Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-11, 22:20
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Newt Gingrich
Rudy Giuliani,
Steven Mnuchin
Steve Bannon
Sarah Palin

Låt oss säga så här att Trump inte precis planerar att vinna 2020. Lär sluta med en katastrof om han tar de här människorna.

Ganska pinsamt att han inte kan hitta andra människor, utan tar de som är mest hatade out of date.

Regel nummer ett inom politik välja aldrig människor som kommer att säga ja till dig 99% av gångerna, eftersom du då kommer att göra misstag.

Ja, fy fan. Vi får heller inte glömma krigshetsarna McCain och John Bolton. Det finns säkert många inom det republikanska partiet som vi ha med dessa idioter i administrationen så att USA fortsätter bedriva en militaristisk utrikespolitik. Problemet är att Newt Gingrich, Rudy Giuliani och Sarah Palin var tidiga Trump-supportrar vilket underlättade för Trump att nå ut till vissa delar av den republikanska väljarbasen, inte minst den kristna högern. Han är alltså skyldig dem något, vilket inte bådar gott. Mike Pence har jag inga direkta synpunkter på, jag vet för lite om honom. Hans största problem är att han verkar rätt hökaktig.

Någon som det spekulerats om är Michael Flynn som verkar vara ganska vettig för att vara republikan.
2016-11-11, 22:28
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Newt Gingrich
Rudy Giuliani,
Steven Mnuchin
Steve Bannon
Sarah Palin

Låt oss säga så här att Trump inte precis planerar att vinna 2020. Lär sluta med en katastrof om han tar de här människorna.

Ganska pinsamt att han inte kan hitta andra människor, utan tar de som är mest hatade out of date.

Regel nummer ett inom politik välja aldrig människor som kommer att säga ja till dig 99% av gångerna, eftersom du då kommer att göra misstag.

Sarah Palin... inte den godaste dadeln i Paradiset.

Ska vi anta att Sarah Palin blir USA's första kvinnliga president?

De övriga får bära Palin hela vägen. Det kommer bli uppförsbacke också orsakad av vänstertokar och kaosfolk.

Senast redigerad av SituationReport 2016-11-11 kl. 22:32.
2016-11-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
När blev familjen Trump egentligen rik och på vad? Någon började bygga förmögenheten. Om det var Trumps farfar eller generationer längre tillbaks.

Trumps far var det, han byggde bostäder till soldater som kom hem från andra världskriget om jag inte minns fel.
2016-11-11, 22:33
Medlem
Han.Jelins avatar
Mike Pence tillhör också den djupt religiösa kristna extremisthögern som är farlig. Jag hoppas att Trump kör sitt eget race och förstår att han inte är skyldig republikanska topp-politiker någonting. Jag hoppas han var genuin med sina löften och är beredd att köra över även republikanerna och att han väljer sin egen administration som är lojal mot honom.
2016-11-11, 22:38
Medlem
Stämmer det att han betalde för att slippa sin värnplikt? jag hittar inget om det på wikipedia.
2016-11-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Trumps far var det, han byggde bostäder till soldater som kom hem från andra världskriget om jag inte minns fel.

Nej det var Donalds farfar. Han tjänade pengarna bl.a. på bordellverksamhet.
2016-11-11, 22:48
Medlem
Många trodde att Trump skulle bi något nytt och fräscht i amerikans politik. Bort med det gamla korrupta gardet och in med något nytt och jungfruligt.

Sedan får man se vilka som skal sitta i den "nya" regeringen. John Bolton, Sarah Palin, Rudy Giulliani med flera. Ett skräckkabinett med idel gamla hökar. Jag hoppas inte detta är sant. I annat fall visar det ju att han inte alls har för avsikt att rensa upp i träsket. I stället pumpar han in mer dynga.
2016-11-11, 22:48
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2

Trump's whorehouse!

Inte så konstigt att det blev som det blev då.
2016-11-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Många trodde att Trump skulle bi något nytt och fräscht i amerikans politik. Bort med det gamla korrupta gardet och in med något nytt och jungfruligt.

Sedan får man se vilka som skal sitta i den "nya" regeringen. John Bolton, Sarah Palin, Rudy Giulliani med flera. Ett skräckkabinett med idel gamla hökar. Jag hoppas inte detta är sant. I annat fall visar det ju att han inte alls har för avsikt att rensa upp i träsket. I stället pumpar han in mer dynga.

Bara att gratulera Trump lyckades grundlura sina väljare. Nu blir det kabinettsposter efter lojalitet till Donald.
2016-11-11, 22:54
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Han.Jelin skrev

Mike Pence tillhör också den djupt religiösa kristna extremisthögern som är farlig. Jag hoppas att Trump kör sitt eget race och förstår att han inte är skyldig republikanska topp-politiker någonting. Jag hoppas han var genuin med sina löften och är beredd att köra över även republikanerna och att han väljer sin egen administration som är lojal mot honom.

Pence har tagit över, från Christie, att leda Donald Trumps transition team:

http://edition.cnn.com/2016/11/11/politics/pence-will-lead-trump-transition/index.html?adkey=bn

Hoppas att dom plockar Ted Cruz till SCOTUS.

2016-11-11, 22:55
Medlem
Citat:

Ja ser man på. Hela släkten Trump verkar väldigt kapabla.

Citat:
Bara att gratulera Trump lyckades grundlura sina väljare. Nu blir det kabinettsposter efter lojalitet till Donald.

Hold your horses, han har ju inte ens blivit invigd än så det är på tok för tidigt att deklarera att han har lurat sina väljare.
2016-11-11, 23:00
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Är dessa spikade eller? Vad hände med Trey goudy?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in