2016-11-12, 13:41
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Blocket kommer nog att tappa mer och mer när det gäller den privata marknaden.
Och i och med det så lär man nog rikta in sig allt mer på företagsannonser i framtiden.

Jag tycker redan att det känns som att det är väldigt mycket mer företagsannonser än vad det var förr.
Det slutar väl med att Blocket blir en annonsplats för företag.

Jag har haft Blocket butik en gång och det var nog något av det mest ekonomiskt ofördelaktiga jag någonsin har haft när det gäller annonsering av begagnade bilar.
Lite lustigt att samma bilar från företag ligger på bytbil, det är ju samma företag bakom. Men det kanske bara är en bonus?

Tror för övrigt precis som du att blocket kommer att krympa, men i nuläget finns inget riktigt bra alternativ. Men det är många som vill slåss om den annonsmarknaden, och blockets största problem är att de har noll insikt i dynamiken runt privatköp och tjänsten, rent tekniskt, är egentligen usel.
Senast redigerad av carlpetersen73 2016-11-12 kl. 13:44.
Citera
2016-11-12, 16:10
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Lite lustigt att samma bilar från företag ligger på bytbil, det är ju samma företag bakom. Men det kanske bara är en bonus?

Nej det är ingen bonus...

Om man som bilhandlare vill ha en "butik" på Blocket så MÅSTE man också ha ett abonnemang hos Bytbil, man ges inget annat val...

Man blir helt enkelt påtvingad att annonsera på en sajt som man kanske inte har något intresse av att annonsera på...

Alla bilhandlare på Blocket tvingas lägga upp sina annonser på Bytbil och sedan länkas annonsen per automatik till Blocket.

Helt värdelöst om man frågar mig.
Citera
2016-11-12, 17:23
Medlem
Denna annons innehåller ovanligt bra information om både det negativa och positiva med bilen.
https://www.blocket.se/goteborg/Volvo_780_Bertone_Coupe_70209339.htm?ca=2&w=3
Tyvärr vanligt annars som andra i tråden påpekat att självklara upplysningar finns med, men inte det som är väsentligt, framförallt om fordonets brister.
Citera
2016-11-18, 16:53
Bannlyst
Inget som stör mig som jag tänkt på i alla fall i annonser.
Citera
2016-11-18, 19:29
Moderator
Mr.Woodss avatar
Till att börja med så struntar jag fullständigt i varför du säljer din bil. Ej heller är jag det minsta intresserad av kön och ålder på tidigare ägare!
Att saker som exempelvis AC fungerar ser jag som en självklarhet såvida inte annat nämns. Däremot ser jag gärna att du upplyser mig om saker som inte fungerar, eller skavanker som inte framgår av annonsbilderna, så att jag slipper ödsla tid på att åka och kolla på en bil jag inte kommer vilja köpa.
Citera
2017-03-27, 20:02
Medlem
l150s avatar
Blev lite gnällig av senaste bilförsäljningen på blocket.
Något av det första jag skrev var att bilen var skattad och besiktigad till ett visst datum.
Tydlig bild på regnummer.
Fick flera mail med frågan om den var skattad och besiktigad samt vad det var för regnummer.
Men folk kanske bara sitter och bläddrar snabbt och tittar på den första bilden och sen slänger iväg ett mail.

En annan sak som jag kan störa mig på i andras annonser är när dom skriver "endast kontant betalning eller banköverföring om det är samma bank, swish är alldeles för krångligt".
Dock bara sett det i två annonser med bilar för 20k.
Citera
2017-03-28, 05:39
Medlem
Stör mig mäst på alla babbar som skriver.

Sista priiiset kompis ???
Citera
2017-03-28, 08:01
Medlem
"Tutan och bakljusen fungerar inte ibland, säkert bara en säkring, har inte tid att byta"

Fixa det innan du säljer bilen om det är så jävla enkelt.

"300hk+++++++++"

Vad fan är det?

"Intressekoll"

Bestäm dig innan du lägger ut annons, ska du sälja eller inte?
Citera
2017-03-28, 17:23
Medlem
godboys avatar
Oväsentliga saker:
- Kön och ålder på ägaren. En bil kan vara välvårdad av en 30 årig man och helt nerkörd och misskött av en 75 årig kvinna.
- Säljer pga utlandsflytt, yeh right!
- Skall besiktigas om en månad, men det kommer inte vara något problem. Nähä-nä!
- Bromsskiva höger fram skev, behöver bytas, har en ny men hinner inte själv, går på en kvart att byta. Troligt...

Sen går det ju fetbort att köpa av en babbe. Alltid lika kul att ringa till Stefan och svarar Muhammed med enorm brytning.
Flera ägarbyten inom en kort näraliggande period. Ibland, i o f mer före Carfax introducerades, så kunde det stå typ två ägare i annonsen fast det hade varit 15.

Sen är det lite kul att se på alla som försöker överlåta sitt privatleasingkontrakt. Typ haft bilen i 9 månader, den har rullat 2200 mil och får rulla 4500 på tre år. Då har man inte gjort sin hemläxa innan man skrivit på. Sen de som haft bilen typ tre månader och vill bli av med den.
Citera
2017-03-28, 20:18
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy

Sen går det ju fetbort att köpa av en babbe.

Inte för att det hör till trådens ämne...
Men blir det inte väldigt jobbigt att gå omkring ett helt liv och vara rädd för invandrare?

Svensken är nog ta mig fan det folkslag som är absolut räddast för andra människor...
Och framförallt livrädd för folk från Mellanöstern...

Har gjort mängders med bilaffärer med invandrare, både köp och sälj.
Ytterst sällan några bekymmer, det finns precis lika många rötägg bland svenskar som säljer eller köper bilar.

Senast förra veckan köpte jag en bil av en invandrare som hade bott i Sverige i tre år. Trevlig snubbe och smidig affär.
Citera
2017-03-28, 21:27
Medlem
MuscleSharks avatar
Annonser där folk har manipulerat med bilderna för att få bilen de säljer att se finare ut än i verkligheten.
Va med om just det första gången jag skulle köpa bil. Blev riktigt jävla besviken när jag fick se hur sliten bilen va när jag väl tog mig tid för att åka och kolla på den.
Senast redigerad av MuscleShark 2017-03-28 kl. 21:30.
Citera
2017-03-28, 21:45
Medlem
Dåliga bilder. Tagna i portrait med en sunkig mobil i dåligt ljus där den otvättade bilen tar upp 1/4 av bilden.

Det säger mig att ägaren är lågintelligent och antagligen tagit hand om bilen därefter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in