2016-11-10, 22:11
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Varför jubla?
För att det vore kul att se PK-människorna bortgjorda. Det vore kul om ingen kom till deras hjälp.
Citat:
90% av svenska befolkningen är ju feminister (inklusive männen).
Nja det är en överdrift.
Citat:
Ursprungligen postat av VIRTUALCLOWNPANDA
Sen vill jag nämna att även om jag gillar Trump så vill jag knappast att han invaderar Sverige.
Sverige ska styras av svenskar FÖR svenskar.
Ja ett propagandakrig räcker, han behöver inte invadera.
2016-11-10, 22:12
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
USA har 50 stater men de har även Puerto Rico som är på god väg att bli en stat (de får bland annat rösta i premiärvalen men inte i presidentvalet om jag inte missminner mig) men utöver Puerto Rico så jag faktiskt osäker men har för mig att det ska finnas något mer men låter det vara osagt (då jag är för lat för att orka kolla upp det)

Räknas inte Washington DC för sig själv i valet också? Trots att det inte är en stat.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Sverige är alltså enda land i Norden som inte har gratulerat den nyvalde amerikanske presidenten

Pinsamt är bara förnamnet. Gratulationer har kommit från Norge, Danmark, Finland, Island, Frankrike, Tyskland, England, Italien, Japan, Israel, Palestina... ja i stort sett varje land och område på jorden.

Men inte från extrema Sverige. Misstänker att det främst har inrikespolitiska orsaker, Löfven vågar helt enkelt inte då han vet att han skulle bli slaktad i den vidriga extrema vänsterpressen.
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Min rekommendation är att du sätter dig ner med din son, pratar med honom och försöker se varför han hatar Trump, diskutera med honom och ta upp det till en vuxen nivå (ja barn klarar av att diskutera saker på vuxen nivå, min farsa var politiker när jag var liten och jag för delvis fullt insatt i vad han stod för och varför redan när jag var 6 år gammal just för att han öppet pratade om det och förklarade det när jag inte förstod)

Hatet mot Trump kommer förhoppningsvis att lugna ner sig lite så han kan få en ärlig chans, jag ger honom en ärlig chans på 1-1½ år där han ska få bevisa att han är den räddare som folk tror att han är, i värsta fall så är han en ny Bush och i bästa fall så är han en frisk fläkt.

Tack som fan för ditt svar, det uppskattas, och jag tänker faktiskt göra som du föreslår.
2016-11-10, 22:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Räknas inte Washington DC för sig själv i valet också? Trots att det inte är en stat.

Jag tror det men är inte 100% säker, men vet att Puerto Rico är i stort sett en omröstning ifrån att bli den 51a staten i USA då de är en provins eller vad det nu heter.
2016-11-10, 22:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Tack som fan för ditt svar, det uppskattas, och jag tänker faktiskt göra som du föreslår.

Glöm inte bort och lyssna på hans tankar och åsikter också så det inte bara blir enkelriktat för ibland så kan barn se/tycka saker som egentligen är självklara men som vi vuxna missar eller inte tänker på!
2016-11-10, 22:17
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Som sagt så får vi se. Jag kan inte rösta i val i USA så därför är jag inte lika engagerad som du. Jag gråter inte för ett valutgång USA. Det har aldrig hänt att demokrater/republikaner haft presidentposten mer än två perioder. Så därför var det givet att republikanernas kandidat skulle vinna denna gång. Oavsett vem han var. Trump är inte en framgångsrik affärsman. Han har ärvt sina pengar och misslyckats med att förvalta dem. Hillary är inte en häxa men också hon har massa misslyckanden i sitt bagage. Slutligen är jag inte en avundsjuk nolla. Jag bor i Sverige, jobbar och tar hand om min familj. Vem skulle jag vara avundsjuk på? Dig eller Trump?

Trump har inte ärvt alla sina pengar som du så felaktigt påstår eller rättare sagt medvetet ljuger om han fick ett lån på 1miljon dollar (som han betala tillbaka) som han förvaltade jävligt väl och var riktigt tät innan han fick sitt arv. Så att man är blivit miljardär pga sin affärsverksamhet gör honom inte till en en framgångsrik affärsman då undrar jag vad dina kriterier är på att räknas som framgångsrik.
Hillary är en korrupt jävla smilfink till häxa sen får du givetvis förneka detta.
Din avundsjuka på Trump lyser igenom i dina inlägg vart fick du det ifrån att du skulle vara avundsjuk på mig det har jag ju aldrig påstått.
2016-11-10, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Jo, men säg att han nu backar innan dessa 4 år är avklarade bara för att det var en ego-impuls att vinna ... det skulle rasera en hel del. Jag hoppas inte och tror inte att det blir så dock.

Jag har riktigt svårt att tro det! Hans slogan är ju Make america great again, och det är där hans själ och hjärta ligger. Men jag hoppas verkligen att du inte har rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja den här videon bekräftar exakt vad jag just har börjat inse. Det handlade egentligen om en egotripp för Trump. Han är en unikt skicklig manipulatör. Han får människor att tro att han älskar dem och vill dem deras bästa. Han lyckades lura hela det politiska fältet och alla väljare.

Det är möjligt att han blir en bra president. Det är svårt att veta. Men det viktigaste för honom var just att vinna, precis som han gör när han gör affärer.

Det var en rätt dum video jag länkade. Det blev en åsiktsvideo istället. Letade egentligen efter den här, så att ni kan få se vad han sagt under alla år. Skrev fel söknamn!

https://www.youtube.com/watch?v=OCabT_O0YSM&feature=youtu.be Videon börjar mitt i för mig. Men spola tillbaks från början där han var ung.
2016-11-10, 22:21
Bannlyst
Citat:
Klart han vill vara president. Hur dum får man vara att tro något annat?
Varför är det så klart? Nej, med all sannolikhet trodde han aldrig ens att han hade en chans att vinna. Han ställde upp bara som en kul grej.

Nu sitter han där man ansvar, övervakning och stress som han aldrig har känt av förut, ett annat universum jämfört med det glidarliv han är van vid.
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Glöm inte bort och lyssna på hans tankar och åsikter också så det inte bara blir enkelriktat för ibland så kan barn se/tycka saker som egentligen är självklara men som vi vuxna missar eller inte tänker på!

Jo absolut. Jag måste nog försöka gå på kritiskt-tänkande spåret. Man vill ju få dem att tänka själva. Jag tänker då aldrig tala om vad jag personligen tyckte om utgången av valet för då kommer väl en orosanmälan från skolan (inte så illa kanske men i närheten).
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Los Angeles borgmästare Eric Garcetti (Dem) mer eller mindre uppviglar till protester just nu i ett TV-sänt tal. Han tackar de som protesterar och raidar. Han överdramatiserar extremt.

Vidrig typ.
2016-11-10, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Izna
Kan inget annat en att tacka för en välskriven och ärlig text.

Allt du skriver passar så bra in, och varför?
Just för att det är sanningen som en stor del av folket vägrar att se.

På tiden att folk öppnar ögonen och öronen. Låt er inte styras av PK..... bättre kan ni!

Inga problem, lite information som jag grävt ner mig i på senaste tiden, just för att försöka förstå. Tycker sån information är värd att dela med sig!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in