2016-11-08, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej det vet man ju hur det går för underhållare med s-sympatier. De slås ut av alla sd-komiker, artister och tevepersonligheter.

Eller hur, SD-komiker, artister och tv personligheter? I av skattebetald och finansierad svåger sossemedia tillika en PK Bonnier familj?

Du vet mycket väl att vi lever i en DDR miljö där demokrati och fritt tänkande inte gäller om man har fel åsikter.

.
Citera
2016-11-08, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
En jävla massa nonsen inlägg av Viiru och Belavia. Känns som man vill få oss att glömma Filips snedknull och eventuellt Fredriks dito. Just nu känns deras jävla program helt ointressanta. Fokusera på backfire i PK lägret i stället.

Det enda jag gjort är bemött Belavias nonsens, det var ju jag som tog upp frågan om Fredriks eventuella otrohet från början, skärp dig.

P.S Nicki Lilltroll, jag avgudar inte Filip och Fredrik, dock fascineras jag av dem, men jag kommer inte att se deras film, inlägget var främst ett enkelt sätt att illustrera det huvudlösa i påståendet att de skulle vara på väg att "dra sig tillbaka" karriärmässigt.
Citera
2016-11-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viiru
Det enda jag gjort är bemött Belavias nonsens, det var ju jag som tog upp frågan om Fredriks eventuella otrohet från början, skärp dig.

P.S Nicki Lilltroll, jag avgudar inte Filip och Fredrik, dock fascineras jag av dem, men jag kommer inte att se deras film, inlägget var främst ett enkelt sätt att illustrera det huvudlösa i påståendet att de skulle vara på väg att "dra sig tillbaka" karriärmässigt.

Ok, my bad isf. Sorry
Citera
2016-11-08, 22:47
Medlem
Nicki-Lilltrolls avatar
Citat:

Aha ok, My bad. Rätt trött och missförstod dig... nej kartiärmässigt är dom långt ifrån att lägga av!
Citera
2016-11-08, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Ska bli intressant att se dem i deras valvaka ikväll. Att Filip balanserar på gränsen till ett nervsammanbrott känns ganska tydligt. Fredrik är säkert ganska trött på honom och all dramatik.

Orkar inte läsa hela tråden. Men började inte Filip som timid snubbe på SVT sporten (hur han nu fick jobbet där ) för att senare flippa när pengarna rullar in. Hur blev det så ?
Citera
2016-11-08, 22:50
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Eller hur, SD-komiker, artister och tv personligheter? I av skattebetald och finansierad svåger sossemedia tillika en PK Bonnier familj?

Du vet mycket väl att vi lever i en DDR miljö där demokrati och fritt tänkande inte gäller om man har fel åsikter.

.

Jaja, ni vet säkert mer om Filip och Fredrik från era SD-fästen! Min förstahands information är väl bara nonsens precis som min politiska uppfattning! Ja, jag är väl så blåst att jag tror på ett solidariskt samhälle!

Nu tänker jag slå mig ner för att se valvakan, den kommer vara grym! Och killar, allt handlar inte om politik, även om programmet ikväll gör det! Begåvade roliga människor är begåvade och roliga oberoende politisk uppfattning! Bitter pill for you to swallow!
Citera
2016-11-08, 22:59
Medlem
Belavias avatar
Citat:

Har aldrig pratat om att dra sig tillbaka, snarare tvärtom, dom vill karva ut något att slå ankar i långsiktigt, att alltid finnas i! Istället för att vara vindflöjlar som hoppar på vad än deras kreativa hjärnor hittar på!

Du blir själv irriterad om någon kommenterar dig felaktigt! Se till att begripa vad andra säger då innan du kommer med slutsatser som inte stämmer, jag pratar inte heller om att dra sig tillbaka, det betyder inte att man måste hålla på som två 25 åriga energiknippen som ständigt MÅSTE synas och producera material med sanslös och nydanande verkshöjd hela tiden!

Fan, drack du upp den där sköjmedelsflaskan, eller vad är problemet egentligen?
Citera
2016-11-09, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Jaja, ni vet säkert mer om Filip och Fredrik från era SD-fästen! Min förstahands information är väl bara nonsens precis som min politiska uppfattning! Ja, jag är väl så blåst att jag tror på ett solidariskt samhälle!

