2016-11-10, 05:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Måste kvinnor bry sig om saken? Om några män vill ha män i sitt teknik-företag. Varför startar inte kvinnor själva teknikföretag? Kvinnor kan inte själva starta teknik-företag?

För att det är för jobbigt samt att det kräver kompetens och driv.
Citera
2016-11-10, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Vi har nog aldrig haft ett patriarkat. Kvinnor sågs som mer skyddsvärda även innan 1970 och män var ännu mer fasta i de självdestruktiva könsrollerna.

Vi ser en ny form av feminism idag, men det förändra inte att världen styrdes av kvinnliga moraler igår också.

Jo vad det gick ut på var att män skulle prioritera kvinnor och barn.

Vilket är rätt om vi ska ha en civilisation.

Vad det tidigare " patriarkatet " gjorde då var att hylla de män som gjorde detta att prioritera kvinnor.

Fast vad feministerna gör nu är att försöka göra män värdelösa för kvinnor och separera kvinnor och män.

Vad de vill är att män ska jobba och betala nästan allt de får i skatt för att stödja några som mer eller mindre hatar dem

Det är bara slavar till män som går med på detta.

De som stödde Hillary mest var svarta kvinnor och jag tror inte det finns någon grupp i USA som feministerna lyckats så väl som med dem.
Citera
2016-11-10, 16:06
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo vad det gick ut på var att män skulle prioritera kvinnor och barn.

Vilket är rätt om vi ska ha en civilisation.

Vad det tidigare " patriarkatet " gjorde då var att hylla de män som gjorde detta att prioritera kvinnor.

Fast vad feministerna gör nu är att försöka göra män värdelösa för kvinnor och separera kvinnor och män.

Vad de vill är att män ska jobba och betala nästan allt de får i skatt för att stödja några som mer eller mindre hatar dem

Det är bara slavar till män som går med på detta.

De som stödde Hillary mest var svarta kvinnor och jag tror inte det finns någon grupp i USA som feministerna lyckats så väl som med dem.

Förklara gärna varför det skulle vara nödvändigt i en "civilisation"?

Varför ska man hylla dem? Varför ska man hylla de som är självdestruktiva och olojala emot sin egen grupp? Det bidra ju bara till fortsatt förtryck.

Hillary må vara feminist, men trump är en betydligt värre sort feminist. Han vill ha den självdestruktiva manshatande machokulturen. Män är korkade som röstar på honom, men alternativet var kanske inte så bra det heller. Men Trump är utan tvekan en av de största feminister i modern tid inom politiken.
Senast redigerad av ulvvf 2016-11-10 kl. 16:09.
Citera
2016-11-10, 16:17
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Varför ska man hylla dem? Varför ska man hylla de som är självdestruktiva och olojala emot sin egen grupp? Det bidra ju bara till fortsatt förtryck.

Hillary må vara feminist, men trump är en betydligt värre sort feminist. Han vill ha den självdestruktiva manshatande machokulturen. Män är korkade som röstar på honom, men alternativet var kanske inte så bra det heller. Men Trump är utan tvekan en av de största feminister i modern tid inom politiken.

1) Legit Trump betalar för en kvinna medan Hillary har ett jobb. Män som röstade på Trump är losers som vill bli utnyttjade av kvinnor.

2) Det är dags att vi bygger en civilisation där kvinnor tar ansvar för sig själva och sina barn. Inga fler free rides på mäns arbete.
Citera
2016-11-10, 16:43
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
2) Det är dags att vi bygger en civilisation där kvinnor tar ansvar för sig själva och sina barn. Inga fler free rides på mäns arbete.

Det är väl precis det vi kommer få nu när välfärdspengarna slaktas till förmån för främmande kulturer.

Välfärdspengar som vore nog så svåra att driva in i den globala konkurrensen och den allt mer präglade automatiseringen.

Svenska män klarar inte bördan att föda både singelmorsan och flyktingen som inte bidrar i ovan givna internationella världsbild.

Slakten av kronans värde och upplåningen är det vi rider på nu ett tag, sen är det game-over !.
Citera
2016-11-10, 23:05
Medlem
Citat:

Nej man ska hjälpa de lojala kvinnorna mest och de kvinnor som är elak ska man hjälpa minst.

Babianen:

Jag tror du gör en felberäkning när du tror att kvinnorna ska klara sig själva,

De kommer behöva män som hjälper dem och män kommer hjälpa dem och de kommer även hjälpa till med barnen,

Din kille kommer att behöva hjälpa dig med.

