2016-11-10, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Bisarrt att Giovinco fyller 30 om två månader. Hur fan gick det till? Den evige talangen...
...
På tal om evigt ung.

Del Piero fyllde 42 igår. Bilden, med texten var är min boll?:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14993528_10153866803061227_23200729270428377_n.jpg ?oh=c1ae9daa78d33ec53431fec99f3632d9&oe=588802FF

Och jag måste lyfta fram detta foto. Zidane tillsammans med Del Piero och hans fru. Stannar till en sen kväll på en mack för att äta någonstans mellan Milano och Torino. Vackert med världsstjärnor i en fullständigt vardaglig situation:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14925787_1670386899958315_5791053112462116514_n.jp g?oh=71ed826ce9daef4e000bf4cfaf96e12e&oe=588B4F5D
Citera
2016-11-10, 20:47
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
På tal om evigt ung.

Del Piero fyllde 42 igår. Bilden, med texten var är min boll?:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14993528_10153866803061227_23200729270428377_n.jpg ?oh=c1ae9daa78d33ec53431fec99f3632d9&oe=588802FF

Och jag måste lyfta fram detta foto. Zidane tillsammans med Del Piero och hans fru. Stannar till en sen kväll på en mack för att äta någonstans mellan Milano och Torino. Vackert med världsstjärnor i en fullständigt vardaglig situation:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14925787_1670386899958315_5791053112462116514_n.jp g?oh=71ed826ce9daef4e000bf4cfaf96e12e&oe=588B4F5D
Jag måste säga att del piero är den italienska spelare som åldrats sämst av de jag kan komma på. Från vm 2002 till när juventus gick upp till serie a igen åldrades han 10 år utseendemässigt.
Citera
2016-11-10, 20:53
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Så idag gav äntligen staden Cagliari ett klartecken till den nya arenan. Blir den fjärde privatägda arenan i Serie A efter Juventus, Udinese och Sassuolo.

UEFA 4 dvs får spela upp tom semifinal i CL, kostnad 65 miljoner euro, 21.000 platser under tak.

https://media.giphy.com/media/wekDyXYIOQrS0/giphy.gif

Cagliari Calcio betalar 10 miljoner euro, kommunen betalar rivningen av nuvarande arena och resten blir banker, byggare osv...

Jag anser att den är för liten och att det inte visar på tillräcklig ambition. Samtidigt så har man Juventus i tankarna, som jag också ansåg att den var för liten. Oavsett så verkar det nu äntligen bli av. Den resa som Cellino försökte starta för många år sedan. Om han hade fått sin vilja igenom hade Cagliari varit den i särklass första med en privatägd arena i Serie A.
Det viktiga är hur den ser ut på tv. Juventus arena och tele 2 ser stora och mäktiga ut i jämförelse med exempelvis Mff:s arena som ser ut som en gympasal. Man kan nog få 21 000 att se bra ut det också.
Citera
2016-11-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag måste säga att del piero är den italienska spelare som åldrats sämst av de jag kan komma på. Från vm 2002 till när juventus gick upp till serie a igen åldrades han 10 år utseendemässigt.

Nu vet jag att du sa italienska, men väljer att lyfta fram Adriano. Fotona är ett par år gamla och trots det är Adriano nu 34 år...

http://oltreuomo.com/wp-content/uploads/2014/01/Adriano-Leite-Ribeiro.jpg

http://www.todaysport.it/wp-content/uploads/2016/07/Coqc7eiVMAEAGkg.jpg
Citera
2016-11-11, 10:43
Medlem
Citat:
Så idag gav äntligen staden Cagliari ett klartecken till den nya arenan. Blir den fjärde privatägda arenan i Serie A efter Juventus, Udinese och Sassuolo.

UEFA 4 dvs får spela upp tom semifinal i CL, kostnad 65 miljoner euro, 21.000 platser under tak.

https://media.giphy.com/media/wekDyXYIOQrS0/giphy.gif

Cagliari Calcio betalar 10 miljoner euro, kommunen betalar rivningen av nuvarande arena och resten blir banker, byggare osv...

Jag anser att den är för liten och att det inte visar på tillräcklig ambition. Samtidigt så har man Juventus i tankarna, som jag också ansåg att den var för liten. Oavsett så verkar det nu äntligen bli av. Den resa som Cellino försökte starta för många år sedan. Om han hade fått sin vilja igenom hade Cagliari varit den i särklass första med en privatägd arena i Serie A.

Har haft för mycket att göra så jag har inte hunnit följa Cagliari.
Ja,jagvet,skämsstruten på mig.
Fan vad jag saknar Cellino.

En stadium på tjugotusen låter vettigt.
Sist jag var där så spelade de mot Atalanta.
Stod längst upp på mittsektionen och det var ett så kallt drag
så jag hade svårt att koncentrera mig på matchen.

Som tur var där en gubbe med sin fru sidan om mig.
Hade aldrig hört såna svordomar med humor innan.
Det värmde upp mig,skrattade så jag höll på att pissa på mig (mindre roligt).

Har fått för mig att Cellino kommer tillbaka.
Det är en jävla skillnad på en maialino och bacon.
Citera
2016-11-11, 15:44
Avstängd
Halloween2s avatar
Kul och se Dezko toppar skytteligan (med Ircardi) som är en annan favorit där nere.. Dezko som var så dålig förra säsongen? vad jag minns så sumpade han lägen som en stewie wonder hade satt. Nåväl diggade honom i city så kul att det går ann för honom.
Citera
2016-11-11, 15:53
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Kul och se Dezko toppar skytteligan (med Ircardi) som är en annan favorit där nere.. Dezko som var så dålig förra säsongen? vad jag minns så sumpade han lägen som en stewie wonder hade satt. Nåväl diggade honom i city så kul att det går ann för honom.

