Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-21, 18:35
  #37
Medlem
PuffTheDragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
vad lätt du ger upp. jag trodde att du var tålamodig. men jag hade nästan också gett upp att försöka få dig att förstå att expansion inte fungerar.
Sluta trolla nu!

Sitter och skriver från mobilapp, så jag orkar för tillfället skriva mer. Kanske någon annan orkar?! Men det verkar ju tro att detta är någon form av tro. Det är det inte. GR & SR är bevisade flera gånger om... Om du förnekar det så är du ju bara dum, troll eller efterbliven!
Citera
2010-11-22, 16:09
  #38
Avstängd
ikosaedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuffTheDragon
Sluta trolla nu!

Sitter och skriver från mobilapp, så jag orkar för tillfället skriva mer. Kanske någon annan orkar?! Men det verkar ju tro att detta är någon form av tro. Det är det inte. GR & SR är bevisade flera gånger om... Om du förnekar det så är du ju bara dum, troll eller efterbliven!
nä, jag trollar faktiskt inte, jag bara skojade lite om det där ruttnande lejonet i den andra tråden, men jag är seriös om det mesta annat. jag har motbevisat relativitetsteorins/gravitationsteorins sk. bevis flera gånger tidigare, om du söker ikosaedri och rumtid eller nåt. vet inte om jag orkar förklara allt igen, det är sällan någon som har tillräckligt hög intelligens att förstå vad jag menar.

och dum eller efterbliven är jag definitivt inte eftersom jag har en relativt hög intelligenskvot. så den enda möjligheten är att jag är ett geni. jag borde förklara dom här sakerna till riktiga vetenskapsmän, men jag tvivlar på att ens dom skulle ha intelligensen att acceptera vad jag säger, eftersom de har blivit ganska indoktrinerade.

relativitesteorin har inte riktiga bevis, folk bara tror att det finns bevis för den... det är en skillnad där.
Citera
2010-11-22, 20:30
  #39
Medlem
PuffTheDragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
det är sällan någon som har tillräckligt hög intelligens att förstå vad jag menar.
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
...jag har en relativt hög intelligenskvot. så den enda möjligheten är att jag är ett geni. jag borde förklara dom här sakerna till riktiga vetenskapsmän, men jag tvivlar på att ens dom skulle ha intelligensen att acceptera vad jag säger.
That made my day! Ska jag vara riktigt ärlig så vet jag inte om du driver med mig, sitter där bakom skärmen och småfnissar. Eller om du verkligen är efterbliven och hjärntvättad. Nå ja. Ska inte vara elak mot dig, det må hända att du är ett geni i din lilla bubbla.

Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
relativitesteorin har inte riktiga bevis, folk bara tror att det finns bevis för den... det är en skillnad där.
Okej va bra att du sa det. Då vill jag att du börjar med ett av de första egentliga bevisen till den allmänna relativitetsteorin.
Den relativistiska precessionen (Kepler's problem)
Enligt Newtons lagar så kunde Merkurius perihelium rörelser inte förklaras. Först så trodde man att det berodde på en hypotetisk planet, Vulcan. Det finns ingen sådan planet.
Den allmänna relativitetsteorin säger att ett objekt i snabb rörelse nära något som gör en stor krökning av rummet, gör att det är lite mer massiv vid perihelium. Det är svårt att göra ordentliga tester av teorin, då det kräver antingen otroligt höga hastigheter eller otroligt massiva kroppar. Effekten att Merkurius precesserar är bara runt 40 bågsekunder per århundrade, men ändå fullt mätbart.
Om den allmänna relativitetsteorin inte är förklaringen, ge mig en bättre förklaring.


Edit. Och nu är vi Off Topic igen......
__________________
Senast redigerad av PuffTheDragon 2010-11-22 kl. 20:48.
Citera
2010-11-22, 22:56
  #40
Medlem
PuffTheDragons avatar
Okej ikosaderi, nu har jag faktiskt ögat igenom den tråd du pratade om.
Tack för tipset, kul läsning. Verkligen. Det var något av det flummigaste jag läst.