Det är inte säkert att staten kan hjälpa heller.

Kvinnor och män kommer vara tvungna att kämpa mer.
Citera
2016-11-11, 09:46
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej man ska hjälpa de lojala kvinnorna mest och de kvinnor som är elak ska man hjälpa minst.

1) Så var är alla lojala kvinnor som hjälper män? Det måste gå åt båda hållen eller hur?

2) Eller menar du att män ska hjälpa kvinnor gratis utan att få någonting i utbyte?

3) Vi kan börja med att män redan idag ger kvinnor 1 miljon kronor, Varje man tvingas ge kvinnor 1 miljon

Citat:
Det visar sig nämligen att gruppen ”män” har ett negativt livsnetto gentemot den offentliga sektorn på 1 miljon kronor. Gruppen ”kvinnor” har ett positivt livsnetto på lika mycket.

Alltså: I genomsnitt överför varje man 1 miljon kronor till gruppen kvinnor. Och varje kvinna får i genomsnitt 1 miljon kronor från gruppen män.

varför kan inte kvinnor betala tillbaka det här genom att ställa upp på sex? Vi kan ha en statlig bordell där varje kvinna får jobba gratis i 1 år för att göra rätt för sig.

Citat:
Babianen:

Jag tror du gör en felberäkning när du tror att kvinnorna ska klara sig själva,

De som inte klarar sig själva får försvinna ur genpoolen.

Citat:
De kommer behöva män som hjälper dem och män kommer hjälpa dem och de kommer även hjälpa till med barnen,

1) Feminist detected.

2) Varför skulle en man behöva hjälpa en kvinna och hennes barn? Kvinnor klarar sig själva eller hur?

3) Om man som kvinna inte klarar av att ta hand om sig själv är det rimligt att man är myndig då?

Citat:
Din kille kommer att behöva hjälpa dig med.

Det är inte säkert att staten kan hjälpa heller.

Kvinnor och män kommer vara tvungna att kämpa mer.

1) Nej om jag behöver hjälp har jag kvinnliga släktingar och vänner. Min mans jobb är att ge mig sex.

2) Nej kvinnor får gå ihop och hjälpa varandra. Män ska inte behöva göra någonting.
Senast redigerad av Babianen 2016-11-11 kl. 09:54.
Citera
2016-11-11, 12:35
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Nej man ska hjälpa de lojala kvinnorna mest och de kvinnor som är elak ska man hjälpa minst..

Jag har inte sagt emot det. Hursomhelst får du gärna förklara varför det skulle vara nödvändigt för civilisationen att ge kvinnor ett högre skyddsvärde än män?

Jag undra också varför du använder dej av den logiken emot dej själv av alla? Du rättfärdigar förtrycket emot dej själv med argument som jag gissar att du inte accepterar då det används emot andra grupper, men du använder de själv då de kan användas emot dej själv och din grupp? Man kan använda den argumentet emot alla. Man kunde använda den för behålla slaveriet emot svarta i USA, att slaveri är bra för ekonomin etc. Vi har problem med barnafödande, en lösning skulle kunna vara att förbjuda abort och legalisera våldtäkt.
Senast redigerad av ulvvf 2016-11-11 kl. 13:12.
Citera
2016-11-11, 13:23
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt emot det. Hursomhelst får du gärna förklara varför det skulle vara nödvändigt för civilisationen att ge kvinnor ett högre skyddsvärde än män?

Jag undra också varför du använder dej av den logiken emot dej själv av alla? Du rättfärdigar förtrycket emot dej själv med argument som jag gissar att du inte accepterar då det används emot andra grupper, men du använder de själv då de kan användas emot dej själv och din grupp? Man kan använda den argumentet emot alla. Man kunde använda den för behålla slaveriet emot svarta i USA, att slaveri är bra för ekonomin etc. Vi har problem med barnafödande, en lösning skulle kunna vara att förbjuda abort och legalisera våldtäkt.

Är väl ett förslag i din smak? ger man ju maxad med "skyddsvärde" för män istället för att ge dem till de förhatliga kvinnorna.
Låt oss göra våldtäkter lagliga, ALL brottslighet hos män lagligt men självfallet olagligt för kvinnor.
Vidare kan vi göra det olagligt för kvinnor ha sex, att röra sig utomhus, visa sig, öppna munnen, ha intressen utöver barn och rengöring, och existera på olika platser i samhället, de kan interneras i ett speciellt rum inomhus kallat kök.

