Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-11, 21:17
Avstängd
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
DT är populist.
Det behövs fler som honom i dagens förljugna samhälle..
För 1 år sen skrev jag att han kommer bli USA: s president..
Faan va skit jag fick..
Men han kommer vinna!!
Trots att svensk media kontinuerligt bespottat honom..
Bra det! Go Trump Go!!

Kom ni ihåg var ni läste det först 17/7...?? 😁✌👍👍
Senast redigerad av Hemi57 2016-11-11 kl. 21:18. Anledning: Saknas ord
2016-11-11, 21:20
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Men skärp dig nu Ola, det räcker att du gjort bort dig ett flertal gånger tidigare. Du sa för 5 dagar sedan att du skulle "mobba" oss Trump supportrar när vi hade förlorat. Kan du inte bara göra oss alla en tjänst och hålla ditt okunniga snack någon annanstans eller åtminstonde se till att höja din nivå.

Att du inte tycker du själv är pinsam efter hur du agerat och hur självsäker du varit på Clintonseger och hånat oss alla?

Trump har vunnit. Nu får vi vänta och se hur det går med allt. Jag är definitivt hoppfull. Tiden får utvisa hur det går. Innan dess tycker jag du gör rätt i att sluta spekulera om alla möjliga konstiga scenarion i ditt huvud där Trump kan vara alla olika epitet.

Som jag skrivit tidigare: Jag kommer inte längre lita på opinionsundersökningar, speciellt inte när det gäller någon viktig fråga.

Och ja, du har rätt, vi får vänta och se. Om högst ett halvår, eller kanske redan den 20 januari 2017, så får vi säkert svar på många av våra frågor. Men detta är flashback och jag förbehåller mig rätten att spekulera hur mycket jag vill.
2016-11-11, 21:20
Medlem
naturtvåls avatar
Här är det en MSM-representant som analyserar sina och hans kollegors stora bidrag till Trumps seger...

http://www.liveleak.com/view?i=b76_1478886641
2016-11-11, 21:23
Avslutad
Kan inte påstå att jag känner förtroende för Trump, faktiskt känns han som en motbjudande person men ändå typ 100 gånger bättre än Hillary.

Hans valseger var verkligen en pungspark på etablissemanget och det känns bra.

Brexit, Trump, Front National 2017 och SD 2018!
2016-11-11, 21:30
Medlem
Newt Gingrich
Rudy Giuliani,
Steven Mnuchin
Steve Bannon
Sarah Palin

Låt oss säga så här att Trump inte precis planerar att vinna 2020. Lär sluta med en katastrof om han tar de här människorna.

Ganska pinsamt att han inte kan hitta andra människor, utan tar de som är mest hatade out of date.

Regel nummer ett inom politik välja aldrig människor som kommer att säga ja till dig 99% av gångerna, eftersom du då kommer att göra misstag.
Senast redigerad av seeeg321 2016-11-11 kl. 21:32.
2016-11-11, 21:31
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Här är det en MSM-representant som analyserar sina och hans kollegors stora bidrag till Trumps seger...

http://www.liveleak.com/view?i=b76_1478886641
Jonathan Pie är en satirisk karaktär spelad av Tom Walker. Han burkar dock ha en jävligt bra poäng i sina "reportage"
2016-11-11, 21:35
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Kom ni ihåg var ni läste det först..?? 😁✌👍👍

Om det stämmer så är det väldigt bra. Själv fattade jag det inte förrän veckan före.

Jag hade en gräsänklingsvecka, pillade i mig champagne - ok alla förstår att det egentligen var ett ton nödraketer - men allt jag kunde få fram på datorn tydde på att Trump skulle vinna.

Den avgörande faktorn för mig var tv4s pundit som visade att Trumps chanser var riktigt bra, efter det kollade jag på flera av Trumps valmöten, och förstod att mängder av människor slöt upp kring något som inte alls är rasism utan ett bra liv för medelamerikanen.

Det han sade var förstås väldigt populistiskt och enkelt, men det gick hem, och kanske därför. Återstår att se hur han kan vara som president.
2016-11-11, 21:39
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Newt Gingrich
Rudy Giuliani,
Steven Mnuchin
Steve Bannon
Sarah Palin

Låt oss säga så här att Trump inte precis planerar att vinna 2020. Lär sluta med en katastrof om han tar de här människorna.

Ganska pinsamt att han inte kan hitta andra människor, utan tar de som är mest hatade out of date.

Regel nummer ett inom politik välja aldrig människor som kommer att säga ja till dig 99% av gångerna, eftersom du då kommer att göra misstag.

Håller inte riktigt med dig här, visst Palin kanske inte är vassaste kniven i lådan men vetefan om hon får en plats i administrationen, inte i kabinettet (ministerposterna) iaf!

Men Giuliani är väldigt älskad av många. Han kallades ju tillochmed USA:s Borgmästare efter 9/11 attackerna osv.

Bannon är älskad av de konservativa och ha någon konservativ som verkligen kan tala och föra sig i det publika rummet inför media är alltid bra.

Sedan övriga: Carsons, Sessions möjligtvis Trey Gowdy eller Jeanine Pirro som Attorney General etc. är ju grymma namn som alla har fötterna på jorden och inte massa "etablissemangs-folk"!
2016-11-11, 21:55
Medlem
Rois avatar
Guiliani är perfekt för en Law&Order administration.
2016-11-11, 22:06
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Intressanta synpunkter. Låt oss hoppas att du har rätt.

Det är kanske inte tillfällighet att Trumps far uppfostrade honom till att bli en " killer" och hans mor uppfostrade honom vad gäller skådespeleri.

Han håller oss alla i ovisshet om vad som var/är skådespel och vad som var/är verklighet.

Det enda vi kan vara helt säkra på är:

Han är en maktmänniska
Han är en skådespelare
ovisshet är ett av hans starkaste vapen

I detta påminner han om Putler.
Men åt vilket håll han kommer att gå är, förstås, ovisst.
Om han bara ville ha makt skulle inte hans huvudfråga vara att bygga en vägg mot Mexico. Om du vill kalla hans kärlek för sitt folk för fascism så gärna för mig
2016-11-11, 22:09
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Kom ni ihåg var ni läste det först 17/7...?? 😁✌👍👍

Jäkligt bra

Jag tror säkert Trump klarar av jobbet. Det är det som är det fina med USA. Vem som helst med pengar kan försöka få åt sig rollen som president. Bush fördel var att hans far varit president

Det blir i alla fall intressant att följa Trump. Folket kan alltid sparka ut gubben vid ett omval, you fired. Trumps väg till makten väcker säkert flera trust fund babies.

Ser man till Obama svek han sitt löfte direkt om att amerikanska trupper ska ut ur Irak.
2016-11-11, 22:18
Medlem
cerealtubemans avatar
När blev familjen Trump egentligen rik och på vad? Någon började bygga förmögenheten. Om det var Trumps farfar eller generationer längre tillbaks.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in