2016-11-10, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, det mest dramatiska denna säsong var väl Erik och Sigrids romans och André och hans förflutna. Är dock inget som jag tycker är så spännande.

Tycka vad man vill om programmet men på ett allmänmänskligt plan tyckte jag det Sigrid och Erik gjorde var ett hån mot dem de bjudit in. Fullkomligt respektlöst.
Citera
2016-11-10, 18:40
Medlem
Kan absolut förstå att det inte var helt lätt för Per att säga nej till Annelie när hon frågade om hon fick komma tillbaka till gården. Han kanske behöver bli bättre på att våga stå för vad han tycker. Om nu inte Per har några känslor så lär ju hon ändå åka ut i nästa val. Känns som att Per är mycket för sig själv och han verkar lite deppig. Egentligen vet man inte så mycket om vad han tycker om dem som är kvar. Som det är nu är det inte alls intressant för det känns så uppenbart att han inte kommer att hitta någon att bli tillsammans med.
Citera
2016-11-10, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Tycka vad man vill om programmet men på ett allmänmänskligt plan tyckte jag det Sigrid och Erik gjorde var ett hån mot dem de bjudit in. Fullkomligt respektlöst.

Hela grejen var väldigt märklig. Erik hävdar att det inte var någon romans på det sättet medan Sigrid antyder något helt annat. Är väldigt respektlöst att hålla på så. Att Linda dessutom måste dra upp det här gång på gång? Varför är det så intressant att tjata om det? Tittarna lär ändå aldrig få veta vad som egentligen hände så det är ointressant.
Citera
2016-11-10, 19:56
Medlem
Isnatts avatar
Det är uppenbart sen dom kom till gårdarna att ingen kommer välja någon.

Per är blyg och vågar själv inte avbryta saker, inget fel med det. Tror att han trivs som singel och att han skulle vara nöjd med att ha en kvinna några åkerplättar bort som han skulle kunna umgås med då och då när behovet föll på.
Citera
2016-11-10, 21:55
Medlem
Citat:
Tror du att han ångrar sina val och att det är därför han är deppig och går för sig själv?

ja mina tankar går ju rätt mkt åt det hållet. När jag ser Per nu så ser jag en sorgsen person som troligen bär på nåt tungt och även till stor del ångrar sina val.

När jag ser honom så tänker jag lite på låten med Totta Näslund...."Det står en clown i mina kläder och döljer tårarna i skratt"
Citera
2016-11-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Att ständigt hålla på och skämta om allting som diskuteras är ett tydligt tecken på att man är osäker och har dålig självkänsla. När han sedan mer eller blir tvingad till att ha en åsikt blir han bara tyst och inåtvänd.

De där i början så roliga personerna blir därför efter ett relativt kort tag bara jobbiga och ointressanta.

Jo det kan ligga nåt i vad du säger. Har ju sett det i min närhet med en del personer. Tror du det kommer bli så illa att alla damerna åker från Pers gård, som det blev hos Thomas 2010??
Citera
2016-11-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ja, det mest dramatiska denna säsong var väl Erik och Sigrids romans och André och hans förflutna. Är dock inget som jag tycker är så spännande.

Nej och det är ju saker som skett i programmets förflutna, och efter det har det ju inte skett så mycket. Undrar lite ifall Linda hela tiden tar Sigrid med Erik och tvärtom i syfte att skapa dramatik, att hon har sett hur lite som händer i årets säsong och är rädd att mista tittare?!
Citera
2016-11-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt

Per är blyg och vågar själv inte avbryta saker, inget fel med det. Tror att han trivs som singel och att han skulle vara nöjd med att ha en kvinna några åkerplättar bort som han skulle kunna umgås med då och då när behovet föll på.

Ja det kanske är mer en särbo han vill ha, han har ju levt ensam länge och då har man ju skaffat sig vanor som kan vara svåra att bryta. Sen verkar han tycka o9m lugnet och vara lite med sig själv.
Citera
2016-11-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt

Du tror det kommer gå åt helsike på alla 4 gårdarna?
Citera
2016-11-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Per är ju alldeles för vek som säger "ja" fast han menar nej, till Annelie, precis innan har han sagt att han kanske inte vill ha henne tillbaka och så fattar han inte själv vad som hände.
"Jag trodde faktiskt inte du ville att jag skulle komma hit igen"säger Annelie "Jag har väl lite svårt att visa det" svarar Per (där grovnobbar han henne)
"Jag skulle definitivt behöva träna på att säga nej. Jag har jättesvårt för det." säger han samtidigt till intervjuaren.

Hur kommer det då går för honom i en relation, ifall han säger jag när han vill säga nej och tvärtom. Då är han ju inte ärlig mot sig själv med vad han egentligen känner och vill och då lär han ju inte kunna må bra och bli lycklig i en relation.

Troligen sa han ja för han är vek men även för att det skulle bli "dött" utan Annelie enligt honom.....
Citera
2016-11-10, 23:10
Medlem
237s avatar
Citat:
Kan absolut förstå att det inte var helt lätt för Per att säga nej till Annelie när hon frågade om hon fick komma tillbaka till gården. Han kanske behöver bli bättre på att våga stå för vad han tycker. Om nu inte Per har några känslor så lär ju hon ändå åka ut i nästa val. Känns som att Per är mycket för sig själv och han verkar lite deppig. Egentligen vet man inte så mycket om vad han tycker om dem som är kvar. Som det är nu är det inte alls intressant för det känns så uppenbart att han inte kommer att hitta någon att bli tillsammans med.

Annelie är sådär underbart omedveten om hur hon uppfattas. Hon är så påfrestande gåpåig och så har det förmodligen varit hela livet i någon inskränkt byhåla där ingen bryr sig om hår under armarna. jag hade undvikit fruntimret som pesten, men på något sjukt plan gillar jag den sunkiga WT-bubbla som hon skapat och frodas i.

Som jag tidigare skrivit, hon är nog en sån som skiter med öppen dörr, och dessutom för samtal från toastolen med sin partner. Kan till och med sträcka mig så långt som att hon är stolt över sina rump-ljud och skrattandes uppmärksammar dem från dass och ber sin partner joina skrattkören.

Citera
2016-11-11, 01:20
Bannlyst
Göteborgaren Anders är grymt skön och jag hoppas att Sigrid väljer honom. Han är nog den enda som kan sätta henne lite på plats och säga ifrån, verkar vara en riktig och stabil karl som kan hugga i när det krävs på gården också. Frågan är om han vill lämna sitt fiskhandlarjobb i Götet och bosätta sig på en hästgård?!?

Per blir bara konstigare och konstigare. Inte seriös för fem öre tycks det, vet inte alls vad en kvinna vill ha eller bli bemött.

Jennifer är för mycket, för kontrollerande och för "manisk".

Erik är en omogen pojkspoling. Tveksamt om det blir några kärlekspar i år och enligt Linda skulle ju konsekvenser komma?!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in