2016-11-09, 15:45
Medlem
Jag tror att ryktet om Roar är en bluff. Han har en skum agent.
2016-11-09, 17:35
Avslutad
https://youtu.be/6YtIPpLy-bg Robert Taylor från ROps ska provspela för AIK.. Ser ut att ha en bra bössa. Samt bra passningsfot. Ishizaki framtida ersättare kanske? Ser riktigt spännande ut iallafall
2016-11-09, 19:39
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tycker Djurgården ska vänta lite tills de bestämt sig.

Om Norge förlorar borta mot Tjeckien på torsdag så är det verkligen inte omöjligt att Högmo får sparken.
Ja Högmo lär få gå om Norge torskar. Kan ju vara så att Bosse och Henrik vill invänta och se vad som händer. Vet dock inte om Högmo är så intresserad av att hoppa på ett tränarjobb direkt, känns som att han kommer vilja ta en paus med tanke på att han hade ett uppehåll innan Anders Grönhagen lyckades locka honom till Stockholm.

Fast man ska aldrig säga aldrig. Han trivdes väldigt bra här och är den tränaren som uppskattats mest bland oss supportrar. Dessutom skulle han ha ett försprång gentemot andra tränare ifall det skulle gå lite knackigt, det kommer finnas ett större tålamod med honom helt enkelt.

Min tränarlista:
1. Högmo
2. Özcan
3. Thelin
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Jag tror att ryktet om Roar är en bluff. Han har en skum agent.
Verkar som att han förlänger med Åtvidaberg i alla fall. Vilket är skönt!

Edit: nu dök ett rykte upp om Robert Gojani. Hellre honom än Nouri
http://www.jp.se/article/gojani-jagas-av-utlandska-klubbar/
Senast redigerad av LT10 2016-11-09 kl. 19:48.
2016-11-09, 21:50
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
hehe

Det är spelaren som måste lockas till klubben då... dvs fetare sign on/lön/garanterad speltid... då vi har förstatjing och en "fastslagen" köpesumma i klausulen om EMO skulle välja att komma till oss.

Ah, trodde man kunde driva upp det om andra klubbar budade högre.
2016-11-10, 07:26
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Kanske inte klassas som silly-season per se men Roger Gustafsson petas från akademichef och blir istället ansvarig för fotbollsansvarig i PFS-Arena istället.

Ny akademichef blir Jonas Ohlsson.

Bra att Gren & Co vågar ta ett tufft beslut om att rycka Blåvitts historia.

Valet av JO får vi se, svårt att sia om då han aldrig varit akademichef innan men kan nog bli bra.

Förändring var iallafall ytterst nödvändig och välkommen.
2016-11-10, 08:02
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kanske inte klassas som silly-season per se men Roger Gustafsson petas från akademichef och blir istället ansvarig för fotbollsansvarig i PFS-Arena istället.

Valet av JO får vi se, svårt att sia om då han aldrig varit akademichef innan men kan nog bli bra.

Jaha det var därför som Jonas tackade nej till att leda Häckens U19-lag.
2016-11-10, 08:05
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Jaha det var därför som Jonas tackade nej till att leda Häckens U19-lag.

Yes.

Stämmer bra.
2016-11-10, 09:53
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Det var sannerligen oväntat får man säga.

Visst var Roger än mer historiskt tung för oss, men JO har ju trots allt drygt 20 år i klubben eller vad det är som spelare och ledare. Så det är ingen utan klubbrutin som kommer in. Vad man även ska tänka på är att JO kom fram under Roger och garanterat har många liknande tankar som Roger.
Tyvärr förstördes ju JOs karriär av skador i mångt och mycket och hans tränargärning smolkades av dom sista åren när han dels var ensam ansvarig och dels inte nådde resultat.
Beträffande hur JO kommer fungera som akademichef är det omöjligt att säga något men samtidigt som vi inte ska vänta 10 år på att utvärdera hans gärning som det är det inget man kan utvärdera efter 2 år heller. Jag tvivlar dock på att det blir någon radikal förändring i tänket.

Nu är det inte så fotbollsrelaterat i tänket men jag har svårt att se att Roger är en idealisk evenemangsansvarig för PSA faktiskt men önskar honom lycka till där.

Sedan är Roger 64 och snart pensionsmässig så det är ett logiskt val att han slutar som akademichef men som sagt oväntat att han tar över PSA:s evenemang.

Spelarmässigt beträffande a-truppen så skulle det ju komma besked om Elias igår, vilket inte kom och tydligen jagar vi ännu en forward enligt GT-Wulcan. Undrar vem det kan vara? Det känns som det är en tänkt startspelare.
2016-11-10, 13:41
Medlem
Roger G måste väl snart vara i pensionsåldern? Han har ju varit med i evigheter verkligen...

Edit: Ah, 64 år nu då enligt nissen i kostym.

Intressant beslut dock, skall bli spännande att se vad som händer.
2016-11-10, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Spelarmässigt beträffande a-truppen så skulle det ju komma besked om Elias igår, vilket inte kom och tydligen jagar vi ännu en forward enligt GT-Wulcan. Undrar vem det kan vara? Det känns som det är en tänkt startspelare.

Dealen med EMO håller kanske på att spåra ur?

Boman/EMO ser jag annars som startspelare nästa år om vi spelar 4-4-2(vilket vi garanterat kommer göra), om Mikael inte är pajjad för livet dvs.
2016-11-10, 15:57
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det var sannerligen oväntat får man säga.

Visst var Roger än mer historiskt tung för oss, men JO har ju trots allt drygt 20 år i klubben eller vad det är som spelare och ledare. Så det är ingen utan klubbrutin som kommer in. Vad man även ska tänka på är att JO kom fram under Roger och garanterat har många liknande tankar som Roger.
Tyvärr förstördes ju JOs karriär av skador i mångt och mycket och hans tränargärning smolkades av dom sista åren när han dels var ensam ansvarig och dels inte nådde resultat.
Beträffande hur JO kommer fungera som akademichef är det omöjligt att säga något men samtidigt som vi inte ska vänta 10 år på att utvärdera hans gärning som det är det inget man kan utvärdera efter 2 år heller. Jag tvivlar dock på att det blir någon radikal förändring i tänket.

Nu är det inte så fotbollsrelaterat i tänket men jag har svårt att se att Roger är en idealisk evenemangsansvarig för PSA faktiskt men önskar honom lycka till där.

Sedan är Roger 64 och snart pensionsmässig så det är ett logiskt val att han slutar som akademichef men som sagt oväntat att han tar över PSA:s evenemang.

Vore ju mysigt med Vibe/Omarsson även om jag utgår från att ryktet om Vibe är ett rykte som uppstår på forumet och inget annat.

@eaglesandshit

Omarsson/Boman kan ju funka, allt beror ju också på status på Hysén. Jag önskar ju att klubben kunde spela med lite mer öppna kort både vad gäller Paka och Hysén. För ska Hysén vara likt i år en in/ut/bänk-spelare så behöver vi ju minst 2 alternativ framför honom samt en 4:e anfallare. Är Hysén tänkt som startanfallare är det ju snarare då endast en 4:e anfallare vi ska ha in om vi löser Omarsson.

Sen är jag osäker kring hur bra Hysén och Omarsson passar tillsammans. Jag börjar förövrigt ställa mig frågan till vilken anfallare Hysén någonsin har passat/klickat med spelmässigt.
2016-11-10, 18:16
Medlem
Samizdats avatar
Danny Ervik klar för ÖIS. Senast i Gais. Förflutet i bl a just ÖIS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in