Fortsättningsvis så tänker jag ignorera dina inlägg, för du verkar ju helt besatt av dina egna tankar och världsbild att du motsäger dagens vetenskap. Det känns lite som om du har vaknat upp från ett 300 år långvarigt koma.

Nå ja, här är några olika tester och resultat av GR & SR;
http://math.ucr.edu/home/baez/physic...periments.html

En liten iakttagelse i din signatur:
Kul att du använder hög intelligenskvot i en mening när du beskriver dig själv. För att senare använda uttrycket "ägd". Känns lite som om min bild om dig klarnar allt mer. Tack och adjö.
Citera
2010-11-23, 14:19
  #41
Avstängd
ikosaedris avatar
jag skulle kunna svara på dom där frågorna om merkurius bana och allt det där, men det är off topic, så jag kan tyvärr inte svara på dom. flashback är ganska hård med att man ska vara on topic. min höga IQ bevisade jag här förresten: http://www.youtube.com/watch?v=pfSJh-yx4kM
__________________
Senast redigerad av ikosaedri 2010-11-23 kl. 14:24.
Citera
2016-11-10, 20:43
  #42
Avstängd
DougLees avatar
Om big crunch är sann innebär det att en dag så kommer klockan stanna och ticka bakåt samtidigt som våra liv också går baklänges tills den crunchat färdigt?
Citera
2016-11-11, 18:14
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
Om big crunch är sann innebär det att en dag så kommer klockan stanna och ticka bakåt samtidigt som våra liv också går baklänges tills den crunchat färdigt?
Är tiden symmetrisk så kan man lika gärna vända på det. Big Crunch har vi bevis för genom rödförskjutning och bakgrundsstrålning, frågan är om universum började i en Big Bang.
Citera
2016-11-12, 04:32
  #44
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
Om big crunch är sann innebär det att en dag så kommer klockan stanna och ticka bakåt samtidigt som våra liv också går baklänges tills den crunchat färdigt?

Känner faktiskt en fysiker/kosmolog som iaf hade en liknande idé. Frågan är alltså vad som egentligen avgör tidens riktning. Om det är universums expansion så har du rätt. Det tror jag emellertid inte själv på alls, och om inte det räknas så är även Penrose på den linjen. Big Crunch är nämligen inte alls särskilt symmetrisk med Big Bang. I början på BB var materian extremt homogen, dvs hade en densitet och sammansättning som var helt jämnt fördelad. Det som rasar in i BC kommer vara stjärnor som iofs nog kommer överhettas i slutskedet och explodera, samt svarta hål, dvs materien kommer vara extremt imhomogent fördelad. Under hela tiden från BB till BC ökar entropin och det är det som avgör tidens riktning.
Citera
2016-11-15, 06:57
  #45
Medlem
Illuminati4Reals avatar
Vem tror på Big Crunch, muslimer? Nej Big Chill är det.
Citera
2016-11-15, 19:58
  #46
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati4Real
Vem tror på Big Crunch, muslimer? Nej Big Chill är det.

Tråden handlar om det hypotetiska fallet att det blir en Big Crunch, inte om man faktiskt tror det det faktiskt kommer bli så.

Sen spekulerar Tegmark (i sin bok...) om universum verkligen kan töjas ut hur mycket som helst, eller om det likt en alltför utdragen gummisnodd kan snappa sönder i en Big Snap.
Citera
2017-01-02, 14:12
  #47
Medlem
Sweden4Reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Tråden handlar om det hypotetiska fallet att det blir en Big Crunch, inte om man faktiskt tror det det faktiskt kommer bli så.

Sen spekulerar Tegmark (i sin bok...) om universum verkligen kan töjas ut hur mycket som helst, eller om det likt en alltför utdragen gummisnodd kan snappa sönder i en Big Snap.
Hej, vi renderar i det oändliga nu... ... ... ......... ...
Citera
2017-01-03, 21:29
  #48
Medlem
Illuminati4Reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden4Real
Hej, vi renderar i det oändliga nu... ... ... ......... ...
.........simulering, efter ett expanderande universum.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback