2016-11-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Danny Ervik klar för ÖIS. Senast i Gais. Förflutet i bl a just ÖIS.

En ersättare till Björn Anklev som klubben också idag meddelade att han lämnar klubben. En riktig kämpe och mångårig trotjänare vilket gjort många öisare besvikna att han inte fick förlängt. Dessa vet dock förmodligen inte vilka löneanspråk som fanns.

Att värva hem Danny ser jag som ett klokt beslut ur såväl sportslig som ekonomisk synvinkel.
2016-11-10, 22:09
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
En ersättare till Björn Anklev som klubben också idag meddelade att han lämnar klubben. En riktig kämpe och mångårig trotjänare vilket gjort många öisare besvikna att han inte fick förlängt. Dessa vet dock förmodligen inte vilka löneanspråk som fanns.
Hur höga löneanspråk kan man egentligen ha som blivande 38-åring?
2016-11-11, 07:30
Medlem
Kar--i--Gnagets avatar
Citat:
[...]I artikeln – som publiceras på calciomercato.com – hävdas att även PSG:s och Liverpool:s intresse intensifierats och att Isak värderas till hisnande 150 miljoner kronor.
Enligt uppgift ska PSG vara berett att lägga ett första bud på 100 miljoner kronor.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article23892746.ab

Blir en ännu mer spännande Silly Season det här året.
2016-11-11, 08:42
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Dealen med EMO håller kanske på att spåra ur?

Boman/EMO ser jag annars som startspelare nästa år om vi spelar 4-4-2(vilket vi garanterat kommer göra), om Mikael inte är pajjad för livet dvs.

Det verkar ju otroligt konstigt om det spårar ur, allt har ju verkat i det närmaste klart. EMO vill stanna, vi vill ha honom, han har sagt att det viktigaste är att få speltid och utvecklas, dealen med Vålerenga är ju redan klar. Jag hoppas innerligt inte EMO får lida för en pengakåt agent, nu kom ju emo in i landslaget med och det är en plats han måste spela för att behålla.
Det vore dumt för karriären att riskera att sticka redan nu. Fortsätter han utvecklas likt denna höst så kommer vi givetvis inte kunna behålla honom nästa vinter ändå men då har han dels utvecklats ett år till, ökat sitt värde och dels är han vår spelare vilket ger oss cash.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vore ju mysigt med Vibe/Omarsson även om jag utgår från att ryktet om Vibe är ett rykte som uppstår på forumet och inget annat.

@eaglesandshit

Omarsson/Boman kan ju funka, allt beror ju också på status på Hysén. Jag önskar ju att klubben kunde spela med lite mer öppna kort både vad gäller Paka och Hysén. För ska Hysén vara likt i år en in/ut/bänk-spelare så behöver vi ju minst 2 alternativ framför honom samt en 4:e anfallare. Är Hysén tänkt som startanfallare är det ju snarare då endast en 4:e anfallare vi ska ha in om vi löser Omarsson.

Sen är jag osäker kring hur bra Hysén och Omarsson passar tillsammans. Jag börjar förövrigt ställa mig frågan till vilken anfallare Hysén någonsin har passat/klickat med spelmässigt.

Jag har extremt dålig koll på hur det går för Vibe nu och jag tror dessutom att det skulle kosta för mycket att lösa honom nu.

Boman var ju fram till skadan vår bäste anfallare, Hysén har gjort mål men det är ju nåt i relationen till JL där som gör att han inte får spela ens nu när han är helt hel.
Omarsson, Hysén, Boman och en ungtupp vore en bra anfallsuppsättning kommande säsong. Paka kan spela som släpande där men det gör ju sällan/aldrig JL.
OM han stannar vill jag iaf inte se Rieks som forward, men det har jag tjatat mer om än avskyn mot plast så det är inget att älta mer, dessutom lär JL fortsätta med honom där.
Får vi loss Omarsson tycker jag dock inte vi skall värva en ny fjärdeforward då denna aldrig får spela. Det finns ingen anledning för oss att ha en Sköld (eller en Boman innan han började vara så bra som iår) som fjärdealternativ när JL aldrig låter denne spela. Låt en ungtupp ta den platsen istället.

Ja, vem har Tobbe klickat med egentligen? Oftast har det varit hans egna/medspelarens egen prestation som lett till mål mer än ett samarbete mellan Tobbe och dennes medspelare. Stiller kanske är det närmaste?
2016-11-11, 09:26
Medlem
Alexander Isaks framtid

Idag går aftonbladet, fotbollskanalen och många fler ut med en artikel om att Alexander Isak är värd 150 miljoner kr. Klubbar som Juventus och PSG planerar att lägga bud på AIK-talangen. Klubbar som Real Madrid, Liverpool och ytterligare 100 andra klubbscouter har besökt Sverige i år för att titta på Alexander Isak.

Vad tror ni?
Lämnar han AIK redan i år?
Vart tror ni Alexander Isak hamnar?
Vad tror ni slutpriset blir?

Jag sticker ut hakan och säger: AI sticker innan årskiftet. Hamnar i Tyskland/Frankrike där han får gott med speltid. Prislappen ca 80-100 miljoner kr.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-juventus-i-kontakt-med-isak--prislappen-krossar-zlatan-rekordet/
2016-11-11, 10:27
Medlem
Shuyins avatar
Om det finns klubbar som är villiga att betala de summorna så är han ju per definition värd så pass mycket. Det är inte svårare än så.

