2016-11-11, 23:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Enligt en användare blev Mr P "uppmanad från Krim att anmäla tv programmet", så polisen har ju uppenbarligen lagt över ansvaret på P, om uppgiften stämmer alltså. Kanske vill man inte handskas med fallet mer än nödvändigt, och varför Mr P inte stämt TV4 kan man ju undra över...

Det säger en hel del om både polisen och Mr P, inte så konstigt att det ser ut som det gör med andra ord... två parter som inget hellre vill än att fallet tystas ner och glöms för evigt.
Citera
2016-11-11, 23:57
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Jag skulle behöva tidningslänkarna i början av tråden. Håller på att skriva ned alla namn på alla inblandade i den ursprungliga utredningen.

Har jag tur kanske jag kan nysta i saker medan jag är i Kramfors.
Citera
2016-11-12, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Det är nog inte lätt att konstatera om någon är psykopat åtminstone inte efter en kortare period. Tror säkert att en psykopat kan framstå som empatisk men det är inte äkta empati. Det är inte lätt och säkert finns det olika grader där vissa kanske bär på egenskaperna utan att det ,märks speciellt väl

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det säger en hel del om både polisen och Mr P, inte så konstigt att det ser ut som det gör med andra ord... två parter som inget hellre vill än att fallet tystas ner och glöms för evigt.

Jag hoppas verkligen inte att detta stämmer men man har slutat att förvåna sig när det gäller detta fall. Tyvärr är det alltför ofta att dessa stolpskott till utredare går på minor och fastnar och det börjar gå prestige i det hela. Som sagt jag hoppas inte att det ska behöva vara på det viset.....men jag är skeptisk.
Citera
2016-11-12, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Jag skulle behöva tidningslänkarna i början av tråden. Håller på att skriva ned alla namn på alla inblandade i den ursprungliga utredningen.

Har jag tur kanske jag kan nysta i saker medan jag är i Kramfors.

Några utredare nämns här, bla Susanne Bergman, Johnny Karlsson men de var från rikskrim.

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/dator_zpsmf6y3t7v.jpg.html

Polismästare och förundersökningsledare Ulf Berntsen var ansiktet utåt, tillsammans med Gunnar Nilsson. Lennart Lindelow var åklagare ett tag.
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-12 kl. 00:11.
Citera
2016-11-12, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja jag såg Cold Case programmet 2005 och som jag minns det nämndes "cykelmannen" eftersom han under så pass lång tid hade varit huvudmisstänkt. Sen har jag även för mig att man helt kort tog upp den här resande försäljaren som är ett gammalt tips från någon privatperson som har levt kvar (det var inget märkvärdigt, mer än att det var en försäljare på cykel...) och givetvis vädjade man avslutningsvis till allmänheten om tips. Men jag har då aldrig hört talas om att någon "pojkvän" ska ha varit misstänkt för detta mord och ändå har jag följt fallet genom åren och varit intresserad av det, men dock inte fördjupat mig i det tidigare. Nej faktum är att det här som Bosse och Mark kom upp med i Svenska fall för FBI var oerhört viktigt för detta case och tack vare det programmet kanske detta fall till slut äntligen kan klaras upp. Jag förstår att det kan finnas ett hat i tråden mot Bosse och Mark i synnerhet om man är insyltad men även om man är bitter och söker konflikter bara för konfliktens egen skull och dessa människor finns, tro mig. Vissa stör sig på sättet hur programmet och avsnitten läggs upp vilket är helt ok för det är endast en smaksak. I slutändan kan ändå ingen slå dessa herrar på fingrarna och beskylla dom för att vara inkompetenta och "snutskådisar", vi talar om två mycket kompententa mordutredare och jag kan efter dom 3 första avsnitten endast konstatera att dom har haft alla rätt, 3-0 till Bosse och Mark och jag hoppas innerligt att samtliga mördare i dessa tre fall kommer att lagföras och att rättvisa slutligen skipas.

Minns du vad som diskuterades om fallet på Svenskamord innan den sidan gick i graven?
Citera
2016-11-12, 00:11
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Några utredare nämns här, bla Susanne Bergman, Johnny Karlsson men de var från rikskrim.

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/dator_zpsmf6y3t7v.jpg.html

Polismästare Berntsen var ansiktet utåt, tillsammans med Gunnar Nilsson.

Har vi namnet på Stures advokat? Lever advokaten idag?
Citera
2016-11-12, 00:21
Medlem
Citat:

Advokaten var Peter Krauklis, han verkar vid liv.

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/krauklis_zps7pq7iwhh.jpg.html
Citera
2016-11-12, 00:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Minns du vad som diskuterades om fallet på Svenskamord innan den sidan gick i graven?

Nej tyvärr, jag vet ingenting om det, läste om många fall där men aldrig om just Eva-mordet.
Citera
2016-11-12, 00:46
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Jättebra initiativ, säkert finns det mer om PAJ i artiklar.

Sture var ostraffad men hade en historik av att tala med okända kvinnor, på en presskonferens berättade polisen att flickor och kvinnor antastats i Kramfors, men jag tror det rörde sig om flera olika gärningsmän.

Det borde också skrivits om i lokalpressen? Då är det kanske värt att titta på artiklar INNAN Eva-mordet också?
Citera
2016-11-12, 00:48
Medlem
TeddyoFreddy1s avatar
Citat:

Kan Sture vara den man som bor på frånövägen, född -47? Han kanske kan vara intressant att prata med?
Citera
2016-11-12, 00:51
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyoFreddy1
Kan Sture vara den man som bor på frånövägen, född -47? Han kanske kan vara intressant att prata med?

Om det är möjligt skulle jag vilja prata med honom ja.

Men jag skulle inte vilja tränga mig på emot hans vilja. Han har haft nog med terror från polis och allmänhet under sitt liv!
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-11-12 kl. 00:53.
Citera
2016-11-12, 00:54
Medlem
Citat:
Det borde också skrivits om i lokalpressen? Då är det kanske värt att titta på artiklar INNAN Eva-mordet också?

Det är inte säkert att polisen släppt all information till pressen men kanske..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in