Nu tänker jag slå mig ner för att se valvakan, den kommer vara grym! Och killar, allt handlar inte om politik, även om programmet ikväll gör det! Begåvade roliga människor är begåvade och roliga oberoende politisk uppfattning! Bitter pill for you to swallow!

Alla som inte tycker som du är SD, så jävla typiskt PK Sverige. Jag förstår att du har förstahandsinformation och står mupparna nära. Ryktet säger att idioterna kommenterar valet och dissar Trump enmasse. Vinner han så lär dom bli utslängda, skönt för USA otur för oss.
Citera
2016-11-09, 09:32
Medlem
lukashs avatar
Kommer Filip att flytta till Schweden nu då, all den glamorisation av USA måste ha fått ett abrupt slut imorse.
Citera
2016-11-09, 22:24
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endstation
Du verkar uppskatta att "tro" snarare att stödja dig på fakta. Jag är inte intresserad av vad du "tror", så därför ignorerar jag dessa delar av ditt meddelande.
Det handlar inte enbart om vad jag tror, utan det är bara att se sig om i samhället så bekräftas det jag säger överallt.
Citat:
Nej. Det säger givetvis ingenting. Jag har judiska släktingar som skojar om förintelsen. Blir de nazister på grund av detta? Att skoja om saker betyder absolut ingenting överhuvudtaget.
Ett väldigt dåligt exempel. Självklart kan man skämta om saker och ting utan att mena allvar med dem. Det är inte vad jag och andra här har reagerat på gällande Filip.
Det är det återkommande romantiserandet och "skämtandet" om dekis-livet och ansvarslösheten, uttalanden som innefattar hans egna barn. Det visar på att tankarna hela tiden finns där. Ett "skämtande" som dessutom alltmer ser ut att realiseras eftersom en otrogen tvåbarnspappa knappast kan ses som ansvarsfull och särskilt mån om sina barn.
Hade han brytt sig mer om sina barn och sin familj så hade han prioriterat annorlunda. Så, med tanke på vart vägen lett honom hittills så ser det inte särskilt lovande ut gällande hur umgänget med barnen ska se ut framöver.
Citat:
Detta var bland det mest obegripliga jag läst. Varför ska man vara tillsammans med någon man inte längre vill vara tillsammans med? Och varför skulle jag eller någon annan förvänta sig att "himlastormande" kärlek ska krävas för att ett förhållande ska vara värt att stanna kvar i? Jag har dessutom träffat väldigt få vuxna människor som tror att "riktig kärlek dyker upp en gång i kvarten"?
Om du finner det hela obegripligt är det snarare på grund av att du har en enfaldig och lättvindig syn på förhållanden och kärlek. För att hänvisa till fakta (som du efterfrågade) så har det gjorts en massa undersökningar om anledningar till varför folk skiljer sig. Det är bland annat pga otrohet, ekonomiska problem, misshandel, alkoholproblem osv. Det är inte svårt att se att många av människorna bakom dessa förhållanden inte direkt var ämnade för varandra. Det finns en samhällsnorm som pressar många människor att gifta sig och skaffa barn även om de inte är redo för det eller kanske egentligen inte vill. Filip hör med största sannolikhet till den typen av människor. Han fixade inte familjelivet utan drog vidare till nya äventyr - utan att först informera sin fru. All denna skada han orsakar sin fru och barn hade undvikits om han aldrig hade gift sig. Det handlar om att vara ärlig mot sig själv och ta lite ansvar.
Du tycker inte det är någon big deal att gifta sig och skaffa barn. Det gör däremot jag. Det är ett stort ansvar och inget som ska behandlas lättvindigt utifrån nåt slags konsumtionsperspektiv.
Citat:
