor är desperata och inte ärliga mot sig själva. I vissa fall handlar det om dåligt omdöme.
Man blir "kär" till höger och vänster, känslorna är flyktiga och objekten för "kärleken" likaså. Själsfränden däremot lyser med sin frånvaro.
Källa på det tack så man får se hela kontexten av det resonemanget. Oavsett så är det inte relevant med hänvisning till samma motivering som jag gav tidigare; det komplexa samhälle vi lever i idag resulterar i helt andra behov och levnadsvillkor. Det går helt enkelt inte att jämföra.

Förr rådde det ingen "slit-och-släng-mentalitet" när det gällde förhållanden. Skilsmässorna var inte alls lika många som idag (av flera orsaker, se mitt svar till Locifer i inlägget ovan). Moral var inget skällsord och samhällsförfallet vi ser idag var långt borta.

Det får bli mitt sista inlägg i frågan. Lämnar ämnet då vi är rätt off topic.

OK! Då avslutar även jg här. Ang. forskn: Se exempelvis Samuel Bowles/ Herbert Gintis eller liknande referenser, eller läs bara in dig på valfri studie av (ursprungliga) jägar- samlare. Exempelvis San people eller likn. Se även mitt svar om nazism ovan.
Senast redigerad av Endstation 2016-11-11 kl. 18:10.
Citera
2016-11-12, 15:09
Medlem
langaocbs avatar
Jag slutade lyssna på podden när de gick över till engelska. Har de släppt några nya avsnitt sedan Filip blev avslöjad. Hur har de varit isf?
Någon som vet om Filip har varit hemma i LA efter avslöjandet?
Jag är nyfiken på om det nya förhållandet kommer att hålla. Det är ju inte säkert att Filip vill det men måste ju bli en jävla smäll om nya flamman bara var intresserad av ett spännande prassel.
Citera
2016-11-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag slutade lyssna på podden när de gick över till engelska. Har de släppt några nya avsnitt sedan Filip blev avslöjad. Hur har de varit isf?
Någon som vet om Filip har varit hemma i LA efter avslöjandet?
Jag är nyfiken på om det nya förhållandet kommer att hålla. Det är ju inte säkert att Filip vill det men måste ju bli en jävla smäll om nya flamman bara var intresserad av ett spännande prassel.

Har inte lyssnat på denna veckas podcast ännu men i de två tidigare som släppts sen offentliggörandet av separationen har de inte berört den med ett ord och min gissning är att de inte heller lär göra det, eventuellt när allt är juridiskt "klart" att Filip i nåt skede kort nämner att han separerat.

Vi vet ju inte om han frivilligt kommer att överlåta hela vårdnaden åt Jennie, eller hur smutsigt detta kan komma att bli ifall hon väljer att kämpa för ensam vårdnad, hon har ju helt klart rejält med ammunition för att få honom att framstå som en olämplig förälder om hon så vill. "Hell hath no fury like a woman scorned".

Ett och ett halvt år är rätt lång tid att hänga fast vid nån bara för ett "spännande prassel", iofs har de förmodligen haft rätt ont om kvalitetstid tillsammans vilket förstås hjälper att förlänga den nykära känslan. Huruvida det sen ens är frågan om förälskelse från hennes sida eller bara karriärsdrag är svårt att säga, man ska ju vara rätt kall och beräknande som mänska för att inleda en affär med en man vars fru väntar barn.

Sen gör det förstås saker med en mänska rent psykiskt att vara "den andra kvinnan", speciellt om det är frågan om så här lång tid, hon kanske inbillat sig att hon vill ha honom, bara för att han tillhört nån annan. Sen när hon får första tjing bryts förtrollningen och hon ser honom för vad han egentligen är, en femton år äldre opålitlig överarbetad psykiskt instabil pillermissbrukare(?).
Citera
2016-11-12, 18:24
Medlem
Ronilles avatar
Tittade på den nya brudens instagram och där poserar hon glatt i en tajt Lakers-tröja och tar ställning i USA-valet. Gissa vem som älskar Lakers mer än sina kids...?
Citera
2016-11-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Det verkar som om Filip har hörsammat tråden här på FB eller på annat sätt blivit varse om att det framstår som märkligt att han har gillat varenda en bild i älskarinnans IG-flöde. För idag är sånär som alla hans "gillande" av hennes bilder borta.

Haha, och jag som trodde tjejen gjort sitt IG konto privat tidigare. Så visar det sig att det var en annan tjej med samma namn som var privat och Filips "dubbelliv" tjej varit offentlig hel tiden. My bad, det var Agnes Lo Å som va privat ju (grymt begåvad tjej förresten).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in