2016-11-11, 15:27
Medlem
Fred Friendlys avatar
Alex lämnar Bajen. Var aldrig särskilt delaktig i spelet och tappade näsan för mål i somras. Spelade upp sig när han lirade med Romulo men känns ok att han lämnar.

Bästa nyförvärvet vore en ny sportchef. HerreLOL förlänga med Batan? Och Hjelmbergs så kallade fotbollsresor till Ghana (läs knullresor) mynnar ju inte ut i så mycket. Jag vet att Aidoo kom därifrån och skriver med viss bitterljuv underton men Patrick Mörk har ju intervjuer uttryckt att det bara är AIK som scoutar Ghana kontinuerligt. Nog borde vi ha fått fler spelare. Senegaleserna säger någon... ofori, banguras svarar jag. Och så litet Nyasha... fan vad jag önskar att Jingblad försvinner från oss.
2016-11-11, 15:52
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gzola
Och nyss offentliggjordes Dyer till Elfsborg av ÖFK. Dessutom lämnar Walid Atta, Andrew Stadler och Hampus Nilsson går tillbaka till DIF efter lånet.

Å andra sidan har Fouad Bachirou (som skadefri platsar i valfritt topplag) förlängt sitt kontrakt med 3 år.

Segt om Bachirou gjorde det innan alla andra spelarna drog och vaknade upp idag och bara "vad i helvete, jag trodde vi alla skulle stanna."

Förövrigt lite oroande att ingen information i Omarsson-frågan kommit ännu, enligt vad det sades skulle ett beslut/besked lämnas i onsdags. Nu är det fredag och ingenting.

Tisdag nu nästa vecka är den 15:e, då går vår köpoption ut.
2016-11-11, 15:52
Medlem
Inte bara Taylor som ska på provspel hos AIK. Även Riski är med på listan. Avd: provspel
2016-11-11, 15:53
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eriks86
Inte bara Taylor som ska på provspel hos AIK. Även Riski är med på listan. AIK Soumi Stockholm

Riku Riski?

2016-11-11, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Alex lämnar Bajen. Var aldrig särskilt delaktig i spelet och tappade näsan för mål i somras. Spelade upp sig när han lirade med Romulo men känns ok att han lämnar.

Bästa nyförvärvet vore en ny sportchef. HerreLOL förlänga med Batan? Och Hjelmbergs så kallade fotbollsresor till Ghana (läs knullresor) mynnar ju inte ut i så mycket. Jag vet att Aidoo kom därifrån och skriver med viss bitterljuv underton men Patrick Mörk har ju intervjuer uttryckt att det bara är AIK som scoutar Ghana kontinuerligt. Nog borde vi ha fått fler spelare. Senegaleserna säger någon... ofori, banguras svarar jag. Och så litet Nyasha... fan vad jag önskar att Jingblad försvinner från oss.

Håller med dig, in med en riktig målspruta, behåll backlinjen med Aidoo, Bosse, Birkir och Mats. Vore jäkligt skönt att bli av med magyar och Sätra, dom håller inte ens i superettan.
Bort med grin nanne och Jingbladh.
Man får be till högre makter att Petter får vara frisk, vore enormt kul.
2016-11-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eriks86
Inte bara Taylor som ska på provspel hos AIK. Även Riski är med på listan. Avd: provspel

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Riku Riski?

Roope
2016-11-11, 19:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Ryktena säger 80-150 miljoner för Isak. Let that sink in.

Som tidigare nämnt är man inte avundsjuk på Björn Wesström, blir det inte nivåerna det spekuleras om lär det bli en skitstorm han aldrig vart med om.
2016-11-11, 19:45
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Som tidigare nämnt är man inte avundsjuk på Björn Wesström, blir det inte nivåerna det spekuleras om lär det bli en skitstorm han aldrig vart med om.

Man måste nog sälja nu för att få de summorna. Inte mycket som kan öka de summorna ytterligare känns det som, en skada eller sämre prestation nästa år och summan kan vara nere på 40-60 istället.

Hoppas bara Isak väljer smart och föredrar 1 års lån tillbaka till er framför att sitta på någon bänk.

Är det några "mindre" klubbar eller är den minsta i sammanhanget typ Dortmund och Liverpool som nämnts?
2016-11-11, 19:50
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Vet att det blir svårt och nästan omöjligt, men tror nog att ni ska försöka undvika läsa tidningarna här. Fram tills hans säljs kommer ryktena, skitsnacket och skvallret eskalera.

Idag var det ju lite motsägelsefulla artiklar om honom, en om Juventus och att prislappen skulle vara 150 och sedan en om Napoli och då skulle prislappen helt plötsligt vara 80.
2016-11-11, 19:52
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Man måste nog sälja nu för att få de summorna. Inte mycket som kan öka de summorna ytterligare känns det som, en skada eller sämre prestation nästa år och summan kan vara nere på 40-60 istället.

Hoppas bara Isak väljer smart och föredrar 1 års lån tillbaka till er framför att sitta på någon bänk.
Inget mig emot förutsatt att vi slår Zlatan-rekordet, gillar naturligtvis Isak som fan både som person och som spelare men för dessa pengar är det sälj, sälj & sälj! som gäller, som det ser ut nu är det såklart ytterst tveksamt om han spelar i AIK 2017.

Isak är en kille med fötterna på jorden, ser inte att gått på hypen av sig själv ett dugg och bara det är beundransvärt.
Citat:
Är det några "mindre" klubbar eller är den minsta i sammanhanget typ Dortmund och Liverpool som nämnts?
Ptja läste precis att Napoli är villiga att lägga 80 miljoner kr, i sammanhanget är det en liten klubb (ganska svårt att ta in).
2016-11-11, 19:54
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Inget mig emot förutsatt att vi slår Zlatan-rekordet, gillar naturligtvis Isak som fan både som person och som spelare men för dessa pengar är det sälj, sälj & sälj! som gäller, som det ser ut nu är det såklart ytterst tveksamt om han spelar i AIK 2017.

Isak är en kille med fötterna på jorden, ser inte att gått på hypen av sig själv ett dugg och bara det är beundransvärt.

Ptja läste precis att Napoli är villiga att lägga 80 miljoner kr, i sammanhanget är det en liten klubb (ganska svårt att ta in).

Ja, det är ju en hyfsad storlek på klubbarna om Napoli är bland de mindre haha.

Stört ändå. Hoppas det går bra för Isak framförallt, men hoppas någon klubb lurar Wesström på alla pengar.
2016-11-12, 12:16
Avslutad
Och nu vill Peking ha Gravius.. Om BW släpper Gravius då får han avgå. Sådan talang som Gravius ska ej släppas till konkurrent. Ge Gravius mer speltid och förläng kontraktet.. Ishizakis ersättare i mina ögon

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in