Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Dealen med EMO håller kanske på att spåra ur?
Boman/EMO ser jag annars som startspelare nästa år om vi spelar 4-4-2(vilket vi garanterat kommer göra), om Mikael inte är pajjad för livet dvs.
Det verkar ju otroligt konstigt om det spårar ur, allt har ju verkat i det närmaste klart. EMO vill stanna, vi vill ha honom, han har sagt att det viktigaste är att få speltid och utvecklas, dealen med Vålerenga är ju redan klar. Jag hoppas innerligt inte EMO får lida för en pengakåt agent, nu kom ju emo in i landslaget med och det är en plats han måste spela för att behålla.
Det vore dumt för karriären att riskera att sticka redan nu. Fortsätter han utvecklas likt denna höst så kommer vi givetvis inte kunna behålla honom nästa vinter ändå men då har han dels utvecklats ett år till, ökat sitt värde och dels är han vår spelare vilket ger oss cash.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Vore ju mysigt med Vibe/Omarsson även om jag utgår från att ryktet om Vibe är ett rykte som uppstår på forumet och inget annat.
@eaglesandshit
Omarsson/Boman kan ju funka, allt beror ju också på status på Hysén. Jag önskar ju att klubben kunde spela med lite mer öppna kort både vad gäller Paka och Hysén. För ska Hysén vara likt i år en in/ut/bänk-spelare så behöver vi ju minst 2 alternativ framför honom samt en 4:e anfallare. Är Hysén tänkt som startanfallare är det ju snarare då endast en 4:e anfallare vi ska ha in om vi löser Omarsson.
Sen är jag osäker kring hur bra Hysén och Omarsson passar tillsammans. Jag börjar förövrigt ställa mig frågan till vilken anfallare Hysén någonsin har passat/klickat med spelmässigt.
Jag har extremt dålig koll på hur det går för Vibe nu och jag tror dessutom att det skulle kosta för mycket att lösa honom nu.
Boman var ju fram till skadan vår bäste anfallare, Hysén har gjort mål men det är ju nåt i relationen till JL där som gör att han inte får spela ens nu när han är helt hel.
Omarsson, Hysén, Boman och en ungtupp vore en bra anfallsuppsättning kommande säsong. Paka kan spela som släpande där men det gör ju sällan/aldrig JL.
OM han stannar vill jag iaf inte se Rieks som forward, men det har jag tjatat mer om än avskyn mot plast så det är inget att älta mer, dessutom lär JL fortsätta med honom där.
Får vi loss Omarsson tycker jag dock inte vi skall värva en ny fjärdeforward då denna aldrig får spela. Det finns ingen anledning för oss att ha en Sköld (eller en Boman innan han började vara så bra som iår) som fjärdealternativ när JL aldrig låter denne spela. Låt en ungtupp ta den platsen istället.
Ja, vem har Tobbe klickat med egentligen? Oftast har det varit hans egna/medspelarens egen prestation som lett till mål mer än ett samarbete mellan Tobbe och dennes medspelare. Stiller kanske är det närmaste?