2016-11-11, 21:23
Medlem
Vafan vad alla ska gå lös med elakheter om att hon är tjock!? Samma personer som tycker hon är dum i huvudet för att hon hetsar upp sig för gymmets reaktion blir helt galna för att hon är tjock?

Kan man inte se en bild på en mullig tjej utan att behöva spy galla har man riktiga problem.

Jag tycker det var jävligt fånigt att ringa svt och gnälla över en sån skitgrej. Men å andra sidan, vem fan bryr sig om nån tränar i top på gymmet. Är väl nån i personalen som haft en dålig dag eller hyst agg mot henne av nån annan anledning.
Citera
2016-11-11, 21:42
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rankov
eller så är moa där för att spegla sig och sina tjockisbröst, inte träna. visst bränner man fett genom styrketräning.

lol nej det gör man inte. Självklart bränner man lite fett, eftersom det är en ständigt pågående process precis som lagring, men styrketräning förbrukar inte så mycket energi som man tror. Och oavsett så lagrar man fett om man äter mer energi än man gör av med.

Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Du snackar skit. Styrketräning ger en stark fettförbränning timmarna efter du inte är på gymmet. Dessutom betyder mer muskler = mer fettförbränning (genom ökad kaloriförbrukning).

Styrketränar man utan att äta som en gris så kommer en normal människa förlora fett och få mer muskler under denna process.

Mer muskler betyder inte mer fettförbränning, det betyder ökad metabolism, inte ökad beta-oxidation.

Beroende på hur hårt man tränar så är eftereffekterna kvar olika länge, men "efterbränningen" är verkligen inte så stor som du vill få det att låta som. Och fortfarande så gäller energi in och energi ut för att gå upp eller ner i vikt.
Citera
2016-11-11, 21:44
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icarusog
Man får väl träna som man vill kanske inte i trosor men det hon har på sig är väl mer än ok

Skulle kunna ha överseende med nakna kvinnor på mitt gym. Jag vill definitivt inte sexualisera eller kränka kvinnor. Ju mer lättklädd desto bättre.

Är jag verkligen ensam om att tycka så?
Citera
2016-11-11, 21:45
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rankov
varför är hon fet om hon tränat i fyra år?

Alla kvinnors mål med träningen är inte att bli så skelettliknande som möjligt!
Citera
2016-11-11, 21:50
Medlem
Wonds avatar
Usch vilka planet fitness fasoner
Citera
2016-11-11, 21:51
Medlem
Tochtlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Hon är fan inte fet. Killar som du har så snedvridna ideal så man blir mörkrädd.

OnT:
Jag tycker att om gymmet har sådana regler så har de det. Bara för att hon känner sig kränkt innebär det inte att hon har rätt.
Ja, hon är ju knappast smal.

Något säger mig att Moa inte tränar i dessa kläder hela tiden.
Citera
2016-11-11, 21:52
Medlem
Limhamns avatar
Storm i ett vattenglas. Klä på dig eller byt gym och framförallt, sluta gnäll.
Citera
2016-11-11, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Mer muskler betyder inte mer fettförbränning, det betyder ökad metabolism, inte ökad beta-oxidation.

Beroende på hur hårt man tränar så är eftereffekterna kvar olika länge, men "efterbränningen" är verkligen inte så stor som du vill få det att låta som. Och fortfarande så gäller energi in och energi ut för att gå upp eller ner i vikt.

Precis. Hon har helt enkelt käkat en jävla massa mat för sådär ser man inte ut efter 4 års gymmande på kaloribalans. Hon är ju nästintill fet.
Citera
2016-11-11, 22:10
Medlem
Är det bara jag som tycker ju färre kläder desto bättre.
Citera
2016-11-11, 22:19
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
För att styrketräning har minimal påverkan på fettförbränning etc. Träning bygger muskler, bränna fett gör man genom att äta mindre energi än man gör av med.
Om man går runt med mer muskler så bränner man mer fett, styrketräning är ett jättebra sätt att gå ner i vikt på.
Citera
2016-11-11, 22:34
Medlem
Såg att fler gym kan ha sådana regler, ej sporttopp. Då av hygieniska skäl.
Men hon har en poäng i, att det är motsägelsefullt om de visar att folk tränar i sporttopp i reklamen.
Citera
2016-11-11, 22:38
Medlem
Vilket jävla larv. är det någon anpassning till islam igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in