Tycker ändå Dzeko är kass, trots skytteligan. Målsumpare av rang och dålig med fötterna, men det finns ju inget bättre alternativ. Romas transferfönster på senare tid har varit usla.
Citera
2016-11-11, 15:56
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Han är fortfarande långt ifrån någon superanfallare. Hade Icardi spelat i Roma hade han utan tvekan gjort fem mål fler. Romas anfallsspel har flytit på bra senaste tiden. När det kommer en sämre period för Roma kommer Dzeko sjunka som en klumpig sten igen.
Citera
2016-11-11, 16:18
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Tycker ändå Dzeko är kass, trots skytteligan. Målsumpare av rang och dålig med fötterna, men det finns ju inget bättre alternativ. Romas transferfönster på senare tid har varit usla.

''imponerande'' att ändå gjort 10 strumpor även om han är dålig som du säger (tittar sällan på denna liga och ännu mindre på roma)

Citat:
Han är fortfarande långt ifrån någon superanfallare. Hade Icardi spelat i Roma hade han utan tvekan gjort fem mål fler. Romas anfallsspel har flytit på bra senaste tiden. När det kommer en sämre period för Roma kommer Dzeko sjunka som en klumpig sten igen.

Nej inte påstått att han är super bra heller, var dock en ''grym'' sub för några årsen i england.
Citera
2016-11-11, 17:50
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:

Håller med, Bacca/Kalinic/Jovetic/Immobile hade gjort det lika bra eller bättre.
Citera
2016-11-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Har haft för mycket att göra så jag har inte hunnit följa Cagliari.
Ja,jagvet,skämsstruten på mig.
Fan vad jag saknar Cellino.

En stadium på tjugotusen låter vettigt.
Sist jag var där så spelade de mot Atalanta.
Stod längst upp på mittsektionen och det var ett så kallt drag
så jag hade svårt att koncentrera mig på matchen.

Som tur var där en gubbe med sin fru sidan om mig.
Hade aldrig hört såna svordomar med humor innan.
Det värmde upp mig,skrattade så jag höll på att pissa på mig (mindre roligt).

Har fått för mig att Cellino kommer tillbaka.
Det är en jävla skillnad på en maialino och bacon.

Ha ha har varit mycket snack om att Cellino ska sälja Leeds och återvända till Calcio. Och han är bsaknad inte minst eftersom han är speciell med sin rebelliska natur där han älskar att stå på scenen med sin gitarr. Men om han återvänder blir det inte till Cagliari utan man snackar just nu om Brescia.

Buffa!
Citera
2016-11-11, 22:22
Medlem
Citat:
Även jag håller med om att Ambivalens_ inlägg var riktigt bra, och håller dessutom med om i princip allt angående innehållet. Även andra inlägg var starka. Kul att läsa och ta del av.

Gli Azzurri:

http://vivoazzurro.it/wp-content/uploads/2016/11/c-2-contenutogenerico-2534860-dettaglio-upiimagenewstop.jpg

Portieri: Buffon (Juventus), Perin (Genoa), Donnarumma (Milan)

Difensori: Astori (Fiorentina), Bonucci (Juventus), Rugani (Juventus), Zappacosta (Torino), Romagnoli (Milan), De Sciglio (Milan), Darmian (Manchester United), Antonelli (Milan)

Centrocampisti: De Rossi (Roma), Marchisio (Juventus), Verratti (Psg), Parolo (Lazio), Politano (Sassuolo), Bonaventura (Milan), Bernardeschi (Fiorentina), Candreva (Inter), Cataldi (Lazio)

Attaccanti: Eder (Inter), Sansone (Villarreal), Lapadula (Milan), Immobile (Lazio), Belotti (Torino), Insigne (Napoli), Pavoletti (Genoa), Zaza (West Ham)

Ett antal skadade spelare, inte minst på flera Juventus och Milan-spelare. Trots det har Milan flest spelare med i truppen, men att Juventus nog har flest i startelvan utan att dominera?

PROBABILE FORMAZIONE ITALIA (3-5-2): Buffon; Astori, Bonucci, Romagnoli; Candreva, Marchisio, De Rossi, Verratti, Darmian; Immobile, Belotti.

http://www.superscommesse.it/notizie/convocati_italia__la_formazione_della_nazionale_az zurra-1543.html

Annars har det varit mycket snack om att Ventura kanske vill satsa på 4-2-4 i framtiden.
...]

Dags att sluta spela med tre spelare i backlinjen. Dels för att de börjar bli gamla och därmed oftare skadade, men också att denna taktik att låta Bonucci vara en slags regista inte längre är nödvändig. Man har nu Verratti!

Dessutom på mittfältet Bernardeschi, Jorginho, Marchisio osv dvs spelskickliga spelare. Och nu börjar man se ett anfall bestående av Berardi, Belotti, Immobile, och El Shaarawy samt Insigne beroende på deras form. Dessutom skulle man kunna använda Giovinco eller kanske kanske Balotelli.

Mittfältet och anfallet ser oändligt mycket bättre ut än vad det gjort tidigare. Det kommer att bli bra.
Senast redigerad av Brille68 2016-11-11 kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in