Det är ofta jättebra och utvecklande att barn får fler vuxna och nya plastsyskon i sina liv, istället för att tvingas leva med enbart två, eventuellt olyckliga, människor. Det finns inget "naturligt" med kärnfamiljen (läs på lite om jägar- samlarsamhällen och människans existens innan jordbruket) och inget som säger att barn mår bäst av att växa upp med enbart två vuxna. Det är bland annat därför (högkvalitativ) dagisverksamhet har visats få så positiva effekter på barns utveckling, och tidiga insatser för att utveckla barns icke-kognitiva förmågor i fattiga familjer fått fantastiska långsiktiga positiva effekter enligt forskningen (se t.ex. Nobelpristagare Heckmans bok om detta). Varför skriver du förövrigt "nya oansvariga vuxna"? Varför skulle dessa nya vuxna vara oansvariga? Du gör återigen en massa lösa antaganden och "tror" en massa grejer. Det är såklart helt ointressant vad du "tror".
Vem säger att det är "jättebra och utvecklande" - du? För många andra människor innebär separation otrygghet. Plastsyskon och plastföräldrar (att dessa begrepp används är för övrigt rätt sjukt men symptomatiskt med dagens samhälle) är knappast nåt som alla barn drömmer om. Ditt förakt för kärnfamiljen har tydligen inneburit att du på ett extremt sätt hyllar dess raka motsats.
Nej, alla kärnfamiljer är knappast perfekta, dock så är knappast alla nya konstellationer det heller och det finns som sagt en risk att parterna efter några år byter partners igen och det tillkommer fler "plastmänniskor" i flera led vilket knappast kan ses som optimalt. Bättre då att satsa på kvalitet och välja rätt partner från början, istället för att desperat jaga efter "kärleken", inbilla sig att man funnit den och sen lämna kalaset så fort de initiala känslorna svalnat, vilket är fallet med många förhållanden idag.
Med oansvarigt menar jag att gå från famn till famn och ägna sig åt "slit-och-släng förhållanden". En företeelse som syns överallt i samhället och inte något som enbart grundas på min uppfattning som du vill få det till.
Gällande dina exempel så ser jag inte vad fattiga familjer har för relevans för ämnet. Med dagisverksamheten antar jag att du vill göra en koppling till stora familjer och umgänget som ett barn har till andra barn på dagis. En sådan koppling känns dock inte särskilt självklar eftersom umgänget inom en familj har andra förutsättningar och tidsspektrum än umgänget på dagis.
Att hänvisa till dåtidens jägar- och samlarsamhällen kan knappast sägas vara relevant för det komplexa samhälle vi lever i idag och som resulterar i helt andra behov och levnadsvillkor.
Citat:
De var rätt för varandra. Men pappa var sjuk. Båda två kan vara sanna samtidigt. Världen är aldrig svartvit, snarare grå.
Jag beklagar att din pappa var sjuk.
Självklart kan det ju även finnas fall där det av olika anledningar inte fungerade fast det handlade om "den stora kärleken". Min poäng kvarstår dock att alltför många ingår förhållanden som INTE är rätt, bara för att anpassa sig till normen, vilket i sin tur leder till tråkigheter för alla inblandade eftersom det i grunden är ett liv baserat på falskhet.
Citat:
Jag håller med om att otrohet (oftast) är väldigt elakt. Men samtidigt händer det att folk plötsligt träffar sitt livs kärlek, eller plötsligt inser att ett halvdött äktenskap borde avslutas, eller bara att man fortfarande älskar sin fru som vän men ingenting mer, eller att det är omöjligt att leva ihop av helt andra skäl. Det kan vara på så många olika sätt. "Äktenskap" är förövrigt i sig något betydelselöst för många människor. Det är papper man skrivit på av praktiska skäl. Och det är helt OK. Alla är inte kristna fundamentalister som du.
Varför levde man med en annan person då? Det är ju det jag menar, man har så bråttom att man går in i förhållanden med fel person. Sen kanske "den rätta" dyker upp (om det förvånande nog skulle handla om det, ofta tycks det bara handla om en förflyttning av känslor till ett nytt, mer spännande objekt) och då står man där med fru och barn. Det ÄR oansvarigt.

För övrigt så är jag inte någon kristen fundamentalist. Däremot värnar jag om moral, tillit, ärlighet och att ha en trygghet i sig själv (vilket gör att man kan gå emot normerna). Många människor idag är alltför desperata och patetiska vilket är något jag föraktar.

