2016-11-11, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja det är ju inte vidare livat på Pers gård. Men tror du det kan bli så illa att alla lämnar gården som hos Thomas 2010?? Får en känsla av att Per kanske skulle behövt tala ut om saker med en kurator eller psykolog innan han var med i programmet. Det är ju nåt som tynger honom och han sa ju själv att han skulle behöva en hjärnskrynklare.

Det känns som att han varit med om något som tynger honom. Hoppas ändå att han träffar någon för jag tycker han verkar vara en väldigt snäll och trevlig person. Har svårt att tänka mig att alla skulle lämna gården och att han skulle bli ensam kvar. Ibland kan man behöva bearbeta tidigare händelser för att kunna gå vidare i livet och inte riskera att fastna i det som varit. Det kan också vara så att han behöver hjälp med att våga säga nej och på så sätt bli mer sann mot sig själv.
Citera
2016-11-11, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Precis vad jag tänkte. Han har aldrig varit van att få någon som helst uppmärksamhet och nu när han får det börjar han bli självgod på ett väldigt oattraktivt sätt. När han frågade det där var det bara att gömma sig bakom skämskudden.

Blir ju så när man tar med dessa unga och barnsliga bönder. Erik har enligt mig både en barnslig och dryg personlighet. I liket med Pontus från förra året verkar det stigit honom åt huvudet med alla brev och uppmärksamheten.
Citera
2016-11-11, 13:18
Medlem
Citat:
Tror hon har svårare när det kommer till djupare saker. Sen vet man ju inte heller hur hos ser på män som har nära till tårar eller sina känslor på det stora hela. Per verkar ju vara en man med en del sorg i sig och tror lätt han skulle kunna gråta inför sin kvinna, frågan är väl då ifall han fortfarande skulle vara en riktig man i Annelies ögon??!

Jag har fått intrycket av Annelie att hon tar väldigt lätt på saker och ting, hon skämtar bort det mesta och oroar sig sällan. Det är ju bra att man kan vara lättsam och se positivt på tillvaron men det känns som hon saknar djup. Det blir lätt väldigt ytligt om man bara skojar och kör på och aldrig stannar upp och känner efter.
Citera
2016-11-11, 13:20
Medlem
Citat:
Blir ju så när man tar med dessa unga och barnsliga bönder. Erik har enligt mig både en barnslig och dryg personlighet. I liket med Pontus från förra året verkar det stigit honom åt huvudet med alla brev och uppmärksamheten.

Ja, det blir väl lätt så om man inte är van att få uppmärksamhet och så plötsligt hamnar man i centrum och blir utvald. Erik känns rätt barnslig och lite omogen så jag har svårt att se att det blir något seriöst förhållande för hans del.
Citera
2016-11-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det känns som att han varit med om något som tynger honom. Hoppas ändå att han träffar någon för jag tycker han verkar vara en väldigt snäll och trevlig person. Har svårt att tänka mig att alla skulle lämna gården och att han skulle bli ensam kvar. Ibland kan man behöva bearbeta tidigare händelser för att kunna gå vidare i livet och inte riskera att fastna i det som varit. Det kan också vara så att han behöver hjälp med att våga säga nej och på så sätt bli mer sann mot sig själv.

Ja jag vill väldigt gärna få se Per genuint lycklig med någon när Linda gör sitt återbesök på hösten, för han är ingen dålig person. Men han kanske borde se lite mera på vad kvinnorna vill ha. Sa inte hon som åkte att hon hade andra krav på en man, förväntade sig mera uppvaktning och liknande. Ja han skulle nog behöva lite peppning när det gäller att säga nej. Nej på nåt sätt känns det ju som de 3 som är kvar kommer stanna, Carola är ju intresserad och vill att de andra ska åka därifrån, Annette kunde man ju se att hon gillade Per i onsdags och Annelie lär ju hålla sig kvar med näbbar och klor då hon själv sa att hon tycker Per är en underbar man.
Citera
2016-11-11, 13:24
Medlem
Citat:
Jag har fått intrycket av Annelie att hon tar väldigt lätt på saker och ting, hon skämtar bort det mesta och oroar sig sällan. Det är ju bra att man kan vara lättsam och se positivt på tillvaron men det känns som hon saknar djup. Det blir lätt väldigt ytligt om man bara skojar och kör på och aldrig stannar upp och känner efter.

