2016-11-11, 23:56
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norna
Det är ju inte så jäkla lätt. Många unga tjejer gör vad som helst för att få jobba i stall. Männen vet att utnyttja detta. De är fan inte dumma.

Red själv i ett stall där pappan i familjen tafsade. Var min bästa väns pappa, jag har inte berättat det för henne eller någon i min familj. Vågade inte när jag var liten och nu är gubben död. Han var även på min väns kusin har jag fått veta nu på äldre dar.
Sorgligt är det, vuxna män som har yngre personer som ser upp till dem. Att man ens kan komma på tanke på att utnyttja dem.
Jaha men då så?
Citera
2016-11-12, 08:44
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Satan vilket straff om detta stämmer. Avstängd till 20171231..
https://www.travsport.se/licensinneh...34868/kuskstat
Om det stämmer är det ju helt sjukt. JS har utanför sin yrkesroll gjort något olämpligt och straffas med ett av de hårdaste straff man sett inom travsporten. JS har redan fått tillräckligt med straff i och med att det här kom ut och antalet körningar kommer att minska drastiskt.
Citera
2016-11-12, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Om det stämmer är det ju helt sjukt. JS har utanför sin yrkesroll gjort något olämpligt och straffas med ett av de hårdaste straff man sett inom travsporten. JS har redan fått tillräckligt med straff i och med att det här kom ut och antalet körningar kommer att minska drastiskt.

Han är ett äckel - å då skall man jobba ensam t ex som städare.

Hur har det gått för Äckel-Tino som baaraa vill pumpa
Citera
2016-11-12, 09:47
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Han är ett äckel - å då skall man jobba ensam t ex som städare.

Hur har det gått för Äckel-Tino som baaraa vill pumpa

Oavsett J.S tidigare framgångar gissar jag att det blir självvald ridå för kuskandet nu. Nåt slags missbruk: alkohol, sex eller makt,, är nog besinningslös drivkraft i detta. Hoppas han får hjälp med det han behöver.

Timo stöttas av sin arbetsgivare, stortränaren, som uppenbarligen tagit ställning för att det inte skett något kränkande eller våld som föranleder åtgärder från hans sida. Om domstolen bedömer annorlunda? Ja då behöver nog stortränaren en mediacoach.
Citera
2016-11-12, 12:20
Bannlyst
En grej som man kunde göra är att sälja saker på apoteket som minskar sexlusten om man vet med sig att man inte kan låta bli. Kan avändas av idrottslärare friidrottstränare i höjd i Göteborg mm.

Folk som gjort sig skyldiga ska tvingas gå o ta blodprov för o se om testosteronen har sjunkit i blodet en gång i månaden. Man kan också i trånga utrymmen övervaka allt med kameror som går till barnens mammor. Det skulle man ha på alla stall som säkerhet.
Citera
2016-11-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Jaha men då så?

Så du tycker det är ok för en arbetsgivare att utnyttja någon sexuellt i beroendeställning på det viset?
Fin inställning.
Citera
2016-11-12, 13:18
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capodaster
En grej som man kunde göra är att sälja saker på apoteket som minskar sexlusten om man vet med sig att man inte kan låta bli. Kan avändas av idrottslärare friidrottstränare i höjd i Göteborg mm.

Folk som gjort sig skyldiga ska tvingas gå o ta blodprov för o se om testosteronen har sjunkit i blodet en gång i månaden. Man kan också i trånga utrymmen övervaka allt med kameror som går till barnens mammor. Det skulle man ha på alla stall som säkerhet.

Och kastrera alla manliga kuskar!!!

Eller nä föresten.
Då blir det dressyr av travsporten.
Citera
2016-11-12, 14:36
Medlem
Wajis avatar
Jörgen har gjort fel och jag tycker det är för djävligt

Men återigen så är frågan om brottet är relaterat till ev framtida straff? Tjejen som la ut hans sms och bilder ska givetvis hedras och i hennes tycke ska han absolut straffas för livstid.

Det köper jag rätt av..

Men gränsen för antastas och brott för ställa frågor om knulla mm är svårt att definiera .

Tolka detta rätt.. Försvarar inte Sjunnesson men jag saknar lite raka svar på hans sms och att sluta och ex jag anmäler dig mm.. för att få två versioner av det hela.

Personliga saker kontra uppförande kod i en bransch är svårdragen.

Travet är beryktat för otrohet och knulla runt generellt så jag är rädd för att detta rinner ut i sanden om ett par månader
Citera
2016-11-12, 14:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Travet är beryktat för otrohet och knulla runt generellt så jag är rädd för att detta rinner ut i sanden om ett par månader

I en tid där Paradise Hotel ses som salongsfähigt är det inte uppseendeväckande att travsporten varit sådan sedan länge. När en enskild företeelse bryts ut och den handlar om en medelålders man som uppenbarligen är sexmissbrukare, då skenar PK-maskinen för fullt.

Att han stängs av på drygt ett år är däremot uppseendeväckande.
Citera
2016-11-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
I en tid där Paradise Hotel ses som salongsfähigt är det inte uppseendeväckande att travsporten varit sådan sedan länge. När en enskild företeelse bryts ut och den handlar om en medelålders man som uppenbarligen är sexmissbrukare, då skenar PK-maskinen för fullt.

Att han stängs av på drygt ett år är däremot uppseendeväckande.

Det är ta mig fan en ren skandal.

Snacka om att hoppa på en som redan ligger.

All jävla skit som sopas under mattan av ATG och så ett liv förstört för ett visserligen totalt idiotiskt beteende, men han har redan bett om ursäkt och hängts ut - bl a med bilder här - på ett sällan tidigare skådat sätt.

Nu bör de som dömt ut det hårda straffet få en egen tråd...;0)

Jag utgår från att ingen av dem har några lik i garderoben som FB-detektivkollektivet kan hitta.
Citera
2016-11-12, 18:46
Medlem
chribsson2s avatar
Varför är just travkuskar så snuskiga. Är det alla fjortisar on site eller händer det något när de får doften av hästkön rätt upp i näsborrarna där i sulkyn?
Citera
2016-11-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad har Erik A. med detta att göra om Stig H. nu skulle ha knullat Reijos fru? Detta har jag, vidare, aldrig hört - är detta "allmänt" känt inom trav-Sverige, eller?

Knallkork. Hur många andra tränare/kuskar nämns? Ja det är känt. Iaf bland de som var runt Stall Stig H samt Reijos släkt. Även hört det via hockeykretsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in