2016-11-11, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av investigation
Det känns ovanligt segt i Bonde denna säsong, ingen som sticker ut, och tyvärr inte någon av bönderna jag riktigt känner för. Annars brukar man ju alltid känna att "åh, hoppas XX hittar nån." Som med Peter för några år sedan, blev så glad när han träffade Helene som han sedan gifte sig med. Den jag känner mest för är faktiskt Sigrid, hon känns mest genuin, även om hon här i tråden får massor av oförtjänt kritik.

Tyckte faktiskt lite synd om Andreas, den där Hanna verkade ju vara helt anal med tiden, tio minuter är väl inget att reta sig på. Sen känns hela han som "Leffe från landet" och det är väl inte så attraktivt. Men tjejen alltså, vilka nedåtgående mungipor, surtant! Å andra sidan, vilken man (eller kvinna för den delen) tar inte med ens en liten blomma när han är hembjuden på dejt till nån? Ocharmigt!

Samma här. När årets bönder presenterades trodde jag att Per skulle bli en bonde jag höll tummarna för men jag hade fel. Han har bleknat.

I Bsf-Kärlek åt alla går det ju riktigt segt. Nils verkar inte bry sig ett dugg, tvillingarna verkar inte ha någon träff på gång, Andreas har snöat in sig på Hanna som verkar måttligt intresserad.
Om Joakim hittar någon han klickar med och vill fortsätta träffa, då kan det bli kärlek.
Citera
2016-11-11, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Hur kommer det då går för honom i en relation, ifall han säger jag när han vill säga nej och tvärtom. Då är han ju inte ärlig mot sig själv med vad han egentligen känner och vill och då lär han ju inte kunna må bra och bli lycklig i en relation.

Troligen sa han ja för han är vek men även för att det skulle bli "dött" utan Annelie enligt honom.....

Har också tänkt på det, att han valde att låta Annelie stanna på gården just för att hon är den som kan liva upp stämningen. Känns som det redan är ganska "dött" på hans gård och det skulle inte förvåna mig om de andra också tröttnar och lämnar Per.
Citera
2016-11-11, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej och det är ju saker som skett i programmets förflutna, och efter det har det ju inte skett så mycket. Undrar lite ifall Linda hela tiden tar Sigrid med Erik och tvärtom i syfte att skapa dramatik, att hon har sett hur lite som händer i årets säsong och är rädd att mista tittare?!

Varken Sigrid och Erik vill ju inte pratade om det som hände eller inte hände... Båda säger att de lagt det bakom sig, är bara Linda som tjatar om det hela tiden. Jag tror absolut att BSF tappat många tittare för det här måste vara det tråkigaste säsongen på väldigt länge.
Citera
2016-11-11, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Annelie är sådär underbart omedveten om hur hon uppfattas. Hon är så påfrestande gåpåig och så har det förmodligen varit hela livet i någon inskränkt byhåla där ingen bryr sig om hår under armarna. jag hade undvikit fruntimret som pesten, men på något sjukt plan gillar jag den sunkiga WT-bubbla som hon skapat och frodas i.

Som jag tidigare skrivit, hon är nog en sån som skiter med öppen dörr, och dessutom för samtal från toastolen med sin partner. Kan till och med sträcka mig så långt som att hon är stolt över sina rump-ljud och skrattandes uppmärksammar dem från dass och ber sin partner joina skrattkören.

Hon skäms nog inte för någonting utan skämtar bort det mesta Undrar om hon är sådär intensiv och på i verkliga livet också? Eller om hon överdriver och gör sig till att det ska bli "bra tv". På ett sätt är hon rolig som kör sitt eget race och säger en massa knasiga saker men samtidigt är hon väldigt jobbig när hon ska skämta om allting. Hon känns inte som en person som man kan diskutera seriöst med om djupare saker.
Citera
2016-11-11, 08:05
Medlem
237s avatar
Vilken tror ni den unga tråkbonden slutar med?

Är verkligen tjejer så utseendefixerade idag att de är beredda att förbise att en kille inte har någon personlighet alls?
Citera
2016-11-11, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Har också tänkt på det, att han valde att låta Annelie stanna på gården just för att hon är den som kan liva upp stämningen. Känns som det redan är ganska "dött" på hans gård och det skulle inte förvåna mig om de andra också tröttnar och lämnar Per.

Jag tror snarare att han inte vågade säga till Annelie att han inte ville ha henne där.

Citat:
Ursprungligen postat av 237
Vilken tror ni den unga tråkbonden slutar med?

Är verkligen tjejer så utseendefixerade idag att de är beredda att förbise att en kille inte har någon personlighet alls?

