2016-11-10, 22:22
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jag har riktigt svårt att tro det! Hans slogan är ju Make america great again, och det är där hans själ och hjärta ligger. Men jag hoppas verkligen att du inte har rätt.

Det var en rätt dum video jag länkade. Det blev en åsiktsvideo istället. Letade egentligen efter den här, så att ni kan få se vad han sagt under alla år. Skrev fel söknamn!

https://www.youtube.com/watch?v=OCabT_O0YSM&feature=youtu.be Videon börjar mitt i för mig. Men spola tillbaks från början där han var ung.

Jag tror det var inledningen som gjorde att det blev fel i sammanhanget. Det var den som fick mig att börja tänka dumma tankar.
2016-11-10, 22:23
Medlem
237s avatar
Det är just nu kaos på Ernmans FB-sida. Efter att folk såg Carl Norbergs video där hon omnämns vallfärdar folk dit och krossar pensionärer som säger att Trump är Hitler för att de läst om detta i Aftonbladet. In och kolla!

https://www.facebook.com/malenaernman/?fref=ts
2016-11-10, 22:24
Medlem
VIRTUALCLOWNPANDAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
En snubbe på Imgur som spekulerar lite kring Trump och vad Trump vill göra.

http://imgur.com/gallery/SxpJC

http://imgur.com/gallery/ZtcST

Ganska intressant läsning, sen kan han mycket väl vara helt fel ute.

Allt det där texten handlade kan man säga utan att skriva 10.000 ord.

Trump vann för att han hans strategi var att attackera Hillarys korruption och hennes lämplighet att vara president. Det var därför han tjatade om det så mycket, om och om igen.

(Mina tankar:
Vilket borde varit tydligt för alla att det var. Och den funkade dessutom.
Och tillskillnad från demokraterna som kom med lögner var hans strategi byggd på sanningar och åsikter som väldigt många amerikaner faktiskt delar, sedan innan kampanjen, om Hillary)

#2: Trump kommer inte införa något av det han har lovat. Allt var bara en plan för att trappa upp "the war on drugs" för att hans storebror Freddy hamnade i drogmissbruk och avled pga droger.

Det var dom punkter han ville framföra med dom två bilderna.

Inte speciellt banbrytande och inte intressant enligt mig.

Att tro att allt handlar om "the war on drugs" är för mig helt befängt.

Om man är av den uppfattningen kan man kika på det här klippet:
Donald Trump är hos Oprah Winfrey 1988

Där kan du höra att han är av EXAKT samma åsikt och använder samma retorik som nu.
Skulle allt som har hänt bara vara en extrem long-con för att han vill trappa upp "the war on drugs™"?

Avgör själva, läs igenom texten och kolla sen klippet. Klippet är intressant även om ni inte orkar läsa allt på imgur-länken.
2016-11-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Trump har inte ärvt alla sina pengar som du så felaktigt påstår eller rättare sagt medvetet ljuger om han fick ett lån på 1miljon dollar (som han betala tillbaka) som han förvaltade jävligt väl och var riktigt tät innan han fick sitt arv. Så att man är blivit miljardär pga sin affärsverksamhet gör honom inte till en en framgångsrik affärsman då undrar jag vad dina kriterier är på att räknas som framgångsrik.
Hillary är en korrupt jävla smilfink till häxa sen får du givetvis förneka detta.
Din avundsjuka på Trump lyser igenom i dina inlägg vart fick du det ifrån att du skulle vara avundsjuk på mig det har jag ju aldrig påstått.

Okej. Då är du insatt i all Trumps affärer och vet att han är en rättskaffens karl i alla avseenden medan Hillary är en häxa. Då säger vi så. Men jag är inte avundsjuk på Trump. Varför skulle jag vara avundsjuk på honom? För att han har mer pengar än jag, för att han har finare tupé än vad jag har, eller för att han blev president i USA istället för mig? Slå upp avundsjuka i ordboken, om du har någon.
2016-11-10, 22:27
Medlem
Billary clinton (bill och hillary) måste vara världens mest patetiska människor nu... Hillary kommer att skaka galler i framtiden och Bill lägger in sig på en självmordsklinik: troligt framtidsscenario.
Trump är i alla fall positiv, det är inte den känslan man får av Billary.
Senast redigerad av junne13 2016-11-10 kl. 22:30.
2016-11-10, 22:30
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Okej. Då är du insatt i all Trumps affärer och vet att han är en rättskaffens karl i alla avseenden medan Hillary är en häxa. Då säger vi så. Men jag är inte avundsjuk på Trump. Varför skulle jag vara avundsjuk på honom? För att han har mer pengar än jag, för att han har finare tupé än vad jag har, eller för att han blev president i USA istället för mig? Slå upp avundsjuka i ordboken, om du har någon.