Är ju detta du vill ha. Du t.o.m kallar system av denna sort för "matriarkat".
Citera
2016-11-11, 16:38
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är väl ett förslag i din smak? ger man ju maxad med "skyddsvärde" för män istället för att ge dem till de förhatliga kvinnorna.
Låt oss göra våldtäkter lagliga, ALL brottslighet hos män lagligt men självfallet olagligt för kvinnor.
Vidare kan vi göra det olagligt för kvinnor ha sex, att röra sig utomhus, visa sig, öppna munnen, ha intressen utöver barn och rengöring, och existera på olika platser i samhället, de kan interneras i ett speciellt rum inomhus kallat kök.

Är ju detta du vill ha. Du t.o.m kallar system av denna sort för "matriarkat".
Här ges och tas ingenting, men vad sägs om att förtjäna ditt värde?
Så som män förtjänat sitt och sen delat med sig genom alla tider.

Det omvända i ditt exempel stämmer på många kvinnor.
Se här: http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/man-ofta-utsatta-for-fysiskt-vald-i-relationer/
Notera hur det ser ut bland domar och straff.
Du är duktig på att leta fakta. Men är sanningen viktig för dig?
Senast redigerad av Pansarvecket 2016-11-11 kl. 16:43.
Citera
2016-11-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Så var är alla lojala kvinnor som hjälper män? Det måste gå åt båda hållen eller hur?

2) Eller menar du att män ska hjälpa kvinnor gratis utan att få någonting i utbyte?

3) Vi kan börja med att män redan idag ger kvinnor 1 miljon kronor, Varje man tvingas ge kvinnor 1 miljon

varför kan inte kvinnor betala tillbaka det här genom att ställa upp på sex? Vi kan ha en statlig bordell där varje kvinna får jobba gratis i 1 år för att göra rätt för sig.

De som inte klarar sig själva får försvinna ur genpoolen.

1) Feminist detected.

2) Varför skulle en man behöva hjälpa en kvinna och hennes barn? Kvinnor klarar sig själva eller hur?

3) Om man som kvinna inte klarar av att ta hand om sig själv är det rimligt att man är myndig då?

1) Nej om jag behöver hjälp har jag kvinnliga släktingar och vänner. Min mans jobb är att ge mig sex.

2) Nej kvinnor får gå ihop och hjälpa varandra. Män ska inte behöva göra någonting.

Jag tror kvinnor hjälper män mer genom att ge dem positiva känslor. >Sex kan ge män positiva känslor men då ska det vara helt frivilligt och man måste faktiskt anstränga sig lite under sexakten att hålla upp gillandet för partnern eftersom sex är en ganska självisk sak.

Slutresultatet av sex bör vara att man känner sig mer tillfreds med sig själv att man gjort något bra.

Skulle kvinnor tvingas till sex så kommer de att ha mycket svårt att gilla män och de har dessutom svårt att må bra och se positivt på livet. Dessutom om män tvingar kvinnor till sex kommer de själva inte känna sig så bra eftersom det är inte bra att göra mot andra det som du inte vill ska hända dem själv.

Iden att kvinnor ska ställa upp på sex av plikt är nästan att ha kvinnor som slavar.

Istället är det bättre att kvinnan och mannen gillar varandra så mycket som möjligt så att det känns helt naturligt att vara nära varandra.

Om män ska kunna gilla kvinnor mer Babianen så är det viktigt att de inte går in i offer-rollen. Om jag tycker jag är ett offer för kvinnor kommer jag inte ha en positiv attityd mot dem då kan man definitivt inte vara i äktenskapsbranschen. Ska relationen fungera tror jag att man varje dag ska gå in med viljan att tycka ännu bättre om sin partner och göra mer för henne.

Jag tror jag resonerar ungefär som personer kyrkan på 1800-talet.

Skulle du inte kunna komma på något sätt att höja gillandet mellan dig och din man?
Citera
2016-11-11, 18:18
Medlem
Citat:

Nej man behöver inte ge kvinnor mer skyddsvärde. Däremot ska hemmet vara en säker plats, trygg , man ska kunna känna sig lugn där , både kvinnor och män ska vara skyddade där.

Som det är i USA så är det en del kvinnor som är med på att skydda hemmet de har vapen och tränar tillsammans med sina män för att hemmet ska vara tryggt.

Det är en bra ide att familjen går tillsammans och driver några projekt ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in