Jag tror han väljer My men jag håller med dig, hans personlighet är barnslig och seg och det hade jag aldrig klarat. Återigen frågade han en tjej om hon "hade hoppat på honom" om de andra tjejerna inte var där. Han tänker bara i en enda bana och verkar fått hybris av alla brev. Fånig kille.
Citera
2016-11-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Jag tror snarare att han inte vågade säga till Annelie att han inte ville ha henne där.

Jag tror han väljer My men jag håller med dig, hans personlighet är barnslig och seg och det hade jag aldrig klarat. Återigen frågade han en tjej om hon "hade hoppat på honom" om de andra tjejerna inte var där. Han tänker bara i en enda bana och verkar fått hybris av alla brev. Fånig kille.

Nej, usch sa han det? Jag har tydligen missat hälften av vad som sagts, ska se programmet igen bara jag hinner. F*n va fånigt att säga nåt sånt! Tyder på att han är ohyggligt omogen.

Ja, och Per har kvar Anneli för att han inte vågade säga åt henne att han inte ville ha henne tillbaka! Velare!
Citera
2016-11-11, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Göteborgaren Anders är grymt skön och jag hoppas att Sigrid väljer honom. Han är nog den enda som kan sätta henne lite på plats och säga ifrån, verkar vara en riktig och stabil karl som kan hugga i när det krävs på gården också. Frågan är om han vill lämna sitt fiskhandlarjobb i Götet och bosätta sig på en hästgård?!?

Per blir bara konstigare och konstigare. Inte seriös för fem öre tycks det, vet inte alls vad en kvinna vill ha eller bli bemött.

Jennifer är för mycket, för kontrollerande och för "manisk".

Erik är en omogen pojkspoling. Tveksamt om det blir några kärlekspar i år och enligt Linda skulle ju konsekvenser komma?!?

Kunde inte sagt det bättre själv när det gäller Anders , han är den med pondus på hennes gård. Dock vet jag inte ifall han vill bo på en hästgård i Jämtland....Göteborg och västkusten är ju betydligt mer lockande då. Men han kanske kan ha sitt fiskhandlarjobb där uppe med.

Per tror jag är seriös men han är blyg, inåtvänd när det kommer till allvarliga saker och till kärlek, han sa ju själv att han ofta" missförstår fruntimmer" och kommer inte på vad han gjort fel förrän det är försent.

Ja jag minns det och det gör mig nyfiken, vad är det för konsekvenser Linda pratar om??
Senast redigerad av Hjortfelt 2016-11-11 kl. 12:01.
Citera
2016-11-11, 11:59
Medlem
Citat:

Ja det är ju inte vidare livat på Pers gård. Men tror du det kan bli så illa att alla lämnar gården som hos Thomas 2010?? Får en känsla av att Per kanske skulle behövt tala ut om saker med en kurator eller psykolog innan han var med i programmet. Det är ju nåt som tynger honom och han sa ju själv att han skulle behöva en hjärnskrynklare.
Citera
2016-11-11, 12:03
Medlem
Citat:
Varken Sigrid och Erik vill ju inte pratade om det som hände eller inte hände... Båda säger att de lagt det bakom sig, är bara Linda som tjatar om det hela tiden. Jag tror absolut att BSF tappat många tittare för det här måste vara det tråkigaste säsongen på väldigt länge.

Tror jag med och till nästa år måste produktionen rycka upp sig rejält så man får tillbaka tittarna.
Citera
2016-11-11, 12:06
Medlem
Citat:
Hon skäms nog inte för någonting utan skämtar bort det mesta Undrar om hon är sådär intensiv och på i verkliga livet också? Eller om hon överdriver och gör sig till att det ska bli "bra tv". På ett sätt är hon rolig som kör sitt eget race och säger en massa knasiga saker men samtidigt är hon väldigt jobbig när hon ska skämta om allting. Hon känns inte som en person som man kan diskutera seriöst med om djupare saker.

Tror hon har svårare när det kommer till djupare saker. Sen vet man ju inte heller hur hos ser på män som har nära till tårar eller sina känslor på det stora hela. Per verkar ju vara en man med en del sorg i sig och tror lätt han skulle kunna gråta inför sin kvinna, frågan är väl då ifall han fortfarande skulle vara en riktig man i Annelies ögon??!
Citera
2016-11-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka

Precis vad jag tänkte. Han har aldrig varit van att få någon som helst uppmärksamhet och nu när han får det börjar han bli självgod på ett väldigt oattraktivt sätt. När han frågade det där var det bara att gömma sig bakom skämskudden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in