Insatt i alla Trumps affärer behöver jag inte vara för att syna ditt skitsnack om att han fick ärva hela sin förmögenhet ditt jävla stolpskott.

Han är betydligt ärligare än crooked Hillary som lyckats med konststycket att vara den enda presidentkandidaten att bli utredd av FBI inte bara 1 utan 2gånger

Ja tydligen är du jävligt avundsjuk på att han lyckas med i princip vadsomhelst han tar sig för verkar svida riktigt mycket för dig fjant.
2016-11-10, 22:31
Medlem
VIRTUALCLOWNPANDAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jag hittar bilder där killen även tagit inne på sjukhuset efter anklagelser om att det var fejkat:
https://imgur.com/a/bqkS6

Någon mer video hittar jag inte. Jag ser dock folk med Trump-sympatier bara i denna tråd som uppmuntrar våld (korvbenke)

Vart är bevisen att det utfördes av Trump-anhängare då? Finns det någon gripen? Finns det någon video? Finns det ens en polisanmälan?

En annan användare (var det korvbenke?) länkade en tweet där en tjej påstår något om att någon blev påhoppade på en buss. Där svarade till och med polisen på hennes tweet och sa att ingen anmälan är upprättad. Varför inte? Bussar är utrustade med kameror + massa vittnen.
Enkelt uppklarat.

Du har hans ord, inget mer.

Han kanske började bråka med annan Hillary-supporter och tog tillfället i akt att skylla det på Trump?
Du får han ju iallafall ut något från en förlorad fight.

Att köpa sånt här när du kan hitta säkert tusentals tweets av Hillary-anhängare som uppmanar till våld mot Trumpare. Men kan du hitta 10 som uppmanar till motsatsen?

Slå på TVn om du har missat att det är rätt hetsig stämning pga Hillary-supporters som protesterar ett demokratisktval. Dom tågade till och med runt Times Square med en uppblåsbar Trumpfigur som hängde i en snara.

Vart var alla republikaner när Obama vann? Dom var hemma och väntar på att få göra sitt uppror om 4 år via valet.

Så vilken sida är det som är våldsam och hatisk, egentligen?
2016-11-10, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Han har ingen tupe'.
2016-11-10, 22:33
Medlem
Enligt PK-media verkar inte Israel speciellt förtjust i Obama och gratulerar Trump.

Fast med tankarna i bakgrunden att svensk media är Pro palestinsk skall man nog inte dra stora växlar av den bilden.
2016-11-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Insatt i alla Trumps affärer behöver jag inte vara för att syna ditt skitsnack om att han fick ärva hela sin förmögenhet ditt jävla stolpskott.

Han är betydligt ärligare än crooked Hillary som lyckats med konststycket att vara den enda presidentkandidaten att bli utredd av FBI inte bara 1 utan 2gånger

Ja tydligen är du jävligt avundsjuk på att han lyckas med i princip vadsomhelst han tar sig för verkar svida riktigt mycket för dig fjant.

Vi andra kan också fetmarkera grejjer i texter. Med fetmarkeringen menas att man oskyldig så länge man inte döms. (Vi lever inte i tyskland på 30-talet, trots att du nog skulle vilja det)

Frågan är om du mäter lika mycket kuk när du inte är anonym?
2016-11-10, 22:37
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VIRTUALCLOWNPANDA
Vart var alla republikaner när Obama vann? Dom var hemma och väntar på att få göra sitt uppror om 4 år via valet.

Så vilken sida är det som är våldsam och hatisk, egentligen?

Detta är väldigt viktigt att påpeka. Vad hände när Obama vann, som står för en politik som så många republikaner verkligen hatade?

Jo, de knöt händerna i byxfickan, och gnetade på med sina jobb i alla olika sektorer, de som bär upp USA. Och nu vann deras kandidat 2016, efter 8 år med Obama. Kan man tycka annat än att det är ganska rättvist, och att det är bra med demokrati och maktväxling?

Jo, det kan man tydligen. Man kan vara en äcklig vänsterliberal bortskämd unge, och gå ut på gatan och störa trafiken, och vråla "Not my president" och liknade.

Så visst är det skillnad på vänsterliberala och socialkonservativa. De förstnämnda varken respekterar eller förstår demokrati.
2016-11-10, 22:38
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jag hittar bilder där killen även tagit inne på sjukhuset efter anklagelser om att det var fejkat:
https://imgur.com/a/bqkS6

Någon mer video hittar jag inte. Jag ser dock folk med Trump-sympatier bara i denna tråd som uppmuntrar våld (korvbenke)
Här har vi bevis för att han utsatts för våld, men vet vi hela historien? Hillary-supportrar är ju känd för sina stora munnar, så han kan lika gärna ha sagt något som triggat. Det ursäktar inte attacken dock.

Idioter finns överallt. Det behöver inte ens handla om politik. Ibland räcker det med att du tittar fel på någon för att få en snyting.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in