2016-11-10, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Ja det är tråkigt, han verkar vara en reko kille, men något är fel. Kanske sörjer han i hemlighet en gammal kärlek som lämnat honom, avlidit kanske, och nu känner han till sin besvikelse inte för någon av de här damerna.
Utom möjligen Carola då. Men, är hon vegetarian..? Kan bli knepigt.

Kanske är så som du säger, att ha har någon innerlig kärlekssorg i bagaget och det stoppar honom från att utveckla känslor för nån av damerna på gården.
Citera
2016-11-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Jag tror det onekligen. Besvikelsen över damerna tycker jag lyser i hans ögon. Eller hur...inte mycket kärlek denna säsongen inte, nästa vecka såg det ju iaf ut att kunna bli lite dramatik,.....var ju nån "kalabalik" enligt My på Eriks gård.

Det har inte heller varit så spännande kring böndernas val. Lina valde att lämna Erik, hos Per var det Thorild som åkte hem och hos Jennifer fick André lämna. Att Matti skulle bli utröstad förstod man ju innan, de var bara kompisar och inget annat. Så inga överraskningar så här långt.
Citera
2016-11-10, 14:06
Medlem
Citat:
Kanske är så som du säger, att ha har någon innerlig kärlekssorg i bagaget och det stoppar honom från att utveckla känslor för nån av damerna på gården.

Per känns lite sorgsen och dyster och inte alls sådär framåt och glad som det först verkade.
Citera
2016-11-10, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Ja, hon verkar vara det och jag håller med om att det kan bli knepigt.... Något är fel hos Per, ja! Men VAD är det? Antingen känner han inget för nån av dem eller så har han och Carola redan fått till det, men vi tittare har inte fått se det. Allt för bra tv förstås, för att skapa dramatik, så man ska tro att Per inte hittat nån. Tycker faktiskt det är rätt så konstigt att inte Carola och Per visats tillsammans alls! Ändå har jag fått den bilden att han gillar henne... Måste se avsnitten på nytt, riktigt sätta mig in i dem

Ja Per är onekligen ett mysterium denna säsongen. Hannas pappa är betydligt mer invecklad än man trodde. Tycker han ska prata med svärsonen Stefan som kanske kan ticka upp honom lite och säga hur man ska uppträda för att lyckas bra i programmet.
Citera
2016-11-10, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det har inte heller varit så spännande kring böndernas val. Lina valde att lämna Erik, hos Per var det Thorild som åkte hem och hos Jennifer fick André lämna. Att Matti skulle bli utröstad förstod man ju innan, de var bara kompisar och inget annat. Så inga överraskningar så här långt.

Nej det är ganska dött och tror att produktionen kommer få en del kritik för denna säsongen. Vet inte heller vad som skulle hända för att liva upp det hela?! De flesta känns odramatiska.
Citera
2016-11-10, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Per känns lite sorgsen och dyster och inte alls sådär framåt och glad som det först verkade.

Ja han hade ju gråten i halsen tyckte jag vid matbordet, ville inte engagera sig i det damerna gjorde utan ville vara i sina tankar och diska. Han skojar ju en hel del och skrattar åt sina egna skämt men tycker det känns som en fasad som mer och mer börjar rinna av honom ju länge säsongen går.
Citera
2016-11-10, 14:44
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Jag diggar Anders, han försöker verkligen intressera sig för vad som sker i stallet. Oj, ett sto som snart ska föla -vad spännande...not. Dock ser han som sagt malplacerad ut när han greppar högaffeln. Som du skrev så passar han bättre i en segelbåtshamn, han kanske kunde göra nåt program ihop med Harald Treutiger? Undrar om Anders spelar moderatbandy ?

Bertil ser skötsamt studentikos ut. Ok kille, ung, intelligent och försiktig i sitt sätt.

Richard verkar helt normal.

Sigrids killar har högre klass än Jennifers. Brandon är kufig, Charlie är slö och självupptagen. Den tredje killen är blyg och intetsägande.
Hur kan du belägga det fetade? Bajse.

Blev du uppmärksammad att tänka i dessa banor efter att Sigrid i avsnittet hävdade att samtliga gubbar hade "fin intelligens" utan att specificera hur.

I övrigt verkar snarare alla normala, dvs det finns säkerligen en massa Brandons, ge inte upp ditt letande, men det sitter i utseendet den egentliga kufigheten du ser
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-11-10 kl. 15:00.
Citera
2016-11-10, 15:03
Medlem
Citat:
Ja han hade ju gråten i halsen tyckte jag vid matbordet, ville inte engagera sig i det damerna gjorde utan ville vara i sina tankar och diska. Han skojar ju en hel del och skrattar åt sina egna skämt men tycker det känns som en fasad som mer och mer börjar rinna av honom ju länge säsongen går.

Tror du att han ångrar sina val och att det är därför han är deppig och går för sig själv?
Citera
2016-11-10, 15:05
Medlem
Citat:
Nej det är ganska dött och tror att produktionen kommer få en del kritik för denna säsongen. Vet inte heller vad som skulle hända för att liva upp det hela?! De flesta känns odramatiska.

Ja, det mest dramatiska denna säsong var väl Erik och Sigrids romans och André och hans förflutna. Är dock inget som jag tycker är så spännande.
Citera
2016-11-10, 15:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ja Per är onekligen ett mysterium denna säsongen. Hannas pappa är betydligt mer invecklad än man trodde. Tycker han ska prata med svärsonen Stefan som kanske kan ticka upp honom lite och säga hur man ska uppträda för att lyckas bra i programmet.

Att ständigt hålla på och skämta om allting som diskuteras är ett tydligt tecken på att man är osäker och har dålig självkänsla. När han sedan mer eller blir tvingad till att ha en åsikt blir han bara tyst och inåtvänd.

De där i början så roliga personerna blir därför efter ett relativt kort tag bara jobbiga och ointressanta.
Citera
2016-11-10, 16:57
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Hur kan du belägga det fetade? Bajse.

Bertil Hagqvist
Design Engineer at Scania
Stockholm, SverigeMaskin- och industriteknik
Nuvarande
Scania
Tidigare
EcoLog
Utbildning
Stockholm University
Citera
2016-11-10, 17:05
Medlem
Per är ju alldeles för vek som säger "ja" fast han menar nej, till Annelie, precis innan har han sagt att han kanske inte vill ha henne tillbaka och så fattar han inte själv vad som hände.
"Jag trodde faktiskt inte du ville att jag skulle komma hit igen"säger Annelie "Jag har väl lite svårt att visa det" svarar Per (där grovnobbar han henne)
"Jag skulle definitivt behöva träna på att säga nej. Jag har jättesvårt för det." säger han samtidigt till intervjuaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in