Nej precis, man ska ju kunna ta lätt på saker men man måste ju även kunna ha ett inre djup och kunna tala allvarligt om saker. En partner som bara skojar bort allt blir nog ganska svår att leva med då livet innehåller tunga saker också som inte kan gå bort med humor och skoj.
Citera
2016-11-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ja, det blir väl lätt så om man inte är van att få uppmärksamhet och så plötsligt hamnar man i centrum och blir utvald. Erik känns rätt barnslig och lite omogen så jag har svårt att se att det blir något seriöst förhållande för hans del.

Ja jag tror främst de yngre bönderna resonerar som så att "nu har jag fått massor med brev, jag är en underbar, sexig kille som hundratals tjejer vill ha. Dessa kommer till min gård och är naturligtvis beredda att göra allt för mig och jag kan vara hur barnslig jag vill för dessa vill ha mig iaf".

Det är ju inte helt så, tjejerna ska ju också VILJA välja bonden och då krävs det ju lite engagemang från bondens håll med.
Citera
2016-11-11, 14:08
Medlem
Citat:

De är så unga, då blir det svårt att hantera alla dessa beundrarinnor som dyker upp. De är väl för unga också att se genom/bakom utseendet, faller bara för stora ****** ungefär! Men synd att det stiger dom i huvudet, att de blir dryga. Usch!
Citera
2016-11-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ja jag tror främst de yngre bönderna resonerar som så att "nu har jag fått massor med brev, jag är en underbar, sexig kille som hundratals tjejer vill ha. Dessa kommer till min gård och är naturligtvis beredda att göra allt för mig och jag kan vara hur barnslig jag vill för dessa vill ha mig iaf".

Det är ju inte helt så, tjejerna ska ju också VILJA välja bonden och då krävs det ju lite engagemang från bondens håll med.

Ibland känns det som att bönderna inte tänker på att valet ska vara ömsesidigt. Det är som att tror att de kan bete sig lite hur som eftersom dem utvalda är intresserade oavsett. Så är det ju inte riktigt, om man tar allt för givet och inte själv anstränger sig är ju risken att man förblir ensam.
Citera
2016-11-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
De är så unga, då blir det svårt att hantera alla dessa beundrarinnor som dyker upp. De är väl för unga också att se genom/bakom utseendet, faller bara för stora ****** ungefär! Men synd att det stiger dom i huvudet, att de blir dryga. Usch!

Det visar ju bara att de är för unga för att vara med i BSF. De är inte redo helt enkelt och borde inte medverka i programmet med tv4 har ju hakat upp sig på att det varje år ska vara med en ung bonde.
Citera
2016-11-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ja jag vill väldigt gärna få se Per genuint lycklig med någon när Linda gör sitt återbesök på hösten, för han är ingen dålig person. Men han kanske borde se lite mera på vad kvinnorna vill ha. Sa inte hon som åkte att hon hade andra krav på en man, förväntade sig mera uppvaktning och liknande. Ja han skulle nog behöva lite peppning när det gäller att säga nej. Nej på nåt sätt känns det ju som de 3 som är kvar kommer stanna, Carola är ju intresserad och vill att de andra ska åka därifrån, Annette kunde man ju se att hon gillade Per i onsdags och Annelie lär ju hålla sig kvar med näbbar och klor då hon själv sa att hon tycker Per är en underbar man.

Tror du att Annelie är seriöst intresserad av Per? Eller vill hon enbart vara med i tv? Känns som det är svårt att få någon bild av henne. Hon verkar så flamsig hela tiden, helt utan djup. Det verkar som hon tror att man kan skämta om allt, att livet blir så mycket lättare om man aldrig är allvarlig men livet ser ju inte ut så. Ibland är det jobbigt och det händer svåra saker och då blir det fel om man bara skrattar bort allting.
Citera
2016-11-11, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina

Ja ju yngre man är desto mer går man väl enbart efter ytan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in