Slutligen får du gärna börja använda dig av citatfunktionen eftersom det skulle göra dina inlägg lättare att läsa.
Citera
2016-11-09, 22:29
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Kommer Filip att flytta till Schweden nu då, all den glamorisation av USA måste ha fått ett abrupt slut imorse.
Det rådde rena begravningsstämningen på Filip & Fredriks valvaka i morse i alla fall.
Likt alla andra mediemänniskor är man chockade och fattar ingenting. Bekräftar bara hur mycket de lever i sin egna bubblor och hur dålig koll de har på strömningar i samhället.
Citera
2016-11-10, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det handlar inte enbart om vad jag tror, utan det är bara att se sig om i samhället så bekräftas det jag säger överallt.

Ett väldigt dåligt exempel. Självklart kan man skämta om saker och ting utan att mena allvar med dem. Det är inte vad jag och andra här har reagerat på gällande Filip.
Det är det återkommande romantiserandet och "skämtandet" om dekis-livet och ansvarslösheten, uttalanden som innefattar hans egna barn. Det visar på att tankarna hela tiden finns där. Ett "skämtande" som dessutom alltmer ser ut att realiseras eftersom en otrogen tvåbarnspappa knappast kan ses som ansvarsfull och särskilt mån om sina barn.
Hade han brytt sig mer om sina barn och sin familj så hade han prioriterat annorlunda. Så, med tanke på vart vägen lett honom hittills så ser det inte särskilt lovande ut gällande hur umgänget med barnen ska se ut framöver.

Så enligt din mening bör inte människor som har en alternativ livsstil, psykiatrisk diagnos eller som överhuvudtaget (verbalt) romantiserar kring "ansvarslöshet" skaffa några barn? Det låter som nazism i mina öron.

Inte för att jag bryr mig särskilt, men din bild av min "syn" är helt och hållet felaktig. Jag är en extremt trogen, och på det privata planet ganska konservativ, person som har extremt svårt att släppa folk. Men samtidigt har jag inga problem med att andra inte tänker som jag.

Nej, äktenskap är ingen big deal för många människor. För mig personligen är det nog det, men jag kräver inte att andra ska tillskriva något sorts säskilt värde till en signatur på ett papper.

Sannolikt var väl Filip kär i jennie, men sen så tog kärleken slut. Det är omöjligt att veta hur man kommer att känna efter tio år. Det är lika omöjligt att ens veta hur man kommer att känna om ett år. Särskilt om man råkar bli kär i någon annan. Du får väldigt gärna referera till den "forskning" du nämner. Eftersom jag själv arbetar som statistiker och forskare är jag van vid att läsa akademiska papers. Men låt oss ändå för tillfället anta att dina påståenden stämmer. Hur vet man att ens partner i framtiden kommer att bli alkoholist? Hur kan det vara lätt att i förväg se att personerna inte är ämnade för varandra? Varför skulle du ha bättre information än personerna själva hade när de bestämde sig för att gifta sig eller skaffa barn? Är du Gud?

Det är högst relevant att hänvisa till både denna forskning samt jägar- samlarsamhället. Barn är inte evolutionärt anpassade att växa upp i kärnfamiljer. Det är dessutom minst lika vanligt att barn far illa enbart på grund av att det inte kan VÄLJA BORT de två vuxna som de påtvingats växa upp med. Eller välja när och hur och om de vill umgås med dessa vuxna.

Du skriver vidare att "alltför många ingår förhållanden som INTE är rätt, bara för att anpassa sig till normen".

Det är väl precis tvärtom? Allt färre människor anpassar sig till normen idag. För 80 år sedan anpassade sig däremot de allra flesta till normen om äktenskap och kärnfamilj. Menar du att skilsmässorna var fler då? Din logik är återigen helt bakvänd. Ser du inte det?

Jag kan hålla med om att det vore ännu bättre om normerna om äktenskap och kärnfamilj upplöstes ännu mer så att folk inte gick in i äktenskap med usel potential. Alternativt slutade gifta sig överhuvudtaget.
Senast redigerad av Endstation 2016-11-10 kl. 01:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in