2016-11-12, 00:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Några utredare nämns här, bla Susanne Bergman, Johnny Karlsson men de var från rikskrim.

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/dator_zpsmf6y3t7v.jpg.html

Polismästare och förundersökningsledare Ulf Berntsen var ansiktet utåt, tillsammans med Gunnar Nilsson. Lennart Lindelow var åklagare ett tag.

Det här fallet är så bisarrt att man nästan måste börja undersöka om det kan vara frågan om jäv, kan t.ex. Polismästaren och förundersökningsledaren Ulf Berntsen har någon koppling till PAJ eller hans föräldrar på något sätt, kan han vara en kusin till någon av föräldrarna, morbror, farbror, systerson, vem vet, kanske bara en privat vän? var förundersökningsledaren pappa till PAJ:s kompis från skoltiden? Samma frågeställning gäller även för Gunnar Nilsson, kan han ha haft någon personlig koppling till PAJ:s far eller familj? Förmodligen hade ingen av dom det, men man tycker ju nästan att någonting måste det ju vara, eller så är det bara så illa ställt att det här är en av Sveriges sämst hanterade mordutredningar.

Åklagaren Lennart Lindelöw orkar jag inte ens gå in på...
Citera
2016-11-12, 00:56
Medlem
Tydligen så hemligstämplades resultaten från den undersökning som gjordes av Stures kläder, ska vi gissa att resultaten inte var så bra för polisen..
Citera
2016-11-12, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det här fallet är så bisarrt att man nästan måste börja undersöka om det kan vara frågan om jäv, kan t.ex. Polismästaren och förundersökningsledaren Ulf Berntsen har någon koppling till PAJ eller hans föräldrar på något sätt, kan han vara en kusin till någon av föräldrarna, morbror, farbror, systerson, vem vet, kanske bara en privat vän? var förundersökningsledaren pappa till PAJ:s kompis från skoltiden? Samma frågeställning gäller även för Gunnar Nilsson, kan han ha haft någon personlig koppling till PAJ:s far eller familj? Förmodligen hade ingen av dom det, men man tycker ju nästan att någonting måste det ju vara, eller så är det bara så illa ställt att det här är en av Sveriges sämst hanterade mordutredningar.

Nån var ju inne på detta i tråden, att det fanns politiska kopplingar, får leta lite...
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-12 kl. 00:59.
Citera
2016-11-12, 00:58
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan

Det är dessa saker jag ska försöka klura ut när jag är i Kramfors. Det kan också vara så enkelt att man är med i samma församling, parti eller förening...

Värt är kanske också att försöka ta reda på om "Mr.P":s mor dejtade någon polis?
Citera
2016-11-12, 00:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyoFreddy1
Kan Sture vara den man som bor på frånövägen, född -47? Han kanske kan vara intressant att prata med?

Ja det måste vara han.
Citera
2016-11-12, 01:04
Medlem
TeddyoFreddy1s avatar
Hur kunde rikskrim lämna fallet så snabbt? En ung mördad kvinna borde ju varit prioriterad i lång tid....de måste ju känt till hur inkompetenta poliserna i Västernorrland var redan då?
Citera
2016-11-12, 01:04
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Nu kom jag på att man kan ju för tusan crosschecka namnen med föreningsregistren.

Fan, det blir mycket att göra det här. Kommer knappast hinna med allt nästa vecka - min arbetsgivare vill säkert att jag ska arbeta lite också?
Citera
2016-11-12, 01:05
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Hur kunde rikskrim lämna fallet så snabbt? En ung mördad kvinna borde ju varit prioriterad i lång tid....de måste ju känt till hur inkompetenta poliserna i Västernorrland var redan då?

Palme mordet?
Citera
2016-11-12, 01:05
Medlem
Citat:

De högsta "toppnamnen" skulle jobba med Palme-fallet, sedan blev ju Anneli Zetterholm mördad.
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-12 kl. 01:11.
Citera
2016-11-12, 01:08
Medlem
TeddyoFreddy1s avatar
Det stör mig att inga journalister skriver nått, finns det inga bra journalister idag som drömmer om ett scoop.....de kunde väl åkt till k-fors å snacka runt med folk, betydligt mer intressant än att skriva om snöfall i Sthlm etc
Citera
2016-11-12, 01:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Det är dessa saker jag ska försöka klura ut när jag är i Kramfors. Det kan också vara så enkelt att man är med i samma församling, parti eller förening...

Värt är kanske också att försöka ta reda på om "Mr.P":s mor dejtade någon polis?

Ja men det som gör det hela lite krångligt är att man ska lyckas hitta att kopplingen fanns för 30 år sedan eller mer då givetvis. Inte helt lätt...
Citera
2016-11-12, 01:11
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Det stör mig att inga journalister skriver nått, finns det inga bra journalister idag som drömmer om ett scoop.....de kunde väl åkt till k-fors å snacka runt med folk, betydligt mer intressant än att skriva om snöfall i Sthlm etc

Alla journalister som frågar något lär väl hänvisas till Börje Öhman. Och han verkar inte vilja kommentera saken något mer. Grävande journalister har väl tidningarna inte råd med längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in