Det fina kan väl bli om det är flera klubbar som slåss om signaturen så att priset åker upp av den anledningen. Men jag kunde inte bry mig alltför mycket om spekulationerna kring ett pris, det är ju bara fluff innan vi får något konkret.
2016-11-11, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det verkar ju otroligt konstigt om det spårar ur, allt har ju verkat i det närmaste klart. EMO vill stanna, vi vill ha honom, han har sagt att det viktigaste är att få speltid och utvecklas, dealen med Vålerenga är ju redan klar. Jag hoppas innerligt inte EMO får lida för en pengakåt agent, nu kom ju emo in i landslaget med och det är en plats han måste spela för att behålla.
Det vore dumt för karriären att riskera att sticka redan nu. Fortsätter han utvecklas likt denna höst så kommer vi givetvis inte kunna behålla honom nästa vinter ändå men då har han dels utvecklats ett år till, ökat sitt värde och dels är han vår spelare vilket ger oss cash.

Jag har extremt dålig koll på hur det går för Vibe nu och jag tror dessutom att det skulle kosta för mycket att lösa honom nu.

Boman var ju fram till skadan vår bäste anfallare, Hysén har gjort mål men det är ju nåt i relationen till JL där som gör att han inte får spela ens nu när han är helt hel.
Omarsson, Hysén, Boman och en ungtupp vore en bra anfallsuppsättning kommande säsong. Paka kan spela som släpande där men det gör ju sällan/aldrig JL.
OM han stannar vill jag iaf inte se Rieks som forward, men det har jag tjatat mer om än avskyn mot plast så det är inget att älta mer, dessutom lär JL fortsätta med honom där.
Får vi loss Omarsson tycker jag dock inte vi skall värva en ny fjärdeforward då denna aldrig får spela. Det finns ingen anledning för oss att ha en Sköld (eller en Boman innan han började vara så bra som iår) som fjärdealternativ när JL aldrig låter denne spela. Låt en ungtupp ta den platsen istället.

Ja, vem har Tobbe klickat med egentligen? Oftast har det varit hans egna/medspelarens egen prestation som lett till mål mer än ett samarbete mellan Tobbe och dennes medspelare. Stiller kanske är det närmaste?

Bara jag som nojjar, känns ju konstigt om vi jagar EMO och en till startspelare för anfallet dock. Det betyder ju i princip att Boman och Hysen inte ses som good enough, det andra alternativet är att man kollar på alternativ till EMO, om det skulle gå åt helvete där. Sedan hade jag naturligtvis inte klagat om det visar sig att det är typ J.Karlsson... även om det antagligen inte kommer hända, då han har kontrakt till 2019 med Falkenberg, och dom lär inte sälja för en spottstyver.

Angående Vibe, han verkar ha spelat 6 matcher i år, och gjort 2 mål. 48 matcher totalt och 16 mål.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-11-11 kl. 12:41.
2016-11-11, 12:56
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Sedan hade jag naturligtvis inte klagat om det visar sig att det är typ J.Karlsson... även om det antagligen inte kommer hända, då han har kontrakt till 2019 med Falkenberg, och dom lär inte sälja för en spottstyver.
Runt fem mille vill FFF ha för Karlsson enligt diverse tidningsuppgifter.
2016-11-11, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Idag går aftonbladet, fotbollskanalen och många fler ut med en artikel om att Alexander Isak är värd 150 miljoner kr. Klubbar som Juventus och PSG planerar att lägga bud på AIK-talangen. Klubbar som Real Madrid, Liverpool och ytterligare 100 andra klubbscouter har besökt Sverige i år för att titta på Alexander Isak.

Vad tror ni?
Lämnar han AIK redan i år?
Vart tror ni Alexander Isak hamnar?
Vad tror ni slutpriset blir?

Jag sticker ut hakan och säger: AI sticker innan årskiftet. Hamnar i Tyskland/Frankrike där han får gott med speltid. Prislappen ca 80-100 miljoner kr.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-juventus-i-kontakt-med-isak--prislappen-krossar-zlatan-rekordet/

Det fetstilta är det viktigaste i det hela. Jag vill se han hamna i en bra liga men jag vill fan se han få chansen och speltid med. Hade vart otroligt kul och se någon av våra yngre anfallare utvecklas vidare när vi har bra mittfältare och försvarare på g. Vem vet, kanske vi har ett dugligt landslag igen om ett tag?

Bortsett från min naiva landslagsdröm , så hoppas jag han hamnar nånstans där han får chansen och är glad. Det är en ung grabb med stor talang så hoppas allt går vägen för honom!
Senast redigerad av znorlax 2016-11-11 kl. 13:53.
2016-11-11, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Runt fem mille vill FFF ha för Karlsson enligt diverse tidningsuppgifter.

Inte så mycket ändå.

Bästa 01 : orna enligt en omröstning(uppenbarligen 9000 röster) i 031-området 2016 var...

1. Kevin Ackermann - IF Angered United, klar för BK Häckens u19 lag.
2. Samir Maarouf - GAIS
3. Samuel Ohlsson - IFK Göteborg

Bland tjejerna var det

1. Ema Paljevic - Jitex Mölndal
2. Rogin Shirwani - IFK Göteborg
3. Olivia Ingman - Jitex Mölndal
2016-11-11, 13:59
Medlem
DavanDs avatar
http://www.siriusfotboll.se/diego-montiel-till-sirius/

Diego Montiel går till Sirius från Dalkurd.
2016-11-11, 14:12
Medlem
Och nyss offentliggjordes Dyer till Elfsborg av ÖFK. Dessutom lämnar Walid Atta, Andrew Stadler och Hampus Nilsson går tillbaka till DIF efter lånet.

Å andra sidan har Fouad Bachirou (som skadefri platsar i valfritt topplag) förlängt sitt kontrakt med 3 år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in